Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Identyfikowalność oczyma konsumenta Certyfikacja karpia-dlaczego warto Gronów 15-17.05.2013 r. Zbigniew Szczepański Towarzystwo Promocji Ryb Pan Karp.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Identyfikowalność oczyma konsumenta Certyfikacja karpia-dlaczego warto Gronów 15-17.05.2013 r. Zbigniew Szczepański Towarzystwo Promocji Ryb Pan Karp."— Zapis prezentacji:

1 Identyfikowalność oczyma konsumenta Certyfikacja karpia-dlaczego warto Gronów r. Zbigniew Szczepański Towarzystwo Promocji Ryb Pan Karp

2 Czy są jeszcze klienci, którzy chcą kupować w ciemno? Różnica pokoleniowa konsumentów Różnica w świadomości Moda na edukację konsumencką (portale internetowe, programy TV)

3 Przepisy UE W Rozporządzeniu 404/2011 art. 67 ust. 6 litera b pojawia się określenie na innych produktach rybołówstwa i akwakultury. Czy należy rozumieć, że od 1 stycznia 2015 r. wymogami będą objęte wszystkie produkty rybołówstwa (również słodkowodne i hodowlane)?

4 Identyfikowalność ryb śródlądowych Zgodnie z art. 67 ust. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 404/2011 operatorzy umieszczają informacje dotyczące produktów rybołówstwa i akwakultury, o których mowa w art. 58 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli, w formie narzędzia identyfikacji np. kodu, kodu paskowego, chipu elektronicznego lub podobnego urządzenia lub systemu oznakowania: a) od dnia 1 stycznia 2013 r. – na produktach rybołówstwa pochodzących ze stad objętych planem wieloletnim; b) od dnia 1 stycznia 2015 r. – na innych produktach rybołówstwa i akwakultury. Jednakże zgodnie z art. 67 ust. 11 rozporządzenia 404/2011 informacje wymienione w art. 58 ust. 5 lit. a)–f) rozporządzenia w sprawie kontroli nie mają zastosowania do: a) przywiezionych produktów rybołówstwa i akwakultury, które wyłączono z zakresu stosowania świadectwa połowowego zgodnie z art. 12 ust. 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 1005/2008; b) produktów rybołówstwa i akwakultury złowionych lub hodowanych w wodach słodkich; oraz c) ryb ozdobnych, skorupiaków i mięczaków.

5 Podejście handlu Ryby morskie – obowiązek oznakowania partii ryb i opakowań, które widzi konsument w sklepie:

6 Ekologiczne organizacje międzynarodowe - Greenpeace Ranking firm pod kątem identyfikowalności

7 Co rekomenduje Greenpeace Kupując ryby pytaj skąd pochodzą i jak zostały złowione. Staraj się nabywać ryby pochodzące z lokalnych połowów. Unikaj ryb z Czerwonej Listy Greenpeace. Potraktuj ryby morskie i owoce morza jako coś specjalnego, czego nie jada się na co dzień.

8 Greenpeace – rekomendacje c.d. Konsumentko, Konsumencie wymagaj: Decyzje podejmowane przy wyborze kupowanych produktów jasno pokazują detalistom czego oczekują konsumenci. Powinniśmy wymagać od sprzedawców nie tylko najniższych cen, ale też produktów o najwyższej jakości, które zostały pozyskane lub wytworzone z poszanowaniem środowiska.

9 Jaka jest sytuacja konsumenta na dziś? Fałszowanie nazw gatunków: a)sola – limanda żółtopłetwa, b) dorsz – inne, mniej cenne dorszowate

10 Jaka jest sytuacja konsumenta na dziś c.d.? Fałszowanie świeżości: trudno-o-swieza-rybe-niebezpieczne- oszustwa-restauratorow/xy7pbhttp://podroze.onet.pl/aktualnosci/wlochy- trudno-o-swieza-rybe-niebezpieczne- oszustwa-restauratorow/xy7pb Cafados, tlenek węgla, kwas borny, woda utleniona

11 Identyfikowalność karpi – krok naprzód

12 Zapraszam rybaków, którzy dotąd nie wspierali promocji karpia, do czynnego wstąpienia do naszej organizacji i włączenia się w akcje Pana Karpia Dziękuję za uwagę!!! Zbigniew Szczepański Towarzystwo Promocji Ryb


Pobierz ppt "Identyfikowalność oczyma konsumenta Certyfikacja karpia-dlaczego warto Gronów 15-17.05.2013 r. Zbigniew Szczepański Towarzystwo Promocji Ryb Pan Karp."

Podobne prezentacje


Reklamy Google