Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zarządzanie projektami partnerskimi
2
Po co zarządzać projektami?
„Organizować się to znaczy robić to, co się robi, zanim się coś zrobi, tak, żeby się wszystko nie pomieszało, kiedy się to robi” A. A. Milne „Kubuś Puchatek”
3
Czym jest projekt Interdyscyplinarne przedsięwzięcie prowadzące do osiągnięcia zaplanowanego celu zgodnie z określoną specyfikacją, przy użyciu określonych zasobów: Czasu Zespołu Budżetu Rezultatem projektu jest przewidywalna zmiana
4
Kluczowe parametry projektu
Parametry nie są niezależne Specyfikacja Dowolne dwa określają trzeci Jakość PROJEKT Czas Koszt Harmonogram Budżet
5
Zarządzanie projektem
„Zarządzanie projektem to proces z pogranicza Nauki o zarządzaniu oraz Sztuki, polegający na definiowaniu celu i jego osiąganiu poprzez równoczesną realizację, planowanie prac prowadzących do osiągnięcia tego celu.Organizowanie zasobów i kierowanie niezbędnym personelem, kontrolą postępów prac i zakończenie wszystkich prac dla osiągnięcia wyznaczonego celu na czas i w ramach określonych środków...” Milton Rosenau
6
Czym jest partnerstwo? Układ pomiędzy dwoma lub więcej stronami, które postanowiły pracować wspólnie dla osiągnięcia wspólnych i/lub kompatybilnych celów i w którym: dzielona jest władza i odpowiedzialność; wspólne inwestowanie zasobów, dzielone obciążenia i podejmowane ryzyko; i w idealnym przypadku, wspólne korzyści.
7
8 (osiem) głównych obszarów wiedzy,
...które powinien poznać każdy menedżer projektu. To avoid problems like these, we have created PM4U - an aligned project model for global use. Well, who are we?
8
Obszary wiedzy zarządzania projektami
Systemy oraz aplikacje Zarządzanie integracją Zarządzanie zakresem Zarządzanie czasem Zarządzanie kosztami Zarządzanie jakością Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie komunikacją Zarządzanie ryzykiem Zarządzanie zamówieniami
9
Dlaczego projekty kończą się niepowodzeniami
Udane projekty (%) Złożoność projektu
10
Cykl życia projektu Definiowanie Planowanie Wdrażanie Zakończenie
Poziom aktywności Definiowanie Planowanie Wdrażanie Zakończenie
11
Projekty partnerskie - specyfika
80% procentów konfliktów, które powstają w trakcie realizacji projektów wynika z błędów w komunikacji, Duża część problemów na etapie realizacji projektu ma swoje źródło w niedokładnym zrozumieniu koncepcji działań przez poszczególnych partnerów na etapie definiowania projektu.
12
Projekty partnerskie - specyfika
Partnerstwo traktowane jako podwykonawstwo – niechęć do dzielenia się ryzykiem, postawa roszczeniowa w sytuacjach kryzysowych. Rozróżnienie między relacjami instytucjonalnymi i personalnymi między partnerami
13
Projekty partnerskie - specyfika
Różnice w kontekstach kultury organizacyjnej pomiędzy instytucjami wchodzącymi w skład partnerstwa – czas na uczenie się siebie nawzajem. Im więcej partnerów, tym większe ryzyko, że zarządzanie projektem będzie mniej efektywne.
14
Grupa partnerska w czasie
Tworzenie Ścieranie Normowanie Działanie
15
Im lepsze relacje między partnerami tym mnie problemów w zarządzaniu i lepsza skuteczność projektu
16
Było ważne zadanie do zrobienia i
KAŻDY został poproszony o jego wykonanie. przypuszczał, że KTOŚ je wykona. KTOKOLWIEK mógł to zrobić, ale nie wykonał tego NIKT . z tego powodu się zdenerwował, ponieważ była to praca KAŻDEGO myślał, że może to zrobić, nie zdał sobie sprawy, że tego nie zrobi. Skończyło się na tym, że winił podczas, gdy nie mógł winić NIKOGO . Można było winić WSZYSTKICH
17
Marcin.Chludzinski@invent.com.pl 606 906 381
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.