Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

REALIZATORZY PROJEKTU: ADRIANNA TRACZ WERONIKA CZECHOWSKA XXI Sejm Dzieci i Młodzieży.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "REALIZATORZY PROJEKTU: ADRIANNA TRACZ WERONIKA CZECHOWSKA XXI Sejm Dzieci i Młodzieży."— Zapis prezentacji:

1 REALIZATORZY PROJEKTU: ADRIANNA TRACZ WERONIKA CZECHOWSKA XXI Sejm Dzieci i Młodzieży

2 Czym jest Sejm Dzieci i Młodzieży? Jest to projekt edukacyjny, dzięki któremu 1 czerwca 2015r. możemy zasiąść w ławach poselskich na posiedzeniu Sejmu. Najpierw jednak czeka nas zadanie rekrutacyjne składające się z 2 etapów: badania oraz poszukiwania rozwiązań.

3 Dlaczego zgłosiłyśmy się do projektu, czyli jakie są nasze cele? Nasze cele: Zarażanie pozytywną energią społeczność lokalną; Zachęcanie mieszkańców do zmian i przekonanie ich, że każdy z nas może nią być; Kształtowanie lokalnego patriotyzmu; Poznawanie zmieniających się potrzeb mieszkańców; Wymienianie się doświadczeniami i poglądami ze społecznością.

4 Plan projektu: Początki czyli zgłoszenie się do projektu Plan działania Poszukiwania partnerów/sojuszników Rozpropagowanie akcji Badanie na skierniewickim Rynku Wyciągnięcie wniosków i podsumowanie akcji Wyciągnięcie wniosków i podsumowanie akcji

5 Początki – czyli zgłoszenie się do projektu O projekcie dowiedziałyśmy się w szkole, a szczegółowych informacji zasięgnęłyśmy ze strony internetowej XXI Sejmu Dzieci i Młodzieży.

6 Plan działania Ustaliłyśmy miejsce i czas naszego badania, a przede wszystkim jego formę. Nasz wybór padł na badanie nr 4 -,,Pocztówka do przeszłości”. Zebrałyśmy informację o założycielu naszego miasta – Janie Sprowskim przygotowując ciekawostki i notki biograficzne, które posłużą nam w happening’u Wykonałyśmy atrapę skrzynki na listy

7 Poszukiwanie partnerów/sojuszników Nawiązałyśmy współpracę z Izbą Historii Skierniewic. Wydrukowałyśmy tam przedwojenne i powojenne pocztówki naszego miasta. Uzyskałyśmy zgodę Urzędu Miasta na przeprowadzenie akcji na skierniewickim Rynku w sobotę 28 marca 2015r.

8 Poszukiwanie partnerów/sojuszników Nawiązałyśmy też współpracę z działem promocji Urzędu Miasta, w którym uzyskałyśmy gadżety do naszej sobotniej akcji Wspierała nas również nasza klasa

9 Rozpropagowanie akcji Zależało nam na powiadomieniu jak największej liczby osób. Przygotowałyśmy: - Wydarzenie na Facebook’u - Plakaty rozwieszone w Państwowej Szkole Muzycznej, na miejskich słupach i w szkołach gimnazjalnych

10 Nasza sobotnia akcja W sobotę – 28 marca 2015r. o godzinie rozstawiłyśmy nasze stoisko. Chciałyśmy przyciągnąć uwagę wielu osób przechodzących przez Rynek, więc przygotowałyśmy z pomocą naszej klasy transparenty oraz kupiłyśmy balony.

11 Nasza sobotnia akcja Postawiłyśmy uczestnikom badania pytania badawcze: 1. Czy jest takie wydarzenie/miejsce/rzecz w centrum miasta, którą możemy się pochwalić? 2. Czy centrum miasta, na przestrzeni naszej historii, rozwija się w kierunku młodych? 3. Jak, patrząc na centrum naszego miasta, miałaby wyglądać jego przyszłość? Ich zadaniem było odpowiedzieć na te pytania adresując pocztówkę do Jana Sprowskiego.

12 Nasza sobotnia akcja W zamian za wypełnienie pocztówki uczestnicy otrzymywali: breloczek w kształcie jabłka (symbolu Skierniewic jako stolicy nauk ogrodniczych) Słodki poczęstunek – jabłko i kawałek skierlotki Ciekawostkę o naszym mieście i jego założycielu

13 Wnioski Przed przeczytaniem pytań badawczych wyjaśniłyśmy uczestnikom badania, że dotyczy ono centrum naszego miasta (przyjęłyśmy, że jest to promień ok. pół kilometra od skierniewickiego Rynku/ulice do niego przyległe). Na zadane przez nas pytania mieszkańcy reagowali podobnie, dzięki czemu mogłyśmy sformułować konkretne wnioski:

14 Wnioski 1. Mieszkańcy są dumni przede wszystkim z ostatnio zmodernizowanego parku miejskiego oraz coraz popularniejszego Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw 2. Według mieszkańców brakuje zorganizowanych imprez dla dzieci i młodzieży (np. warsztatów, happening'ów) 3. Zwracają też uwagę na niewielką liczbę koncertów dla młodych 4. Mieszkańcy są pełni obaw o przyszłość przestrzeni dla dzieci i młodzieży 5. Tylko 1/3 uczestników badania jest zadowolona z kierunku, w jakim rozwija się centrum Skierniewic

15 Plan działania Bardzo zmartwiły nas wnioski wyciągnięte z pocztówek, dlatego przede wszystkich chcemy skupić się na propagowaniu historii naszego miasta. Według nas, przeszłość jest bardzo ważna, ponieważ dzięki niej przynależymy do społeczności.

16 Nasz plan działań: 1. stworzenie na Skierniewickim rynku Ławki Historii, 2. zorganizowanie pieszej wycieczki po centrum naszego miasta dla najmłodszych 3. powołanie Klubu Młodego Historyka w ramach którego zorganizujemy wykłady i zajęcia 4. promowanie miejskich zabytków poprzez zorganizowanie akcji Noc Muzeów 5. wystosowanie wniosku do budżetu obywatelskiego z pomysłem dofinansowania przedsięwzięć Młodzieżowej Rady Miasta

17 Zdjęcia

18


Pobierz ppt "REALIZATORZY PROJEKTU: ADRIANNA TRACZ WERONIKA CZECHOWSKA XXI Sejm Dzieci i Młodzieży."

Podobne prezentacje


Reklamy Google