Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROPOZYCJE DO REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROPOZYCJE DO REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz."— Zapis prezentacji:

1 PROPOZYCJE DO REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz UMK Toruń

2 Bloki tematyczne: 1) diagnoza sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego; 2) trening zdrowotny; 3) sporty całego życia i wypoczynek; 4) bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista; 5) sport; 6) taniec. Edukacja zdrowotna

3 WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA SZCZEGÓŁOWE Klasy I-III szkoła podstawowaKlasy I-III szkoła podstawowa w zakresie bezpieczeństwa i edukacji zdrowotnej gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalneKlasy IV-VI szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne bezpieczna aktywność fizyczna

4 I-III szkoła podstawowa a) dba o higienę osobistą i czystość odzieży, b) wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma właściwe odżywianie się oraz aktywność fizyczna, c) wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych niezgodnie z przeznaczeniem, d) dba o prawidłową postawę, np. siedząc w ławce, przy stole, e) przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie zajęć ruchowych; posługuje się przyborami sportowymi zgodnie z ich przeznaczeniem, f) potrafi wybrać bezpieczne miejsce do zabaw i gier ruchowych; wie, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.

5 IV-VI szkoła podstawowa 1) omawia sposoby postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia; 2) korzysta bezpiecznie ze sprzętu i urządzeń sportowych; 3) stosuje zasady samoasekuracji; 4) omawia zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach; 5) omawia sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem; 6) dobiera strój i obuwie sportowe do ćwiczeń w zależności od miejsca zajęć oraz warunków atmosferycznych.

6 Gimnazjum 1) wymienia najczęstsze przyczyny oraz okoliczności wypadków i urazów w czasie zajęć ruchowych, omawia sposoby zapobiegania 2) wskazuje zagrożenia związane z uprawianiem niektórych dyscyplin sportu 3) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze 4) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie dojrzewania.

7 Szkoły ponadgimnazjalne 1) wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; 2) wyjaśnia, na czym polega umiejętność oceny stopnia ryzyka związanego z niektórymi sportami lub wysiłkami fizycznymi.

8 Antyautorytarna koncepcja pedagogiczna Edukacja rozumiana jako doświadczenie Model cyklu Kolba (cztery składowe) Doświadczenie Działanie, eksperymentowanie Obserwacja, refleksja Abstrakcyjne myślenie


Pobierz ppt "PROPOZYCJE DO REALIZACJI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google