Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat"— Zapis prezentacji:

1 Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat
Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele: owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania dotyczyła kobiet z wyższych warstw (rzeźby antyczne)‏ prymitywne narzędzia (ostrza z bronzu), radykalne kremy do depilacji (arszenik, wapno niegaszone)‏ Kolejne epoki: kobiety z elit depilują głównie twarz (donna angelicata, królowa Elżbieta) i głowę (peruki), reszta ciała zasłonięta domowe kremy do depilacji

2 Stworzenie kobiecej pachy
Pierwsza poł. XX wieku – przełom: zmiana modelu kobiecości (wiktoriański --> nowoczesny)‏ powstanie rynku kobiecych produktów do depilacji (od „męskiej” golarki do kobiecych proszków i kremów) moda na odkryte ramiona i nogi Szybka internalizacja nowego wzoru kulturowego: Lata '20 - „the underarm campaign”: uzasadnianie konieczność depilacji higieną i wzorcem kobiecości Lata '40 – już tylko konkurencja producentów

3 Nikt nie rodzi się kobietą ...
Element procesu cywilizowania ciała (N.Elias): wypieranie tego, co związane z fizjolgią mechanizm dystynkcji klasowej (targetem reklam z lat '20 kobiety z elit)‏ Depilacja elementem władzy dyscyplinarnej wytwarzającej płeć (M. Foucault)‏ Spojrzenie feministyczne: depilacja mechanizmem opresji - „kobieta staje się piękna na obraz i podobieństwo męskich oczekiwań” (Z. Melosik)‏ gładkie ciało kulturowym wyznacznikiem kobiecości, „kobieta jest swoim wyglądem” (E. Kaschack)‏ dbanie o wygląd jako trzeci etat poza pracą domową i zawodową (N. Wolf)‏

4 Czy chodzi tylko o gładkie nogi?
KOBIECOŚĆ NOWOCZESNOŚĆ CZYSTOŚĆ/ HIGIENA PIĘKNO PEWNOŚĆ SIEBIE ATRAKCYJNOŚĆ/ SEKSAPIL UDRĘKA/ PRZYKRY OBOWIĄZEK MŁODOŚĆ/ DZIEWCZĘCOŚĆ

5 Depilacja – opinie kobiet*
Pamiętasz, kiedy ostatni raz przez jakiś czas nie stosowałaś depilacji (np. w czasie choroby)? Jak się z tym czułaś? „ Źle, czułam się niekobieco, taka nieatrakcyjna (...) Nie pozwalałam mężowi dotykać moich nóg” (Marta, 31 lat)‏ „ Jakby brudna, zaniedbana (...) Jak taka baba” (Sylwia, 21 lat)‏ „ Nie pamiętam. Nawet jak mi się nie chce, staram się to robić regularnie, bo co tydzień chodzę na basen” (Iza, 25 lat)‏ * Badanie przeprowadzone przy stoisku z produktami do depilacji w supermarkecie Carrefour Arkadia

6 Rekomendacje Nowa komunikacja z klientkami: nie odwołujmy się już do kobiecości, piękna, różowych opakowań etc. Po ogoleniu nasze ciało nie stanie się magicznie ciałem modelki. Powiedzmy to sobie wprost: nikt tego nie lubi, potrzebujemy czegoś, co szybko i skutecznie zdejmie z nas ciężar. Postawmy na niezawodność, skuteczność. Target: wyemancypowane, świadome kobiety.


Pobierz ppt "Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat"

Podobne prezentacje


Reklamy Google