Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele:  owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele:  owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania."— Zapis prezentacji:

1 Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele:  owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania  dotyczyła kobiet z wyższych warstw (rzeźby antyczne)‏  prymitywne narzędzia (ostrza z bronzu), radykalne kremy do depilacji (arszenik, wapno niegaszone)‏ Kolejne epoki:  kobiety z elit depilują głównie twarz (donna angelicata, królowa Elżbieta) i głowę (peruki), reszta ciała zasłonięta  domowe kremy do depilacji

2 Stworzenie kobiecej pachy Pierwsza poł. XX wieku – przełom:  zmiana modelu kobiecości (wiktoriański --> nowoczesny)‏  powstanie rynku kobiecych produktów do depilacji (od „męskiej” golarki do kobiecych proszków i kremów)  moda na odkryte ramiona i nogi Szybka internalizacja nowego wzoru kulturowego:  Lata '20 - „the underarm campaign”: uzasadnianie konieczność depilacji higieną i wzorcem kobiecości  Lata '40 – już tylko konkurencja producentów

3 Nikt nie rodzi się kobietą... Element procesu cywilizowania ciała (N.Elias):  wypieranie tego, co związane z fizjolgią  mechanizm dystynkcji klasowej (targetem reklam z lat '20 kobiety z elit)‏ Depilacja elementem władzy dyscyplinarnej wytwarzającej płeć (M. Foucault)‏ Spojrzenie feministyczne:  depilacja mechanizmem opresji - „kobieta staje się piękna na obraz i podobieństwo męskich oczekiwań” (Z. Melosik)‏  gładkie ciało kulturowym wyznacznikiem kobiecości, „kobieta jest swoim wyglądem” (E. Kaschack)‏  dbanie o wygląd jako trzeci etat poza pracą domową i zawodową (N. Wolf)‏

4 Czy chodzi tylko o gładkie nogi? KOBIECOŚĆ PIĘKNO MŁODOŚĆ/ DZIEWCZĘCOŚĆ NOWOCZESNOŚĆ CZYSTOŚĆ/ HIGIENA UDRĘKA/ PRZYKRY OBOWIĄZEK ATRAKCYJNOŚĆ / SEKSAPIL PEWNOŚĆ SIEBIE

5 Depilacja – opinie kobiet* „ Źle, czułam się niekobieco, taka nieatrakcyjna (...) Nie pozwalałam mężowi dotykać moich nóg” (Marta, 31 lat)‏ „ Jakby brudna, zaniedbana (...) Jak taka baba” (Sylwia, 21 lat)‏ „ Nie pamiętam. Nawet jak mi się nie chce, staram się to robić regularnie, bo co tydzień chodzę na basen” (Iza, 25 lat)‏ Pamiętasz, kiedy ostatni raz przez jakiś czas nie stosowałaś depilacji (np. w czasie choroby)? Jak się z tym czułaś? * Badanie przeprowadzone przy stoisku z produktami do depilacji w supermarkecie Carrefour Arkadia

6 Rekomendacje Nowa komunikacja z klientkami: nie odwołujmy się już do kobiecości, piękna, różowych opakowań etc. Po ogoleniu nasze ciało nie stanie się magicznie ciałem modelki. Powiedzmy to sobie wprost: nikt tego nie lubi, potrzebujemy czegoś, co szybko i skutecznie zdejmie z nas ciężar. Postawmy na niezawodność, skuteczność. Target: wyemancypowane, świadome kobiety.


Pobierz ppt "Pasty do depilacji z nami już od 6000 lat Już w Starożytności praktyka usuwania owłosienia na ciele:  owłosienie wiązane z barbarzyństwem, brakiem ucywilizowania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google