Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne."— Zapis prezentacji:

1 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Projekt edukacyjny „Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej”

2 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Przebieg zajęć 1.Badanie: Co/kogo zobaczył/abyś w kraju afrykańskim 2.Milenijne Cele Rozwoju- wprowadzenie 3.Serial Makutano Junction oglądany metodą róży wiatrów 4.Konkurs VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE

3 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej ZADANIE W grupach trzy- czteroosobowych odpowiedzcie na pytanie Co/kogo zobaczył/abyś w państwie Afrykańskim? Swoje myśli, wyobrażenia, skojarzenia, wiedzę wpiszcie w rozdane mapy kontynentu afrykańskiego

4 Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals)

5 Co to są Milenijne Cele Rozwoju? To 8 zobowiązań, które ludzkość zobowiązała się wypełnić do 2015 roku aby móc w skuteczny sposób stawić czoła wyzwaniom XXI wieku. Milenijne Cele Rozwoju zostały podjęte przez przedstawicieli 189 państw członkowskich Narodów Zjednoczonych, w tym również Polskę, w 2000 roku jako zobowiązanie do wspólnych działań na rzecz zwalczenia ubóstwa na świecie.

6 Wykaz Milenijnych Celów Rozwoju wraz z zobowiązaniami: o MDG 1 - Wyeliminować skrajne ubóstwo i głód o MDG 2 - Zapewnić powszechne nauczanie na poziomie podstawowym o MDG 3 - Promować równość płci i awans społeczny kobiet o MDG 4 - Ograniczyć umieralność dzieci

7 o MDG 5 - Poprawić opiekę zdrowotną nad matkami o MDG 6 - Ograniczyć rozprzestrzenianie się HIV/AIDS, malarii i innych chorób zakaźnych o MDG 7 - Zapewnić ochronę środowiska naturalnego o MDG 8 - Stworzyć globalne partnerskie porozumienie na rzecz rozwoju

8 MILENIJNE CELE ROZWOJU A MŁODZIEŻ Około jedna trzecia populacji świata to osoby między 10 a 24 rokiem życia, a ponad 85% procent z nich mieszka w krajach Globalnego Południa Jeżeli nie rozwiążemy kwestii związanych ze sprawiedliwym rozwojem, wiele młodych osób zostanie skazanych na życie pełne niesprawiedliwości, w złym stanie zdrowia, a ich nadzieje i marzenia nie zostaną spełnione. Rozwój oznacza bycie wolnym od niedoli i cierpienia, głodu, analfabetyzmu, chorób, złych warunków mieszkaniowych oraz poczucia zagrożenia.

9 Świat na drodze postępu Co do tej pory udało się osiągnąć?!

10 PIERWSZY MILENIJNY CEL ROZWOJU o Po raz pierwszy od wprowadzenia monitoringu globalnych trendów, spadł poziom globalnego ubóstwa! Każdy region globalnego Południa zanotował poprawę sytuacji. o Do roku 2005 udało się globalnie zmniejszyć liczbę ludzi żyjących za mniej niż $1.25 dziennie z 1.8 do 1.4 miliardów. o Co więcej udało się również ograniczyć na świecie, w regionach rozwijających się procent ludzi żyjących w skrajnym ubóstwie z 46 do 27 (dane z 2008 r.) o Głód wciąż pozostaje światowym wyzwaniem: ok.850 milionów ludzi cierpiało głód w okresie 2006/2008 r.- aż 15.5 procent światowej populacji!

11 o Stan środowiska naturalnego ma kolosalne znaczenie dla dobrobytu ludzi, zmniejszania skali ubóstwa, poprawy jakości żywienia i wody na świecie o Od 1990 roku 1.7 miliarda ludzi uzyskało dostęp do czystej wody pitnej. Wciąż 2.6 miliarda ludzi nie ma dostępu do najbardziej podstawowych usług sanitarnych np. toalet o Notuje się stałe ograniczanie zasobów naturalnych, zwiększone zanieczyszczanie powietrza i wody, oraz wzrost liczby gatunków zagrożonych wyginięciem. SIÓDMY MILENIJNY CEL ROZWOJU

12 o Państwa Globalnej Północy są zobowiązane do zwiększenia pomocy i ukierunkowania jej na realizację Milenijnych Celów Rozwoju. o W obowiązkach krajów Globalnego Południa leży poprawa demokratycznego zarządzania i gospodarowania środkami pomocowymi. o Nierówny światowy system handlowy sprawia, że ludzie w krajach Globalnego Południa wciąż pracują za bardzo niskie wynagrodzenie. Edukacja pozwala na budowanie partnerstw, pomiędzy szkołami i budowaniu wzajemnego szacunku i zrozumienia. ÓSMY MILENIJNY CEL ROZWOJU

13 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej SERIAL MAKUTANO JUNCTION – analiza fragmentu metodą „róży wiatrów” Odcinek S03E03: „Nowy naczelnik” https://www.youtube.com/watch?v=- 7f6EgnBZD8&list=PLQzxCCV93lUHPUvAnEnCrkTF5N_Ate3AW&index=3 Fragmenty: 1.S03E03 [00-03:12] Od początku do momentu rozmowy pomiędzy Matano a PP przy barze mlecznym. 2.S03E03 [09:55-13:36] Bernadette przewraca męża na łóżku do końca pierwszej części

14 JAK JA MOGĘ SIĘ ZAANGAŻOWAĆ? WEŹ UDZIAŁ WKONKURSIE: VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE 6-26 lutego 2015

15 Zapraszamy do udziału w międzynarodowym konkursie na najlepszy videoart, projekt video lub animację w temacie globalnego rozwoju. KONKURS ODBYWA SIĘ JEDOCZEŚNIE W POLSCE, BUŁGARII, ESTONII I KENII! JEŚLI: Interesujesz się losami świata i chcesz mieć wpływ na swoją przyszłość? Widzisz zależności i podobieństwa pomiędzy życiem ludzi w Lublinie a innych krajach np. Kenii Ciekawią Cię inne kultury i nie zgadzasz się ze stereotypami na temat osób pochodzących z Azji lub Afryki? Masz pomysł jak polepszyć warunki życia najbiedniejszych? Czas trwania konkursu: 6 lutego- 26 lutego 2015

16 Warunki konkursu: Do udziału zapraszamy uczniów i uczennice szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zależy nam na szerokiej aktywizacji młodych i zdolnych artystów z mniejszych miejscowości! Tematyka pracy musi być związana z 1, 7 i 8 Milenijnym Celem Rozwoju. Możecie nakręcić: wywiady sondy uliczne ze swojej miejscowości lub scenki, pokazujące jak się żyje i uczy filmiki pokazujące z czego jesteście dumni/e, co lubicie robić filmiki kolaże – animacje z cytatami osób, które walczą o prawa ludzi, o sprawiedliwość na świecie filmiki pokazujące jak możecie być globalnymi obywatelami/obywatelkami.

17 Marzysz o podbiciu świata? Nie wiesz od czego zacząć? Zgłoś się do nas! Jeżeli… rysujesz, robisz animacje, ale świat nie poznał jeszcze Twojego ogromnego talentu interesujesz się grafiką komputerową, lubisz kręcić filmiki … ten międzynarodowy konkurs jest dla Ciebie! Możesz zrobić dokładnie to, na co masz ochotę: Stwórz obraz, film, animację, performance i zarejestruj swój projekt na stronie Makutano Junction: a my pomożemy Ci zaangażować się w działania na rzecz edukacji globalnej!

18 SKĄD WZIĄĆ POMYSŁY ??- ZAINSPIRUJCIE SIĘ TYMI FILMIKAMI: Global Citizen https://www.youtube.com/watch?v=_yio6kQrlYQ We are behind you toward #ZeroPoverty2030 https://www.youtube.com/watch?v=oJHv_pHnX4Y Graficzne przedstawienie Deklaracji Praw Człowieka https://www.youtube.com/watch?v=hTlrSYbCbHE https://www.youtube.com/watch?v=Bvr4xn-_0kY RAID AID- Africa for Norway https://www.youtube.com/watch?v=oJLqyuxm96k

19 Prace będą publikowane na międzynarodowej stronie projektu młodzi ludzie z 4 państw świata będą mogli wymieniać się swoimi pracami i komentować je! Nagrody: Z uczestników wyłonimy grono 10 laureatów i laureatek. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone mini kamerkami. Pozostałe osoby otrzymają prezenty-niespodzianki oraz dyplomy. Finaliści wezmą udział w spotkaniu młodzieży podsumowującym projekt w Warszawie w marcu 2015 roku. Podczas spotkania będzie możliwość telekonferencj iż rówieśnikami z Bułgarii, Estonii, i Kenii.

20 JAK TO WYGLĄDA OD STRONY TECHNICZENJ? Wszystko zaczyna się od platformy internetowej Makutano Junction STREFA UCZNIOWSKA

21 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej REJESTROWANIE DO KONKURSU KROK 1

22 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 1- INFORMACJA 1.Uczeń/uczennica podaje swój adres , 2.Uczeń/uczennica wymyśla hasło do logowania do strony tworzenia projektu 3.Uczeń/uczennica podaje swoje imię i nazwisko 4.Uczeń/uczennica wybiera szkołę w której się uczy z listy

23 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 2 Na stronie pojawia się komunikat: Dziękujemy! Twoje konto zostało założone. Żeby stworzyć projekt potrzebujesz akceptacji administratorów. Może to potrwać ok. 48h. Dalsze szczegóły znajdziesz na swoim mejlu. Pozdrawiamy! Uczeń/uczennica otrzymuje instrukcje mejlem: o zasadach konkursu na czym ma polegać konkurs na najelpszy video-projekt jak umieszczać projekty na stronie Makutano Junction informacje dotyczące międzynarodowego wymiaru projektu

24 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej KROK 3 – Tworzenie projektu

25 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej JAK TO DZIAŁA? Uczeń/uczennica może się zalogować i zedytować swój projekt. Na stronę Makutano Junction nie wgrywa się ani zdjęć ani pliku filmowego, a jedynie podaje link do plików umieszczonych wcześniej na portalach np. na YouTube, vimeo, Flickr, Instagram itd..

26 Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej POWODZENIA!!!!


Pobierz ppt "Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google