Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk."— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują

2 Projekt EDUSCIENCE w GIMNAZJUM im. Marii Konopnickiej w Szydłowie

3 O PROJEKCIE Od 1września 2012 r. do 30 listopada 2014 r. w Gimnazjum im. Marii Konopnickiej w Szydłowie realizowany jest projekt Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod. Projekt zapewnia żywe i fascynujące poznawanie świata nauk matematyczno- przyrodniczych.

4 KONKURS „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” Systematyczne raportowanie Codzienne odczytywanie danych Codzienna obserwacja pogody 2012/2013 - IV miejsce w konkursie „Monitoring przyrodniczy wiosną”-26 raportów 2013/2014 – V miejsce w konkursie „Systematyczność monitoringu przyrodniczego” - 143 raporty

5 Remigiusz Krasiński pobierający wodę z rzeki Grabi, potrzebną do sprawdzenia odczynu wody i oceny stopnia zanieczyszczenia.. Monitorowanie stanu środowiska... MONITORING PRZYRODNICZY

6 WYCIECZKA „HORYZONT II” 28-29listopada 2013 r. Uczniowie zwiedzili statek badawczy "Horyzont II„. Poznali historię rozwoju żeglugi morskiej w Polsce, dowiedzieli się, jak wygląda droga kształcenia adeptów sztuki morskiej.

7 WYCIECZKA „HORYZONT II” Uczniowie zwiedzili Błękitną Szkołę Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w Helu, fokarium oraz obejrzeli eksponaty i okazy fauny Bałtyku. II dzień wycieczki:

8 PIKNIK NAUKOWY 15 stycznia 2014 r. odbył się Piknik Naukowy, którego organizatorem był Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.

9 PIKNIK NAUKOWY Organizatorzy pokazali, jak ciekawa może być nauka. Uczniowie i uczennice wzięli czynny udział w przygotowanych warsztatach, co połączyło zabawę z nauką i pozwoliło lepiej zrozumieć przedstawianą problematykę dzięki praktycznemu zastosowaniu wiedzy.

10 PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH FOLDER

11 PRZYKŁADY PRAC UCZNIOWSKICH KALENDARZ

12 Jakie korzyści przyniósł uczniom udział w Projekcie? Możliwość uczestniczenia w lekcjach on-line i w transmisjach satelitarnych z Polskiej Stacji Polarnej Hornsund na Spitsbergenie. Udział w wycieczce edukacyjnej „ Horyzont II” i Pikniku Naukowym. Prowadzenie pomiarów w ramach monitoringu przyrodniczego. Dostęp do biblioteki zasobów umieszczonej na Platformie Eduscience. Udział w konkursach Eduscience. Możliwość korzystania z poczty elektronicznej- przesyłanie prac domowych, referatów, prezentacji. Udział w lekcjach wzbogaconych o ciekawe formy i metody dostęp do Portalu Przyrodniczego Eduscience. KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE

13 DLA UCZNIÓW Wzrost zainteresowania naukami matematyczno- przyrodniczymi. Poprawa umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim w obszarze nauk objętych projektem. Poprawa umiejętności myślenia analitycznego i syntetycznego. Rozwinięcie zdolności wykorzystania umiejętności nabytych w trakcie zajęć w praktyce: zastosowania metod badawczych, analizy wyników, wyciągania wniosków logicznych, syntezy danych. Kontynuacja nauki w szkołach ponadgimnazjalnych o profilu matematyczno-przyrodniczym. Umiejętność współpracy w grupie i wzrost odpowiedzialności za powierzone zadanie. Udział w konkursach matematyczno – przyrodniczych. EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU

14 EFEKTY Z REALIZACJI PROJEKTU DLA NAUCZYCIELI Zastosowanie nowoczesnych technologii na zajęciach lekcyjnych dzięki narzędziom umieszczonym na Platformie EDUSCIENCE. Przygotowanie ciekawych form lekcji z wykorzystaniem tablicy multimedialnej. Wzbogacenie toku lekcji o dodatkowe materiały w postaci gotowych lekcji, quizów, testów, krzyżówek oraz metod badawczych. Możliwość wymiany doświadczeń, spostrzeżeń między nauczycielami. Wzbogacenia warsztatu pracy poprzez udział w szkoleniach i konferencjach on - line.

15 SUKCESY UCZNIÓW  2012/2013 – I miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej  2012/2013 – I miejsce w Międzygimnazjalnym konkursie fizycznym  2012/2013 – II miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy o Wielkiej Brytanii  2013/2014 - I miejsce w Międzygimnazjalnym Konkurs Wiedzy o Austrii  2013/2014 - I miejsce w Konkursie „GMINA GRABICA - MOJA MAŁA OJCZYZNA”  2013/2014 - II miejsce w Powiatowym konkursie wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Unii Europejskiej  2013/2014 - III miejsce w konkursie „Jesteśmy 10 lat w Unii Europejskiej” w ramach VI Europejskiego Zlotu Gimnazjalistów Powiatu Piotrkowskiego

16 PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Projekt realizują Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk."

Podobne prezentacje


Reklamy Google