Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

N OWE MEDIA W PROCESIE ROZWOJU RYNKU TURYSTYCZNEGO Olha Sysoyeva 45507 Iuliia Kyrychata 45522 Katia Fendych 45480.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "N OWE MEDIA W PROCESIE ROZWOJU RYNKU TURYSTYCZNEGO Olha Sysoyeva 45507 Iuliia Kyrychata 45522 Katia Fendych 45480."— Zapis prezentacji:

1 N OWE MEDIA W PROCESIE ROZWOJU RYNKU TURYSTYCZNEGO Olha Sysoyeva Iuliia Kyrychata Katia Fendych 45480

2 Jak nowe technologie zmieniają rynek turystyczny  Turystyka to nie tylko przemieszczanie się lecz także szukanie wrażeń. Im większa konkurencja na rynku, im bardziej wymagający klienci - tym silniejszych i bardziej różnorodnych wrażeń poszukują.  W czasach pokolenia Y źródłem dodatkowych i bardzo poszukiwanych wrażeń stają się nowe technologie dające podstawy kulturze Web 2.0, nowym formom funkcjonowania społeczności i powszechnej mobilności, która w szczególny sposób odpowiada turystom - z natury rzeczy mobilnym.

3  Szanse, jakie stwarzają nowe technologie w obszarze marketingu przedsiębiorstw i regionów turystycznych (nowe oferty, nowe formy sprzedaży, innowacyjne narzędzia promocji i utrzymywania relacji z nabywcami) niestety idą w parze z zagrożeniami (niedobory wiedzy i kompetencji w obszarze IT, słaba znajomość nowych narzędzi konkurowania, nowe podmioty pojawiające się na rynku turystycznym, ryzyko utraty miejsca na rynku przez "starych" usługodawców).  Nowe technologie i media społecznościowe nie są wbrew obiegowym opiniom ani łatwe w zastosowaniu ani tanie - wymagają specjalistycznej wiedzy i skutecznego mariażu branży turystycznej i branży nowych technologii.

4 Systemy rezerwacyjne- czym są i po co zostały stworzone? System informatyczny to zbiór powiązanych ze sobą elementów, którego funkcją jest przetwarzanie danych przy użyciu techniki komputerowej. We współczesnych biurach turystycznych istnieją rozmaite systemy rezerwacji miejsc noclegowych, wycieczek, turnusów, często połączone z systemem umożliwiającym płatność przez Internet. Systemy rezerwacyjne na polskim rynku turystycznym. Na polskim rynku usług turystycznych istnieją małe i średnie firmy zajmujące się tą branżą. Polscy touroperatorzy mogą konkurować więc z firmami zagranicznymi wyłącznie jakością świadczonych usług ze względu na zbyt małe możliwości finansowe (instalacja oprogramowania, szkolenia dotyczące obsługi programów).

5 System Amadeus Firma Amadeus działa w ok. 200 krajach na całym świecie. Jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się systemem GDS, jednocześnie dostarcza rozwiązania techniczne w dziedzinie marketingu, dystrybucji i sprzedaży dla biur podróży na całym świecie.

6 Worldspan Głównymi udziałowcami są linie lotnicze Delta, Air lines, Northwest Airlines i American Airlines. Do podstawowych działalności firmy należy handel elektroniczny, inwestuje również w produkty wykorzystujące Internet takie jak : Trip Manager dla podróży służbowych. Worldspan Go dla agentów czy Travel Button dla klientów indywidualnych, rozwiązania te oparte sa oczywiście na centralnym systemie rezerwacyjnym Worldspana. Sabre Podobnie jak Worldspan, Sabre traktuje internet jako piorytetowy kierunek rozwoju. Robi to poprzez spółki zależne m. in.: Travelocity jedno z największych Internetowych biur podróży na świecie, GetThere - nabyty przez Sabre pod koniec 2000 roku system rezerwacyjny dla klientów korporacyjnych i dostawców usług. Podobnie jak inne systemy Sabre prowadzi ekspansje na innych kontynentach. Jest prartnerem strategicznym firmy DCS.

7 Voyager System Program umożliwia sprzedaż zarówno własnych imprez, jak również ofert innych tour operatorów. Składa się z kilku modułów: impreza, transport, cenniki, sprzedaż, www, agenci, obiekt. Zdecydowanym plusem dla agentów korzystających z Voyagera jest samodzielność wyboru ofert i sposobu dystrybucji.

8 System Kameleon Jest to system umożliwiający zarządzanie zarówno własnymi ofertami jak i stroną internetową, która możemy zaktualizować z biurowego komputera. Kameleon jest podzielony na trzy grupy opcji: opcje biurowe, oferty, oraz oferty księgowe.

9 Galileo GDS W systemie Galileo możemy rezerwować bilety lotnicze miejsca noclegowe oraz wypożyczać samochody w większości krajów świata. Najczęściej jednak jest on wykorzystywany do rezerwacji biletów lotniczych. Systemy IBE Wraz z upowszechnianiem się Internetu powstały internetowe systemy rezerwacyjne (IBE) Internet Booking Engine. Systemy takie funkcjonują zazwyczaj na terenie jednego kraju. Są przeznaczone głównie na rynki lokalne. Mają znacznie mniejszy zasięg niż GDS. Pozwalają użytkownikowi (lub agentowi) na rezerwację z okna przeglądarki imprezy turystycznej, zapewnienia miejsca w hotelu, wynajęcie samochodu itp.

10 Promocja w Internecie Wykorzystanie możliwości, jakie dają narzędzia internetowe staje się więc jednym z najważniejszych działań Polskiej Organizacji Turystycznej. Gwałtowny rozwój technologii internetowych oraz środków komunikacji internetowej, takich jak inteligentne telefony komórkowe (smartphony), tablety, itd. powoduje konieczność stałego dostosowywania prowadzonej działalności marketingowej do pojawiających się możliwości. Portale społecznościowe, takie jak Tripadvisor.com, Youtube.com, Facebook.com, itd. stają się alternatywnym dla oficjalnych turystycznych serwisów informacyjnych, kanałem dotarcia do informacji turystycznej. Konieczne jest więc wykorzystanie tych kanałów na coraz większą skalę, gdyż takie są oczekiwania odbiorcy. W przyszłości będą one stanowić jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do potencjalnych turystów z informacją i ofertą usług.

11 Social media marketing - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

12 Narzędzia Social Marketera Facebook Głównym działanie z zakresu social marketing na Facebooku, jest stworzenie i zarządzanie fanpagem marki lub firmy. W ramach aktywności, na profilu zamieszcza się zdjęcia, filmy, lub wiadomości tekstowe. Twitter Pozwala firmom na bezpośredni kontakt z fanami. Przy tworzeniu informacji mamy do wykorzystania 160 znaków, co wymusza tworzenie krótki dynamicznych informacji, które mają szansę na ściągnięcie uwagi użytkowników.

13 Pinterest Jest to serwis społecznościowy bazujący, na zdjęciach umieszczanych przez użytkowników, którzy mają możliwość dzielenia się z innymi. Fotografie można grupować w kategoriach zainteresowań. Działania marketingowe na tym serwisie wymuszają przygotowanie treść wizualnych, które mają szansę na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Blogi Działalność na blogach, można prowadzić w dwojaki sposób. Pierwszym jest stworzenie swojego bloga markowego, na którym opisuje się działania dotyczące marki, wstawia zdjęcia oraz filmy. Drugim sposobem na wykorzystanie blogów, jest współdziałanie z blogerami, przy pomocy których organizuje się konkursy dla członków społeczności skupionych wokół ich stron internetowych. YouTube Strategia prowadzenia działań na YouTubie, skupia się na tworzeniu filmów reklamowych oraz wirusowych. Mają one za zadanie przyciągnięcie widzów, przy czym muszą być ciekawe i interesujące dla użytkownika, ponieważ ma on kontrolę nad tym co ogląda.

14 HTTP :// WWW. AUSTRALIA. COM /

15 HTTP :// WWW. VISITEUROPE. COM /

16 HTTP :// WWW. ASEANTOURISM. TRAVEL /

17 D ZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !


Pobierz ppt "N OWE MEDIA W PROCESIE ROZWOJU RYNKU TURYSTYCZNEGO Olha Sysoyeva 45507 Iuliia Kyrychata 45522 Katia Fendych 45480."

Podobne prezentacje


Reklamy Google