Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012."— Zapis prezentacji:

1 GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012

2

3

4 Media społecznościowe w Polsce Serwisy społecznośc iowe Serwisy treściowe Serwisy typu wiki Platformy blogowe Mikroblogi Internetow e serwisy informacyjn e Serwisy Q&A Fora

5 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? – w jakim serwisie została zamieszczona informacja 2 – rodzaj profilu (osoba/firma itd.), płeć, liczba znajomych/fanów 3 – dzień i godzina zamieszczenia

6 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? 4 4 – treść – rodzaj treści, sentyment, insight

7 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych? 5 5 – poziom interakcji

8 Zróżnicowane rodzaje treści – przykład: kategoria piwo Ponad 90% treści zawiera tekst, a ponad 70% treści zawiera tylko tekst

9 Rodzaje danych – wymiana doświadczeń Treści opisujące doświadczenia są mocno zróżnicowane – od najprostszych do pełnego opisu, pozwalającego zrozumieć konsumenta i jego zachowanie (insights)

10

11 Rodzaje danych – treści współdzielone Wśród współdzielonych treści wideo dominuje YouTube – ponad 95% treści!

12 Rodzaje danych – treści współdzielone Serwisy treściowe z obrazkami w wielu kategoriach i dla wielu produktów są najważniejszym miejscem generowania treści współdzielonych. Najważniejsze serwisy to: demotywatory.pl, kwejk.pl oraz besty.pl

13 Rodzaje danych – treści współdzielone Zdjęcia osadzane w samym serwisie (np. Facebook) są najszybciej rosnącą kategorią wśród treści współdzielonych. Jest to efekt świadomych zmian w serwisach (np. nowy układ Facebooka – Timeline)

14 Rodzaje danych – sytuacje kryzysowe

15

16 Rodzaje danych – treści sprzedażowe

17

18 Obszary zastosowania Social media marketing (od A do Z) Audyt social media – zaplanowanie strategii obecności Analiza konkurencji Monitoring podczas działań (w social media jak i w innych kanałach) Badanie skuteczności działań Marketing wirusowy Pomiar efektu działań Zdobywanie wiedzy z obszaru marketingu wirusowego Działania PR i sytuacje kryzysowe Planowanie działań PR – identyfikacja istotnych kanałów w dotarciu Pomiar efektywności działań PR w internecie Wsparcie podczas sytuacji kryzysowych Badania Najtańsze badania związane z kategoriami produktów Analiza zjawisk i trendów, insights Sprzedaż Prowadzenie sprzedaży do osób deklarujących zainteresowanie zakupem

19 Najważniejsze korzyści z social media monitoringu Szybkie dotarcie do informacji – Opcje real-time Narzędzie umożliwiające optymalizację działań social media marketing – Na poziomie treści – jak powinna wyglądać nasza komunikacja aby generować dyskusję o naszej marce (buzz) – Na poziomie kluczowych osób – docieranie do osób kluczowych w dyskusji na dany temat

20 Najważniejsze korzyści z social media monitoringu Informacje o marce od konsumentów nieświadomych pomiaru – Co przekłada się na wysoką jakość informacji, do wykorzystania w innych badaniach, jak i marketingu (włącznie z definiowaniem strategii marketingowej) Pozyskiwanie sprzedaży przy minimalnym koszcie – Wysoka konwersja – hot lead

21 Wyzwania

22 Liczba danych vs. zysk z uzyskanej informacji W niektórych kategoriach i produktach mamy do czynienia z bardzo dużą liczbą danych. W takiej sytuacji wyzwaniem jest znalezienie kluczowych treści i w efekcie łączny koszt pomiaru

23 Automatyzacja vs. zaangażowanie człowiek

24 Automatyczna analiza sentymentu treści jest wyzwaniem: – Analiza samej treści – Zrozumienie intencji samego autora treści – Zrozumienie całości treści (z materiałem współdzielonym) Średnia skuteczność przy identyfikacji treści o zabarwieniu emocjonalnym oraz przy właściwym określeniu sentymentu treści Jakość procesów zautomatyzowanych

25 Szybkość i poziom przetworzenia danych w poszczególnych obszarach zastosowania Szybki dostęp do danych Dostęp do danych z opóźnieniem Wysoki poziom przetworzenia informacji Niski poziom przetworzenia informacji badania Sytuacje kryzysowe/ sprzedaż Social media marketing

26 Interpretacja danych Kwestie interpretacji ilościowej danych: – Część publiczna (dostępna dla narzędzi social media monitoringu) i część zamknięta w ramach danego serwisu Na poziomie ogólnym i na poziomie poszczególnych projektów (specyficznych grup docelowych) – Część zamknięta – nk.pl, fora lub grupy dyskusyjne

27 Przyszłość Duża część z przedstawionych wyzwań w najbliższych latach zostanie rozwiązana Poszerzanie zakresu automatyzacji procesów przetwarzania danych i wnioskowania – Jako efekt większego zrozumienia procesu i jego specyfiki Szerszy zakres wykorzystania danych – realizacja koncepcji Social CRM (wykorzystanie danych jako element nowej koncepcji działania firmy)

28 Dziękuję za uwagę! Jarek Roszkowski


Pobierz ppt "GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google