Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biznes Plan Dyskoteka Loqum spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biznes Plan Dyskoteka Loqum spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie."— Zapis prezentacji:

1 Biznes Plan Dyskoteka Loqum spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie

2 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Cel sporządzenia planu Celem sporządzenia planu jest chęć stworzenia nowej dyskoteki w Szczecinie o najlepszym w mieście sprzęcie muzycznym jak i oświetleniowym oraz powiększenie majątku spółki. Celem sporządzenia planu jest chęć stworzenia nowej dyskoteki w Szczecinie o najlepszym w mieście sprzęcie muzycznym jak i oświetleniowym oraz powiększenie majątku spółki.

3 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Spodziewane Korzyści Spodziewane korzyści majątkowe przewidywane są po 24 miesiącach funkcjonowania spółki. Spodziewane korzyści majątkowe przewidywane są po 24 miesiącach funkcjonowania spółki.

4 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Wysokość środków finansowych Kapitał założycielski wyniesie Kapitał założycielski wyniesie złotych

5 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Opis przedsięwzięcia Lokal dla osób w wieku powyżej 18 lat z muzyką mieszana. Lokal będzie miał średni standard, wyposażony będzie z jednej strony w najnowszy sprzęt elektroniczny, oświetleniowy i nagłośnieniowy, a z drugiej strony w tradycyjne mrugające światła, instrumenty muzyczne itp. Lokal dla osób w wieku powyżej 18 lat z muzyką mieszana. Lokal będzie miał średni standard, wyposażony będzie z jednej strony w najnowszy sprzęt elektroniczny, oświetleniowy i nagłośnieniowy, a z drugiej strony w tradycyjne mrugające światła, instrumenty muzyczne itp.

6 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Opis rynku Rynkiem jest potrzeba rozrywki dla ludzi od 18 roku życia. Rynkiem jest potrzeba rozrywki dla ludzi od 18 roku życia. Szacunkowa wielkość rynku to Szacunkowa wielkość rynku to ok osób od 18 roku życia do 35 roku życia (Na podstawie danych GUS)

7 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Sprzedaż Lokal będzie zarabiał głównie na sprzedaży biletów wstępu, alkoholu oraz innych napojach Lokal będzie zarabiał głównie na sprzedaży biletów wstępu, alkoholu oraz innych napojach

8 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Wizja firmy w okresie 5-10 lat stworzenie sieci dyskotek w większych miastach Polski stworzenie sieci dyskotek w większych miastach Polski nastawienie na studentów, ludzi młodych lubiących dobrą zabawę nastawienie na studentów, ludzi młodych lubiących dobrą zabawę zapewnienie stałego średniego standardu lokalu, nadążającego za nowinkami technicznymi zapewnienie stałego średniego standardu lokalu, nadążającego za nowinkami technicznymi zapewnienie stałego maksymalnego bezpieczeństwa dla klientów zapewnienie stałego maksymalnego bezpieczeństwa dla klientów utrzymanie pozycji najpopularniejszej dyskoteki w mieście. utrzymanie pozycji najpopularniejszej dyskoteki w mieście. Utrzymanie stałej klienteli po początkowym boomie. Utrzymanie stałej klienteli po początkowym boomie.

9 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia Kadra menedżerska W skład kadry menedżerskiej wchodzić będą wszyscy wspólnicy spółki: W skład kadry menedżerskiej wchodzić będą wszyscy wspólnicy spółki: Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Marketing oraz z-ca dyr. – Piotr Nowak Marketing oraz z-ca dyr. – Piotr Nowak Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Kultura i rozrywka – Marek Hopek Kultura i rozrywka – Marek Hopek Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz

10 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Analiza strategiczna Czynniki ekonomiczne: Czynniki ekonomiczne: Nastawienie na klientów młodych i średniozamożnych, Nastawienie na klientów młodych i średniozamożnych, Dostawy bez pośredników, Dostawy bez pośredników, Wykorzystanie dużej stopy bezrobocia do znalezienia tańszej siły roboczej, Wykorzystanie dużej stopy bezrobocia do znalezienia tańszej siły roboczej, Działalność długofalowa jako warunek utrzymania stałych dochodów. Działalność długofalowa jako warunek utrzymania stałych dochodów.

11 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Analiza strategiczna Czynniki polityczne: Czynniki polityczne: Członkostwo w Unii Europejskiej, Członkostwo w Unii Europejskiej, Możliwość otrzymania środków pomocowych UE, Możliwość otrzymania środków pomocowych UE, Swobodny przepływ towarów i usług, Swobodny przepływ towarów i usług, Równouprawnienie mężczyzn i kobiet. Równouprawnienie mężczyzn i kobiet. Prawo podatkowe, Prawo podatkowe, Prawo ubezpieczeń społecznych, Prawo ubezpieczeń społecznych, Akcyza na alkohol. Akcyza na alkohol.

12 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Analiza strategiczna Czynniki technologiczne: Czynniki technologiczne: Nowoczesne oświetlenie + lasery, Nowoczesne oświetlenie + lasery, Nowoczesne nagłośnienie, Nowoczesne nagłośnienie, Zastosowanie komputerów i elektroniki, Zastosowanie komputerów i elektroniki, Płatności kartami płatniczymi, Płatności kartami płatniczymi, Interaktywna strona internetowa klubu. Interaktywna strona internetowa klubu.

13 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Analiza strategiczna Czynniki społeczne: Czynniki społeczne: ograniczenie emisji hałasu, ograniczenie emisji hałasu, wstęp od 18 lat, wstęp od 18 lat, sprzedaż alkoholu od 18 lat, sprzedaż alkoholu od 18 lat, zapewnienie bezpieczeństwa klientom, zapewnienie bezpieczeństwa klientom,

14 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Analiza strategiczna Czynniki społeczne cd.: Czynniki społeczne cd.: rozrywka na stałym, wysokim poziomie, rozrywka na stałym, wysokim poziomie, nastawienie na studentów jako głównych klientów, nastawienie na studentów jako głównych klientów, Dobra współpraca z policją, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i walki z narkotykami, Dobra współpraca z policją, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i walki z narkotykami, Uwarunkowania kulturowe (Religia, Święta). Uwarunkowania kulturowe (Religia, Święta).

15 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Wybór strategii metodą pięciu sił Portera Potencjalna konkurencja: Potencjalna konkurencja: Tendencja na powstawanie średnich, tematycznych dyskotek z jednym parkietem nastawionych na konkretne grono adresatów.

16 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Wybór strategii metodą pięciu sił Portera Aktualna konkurencja w sektorze: Aktualna konkurencja w sektorze: Rocker, Can-Can i Trezor: 50% Rocker, Can-Can i Trezor: 50% Tiger: 10% Tiger: 10% Ellite: 10% Ellite: 10% B-52: 10% B-52: 10% Baila: 10% Baila: 10% Inne: 10% Inne: 10% (Ciężko jest określić %-owy udział w rynku gdyż występuje rotacja klientów.)

17 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Wybór strategii metodą pięciu sił Portera Konkurencja substytucyjna w sektorze: Konkurencja substytucyjna w sektorze: Raczej brak – opcjonalnie Pubo-dyskoteki

18 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Wybór strategii metodą pięciu sił Portera Siła przetargowa dostawców: Siła przetargowa dostawców: Browary: 0 - dla wszystkich dostawców Browary: 0 - dla wszystkich dostawców Hurtownie spożywcze: 0 Hurtownie spożywcze: 0 (0 – ponieważ każdy chce sprzedać swój towar, duży wybór, duża konkurencja.)

19 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Wybór strategii metodą pięciu sił Portera Siła przetargowa odbiorców: Siła przetargowa odbiorców: Młodzież (studenci)5 Młodzież (studenci)5 Młodzi Młodzi Powyżej 35 0 Powyżej 35 0

20 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Harmonogram działań założycielskich: Harmonogram działań założycielskich: Określenie i wybranie miejsca lokalizacji, Określenie i wybranie miejsca lokalizacji, Ustalenie terminu otwarcia lokalu, Ustalenie terminu otwarcia lokalu, Reklama i promocja, Reklama i promocja, Remont wybranego obiektu i wystrój wnętrza, Remont wybranego obiektu i wystrój wnętrza, Zakup odpowiednich sprzętów, Zakup odpowiednich sprzętów, Wybranie i zatrudnienie personelu. Wybranie i zatrudnienie personelu.

21 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Schemat organizacyjny: Schemat organizacyjny: Personel - 6 barmanów, 6 kelnerki, 3 sprzątaczki, 8 ochroniarzy Dyrektor Jan Kowalski Marketing i kadry oraz z-ca dyr. Piotr Nowak Rachunkowość i finanse Jan Kowalski Kultura i rozrywka Marek Hopek Zaopatrzenie i ochrona Michał Racz

22 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Ograniczona odpowiedzialność, Ograniczona odpowiedzialność, Umożliwi to w przypadku likwidacji przedsięwzięcia pozostawić majątek własny właścicieli nietknięty, ponieważ nie może on być użyty do spłacenia długów (Trzeba również rozpatrzyć czarny scenariusz i bankructwo przedsięwzięcia), Umożliwi to w przypadku likwidacji przedsięwzięcia pozostawić majątek własny właścicieli nietknięty, ponieważ nie może on być użyty do spłacenia długów (Trzeba również rozpatrzyć czarny scenariusz i bankructwo przedsięwzięcia),

23 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Spółka ta przetrwa mimo śmierci któregokolwiek z właścicieli. Życie spółki z o.o. jest prawnie niezależne od życia jej właścicieli, Spółka ta przetrwa mimo śmierci któregokolwiek z właścicieli. Życie spółki z o.o. jest prawnie niezależne od życia jej właścicieli, Prawa własności są wyraźnie oddzielone od odpowiedzialności kierownictwa. Właściciele nie muszą przeznaczać swojego czasu na prowadzenie działalności gospodarczej, aby otrzymać dochody z własności.( Ta zaleta przyda się szczególnie w przyszłości, gdy będzie funkcjonować sieć dyskotek w kraju.), Prawa własności są wyraźnie oddzielone od odpowiedzialności kierownictwa. Właściciele nie muszą przeznaczać swojego czasu na prowadzenie działalności gospodarczej, aby otrzymać dochody z własności.( Ta zaleta przyda się szczególnie w przyszłości, gdy będzie funkcjonować sieć dyskotek w kraju.),

24 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Prawa własności mogą być swobodnie przenoszone między kupującym a sprzedającym. (Ułatwienie dla właściciela, który chciałby wycofać się z interesu.) Prawa własności mogą być swobodnie przenoszone między kupującym a sprzedającym. (Ułatwienie dla właściciela, który chciałby wycofać się z interesu.)

25 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Wybranie tego rodzaju formy prawnej jest uzasadnione powyższymi zaletami jak i faktem, że ta forma organizacji gospodarczej stwarza najlepsze możliwości gromadzenia kapitału pieniężnego dla rozwoju i prosperowania firmy.

26 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Formy promocji: Formy promocji: ulotki / np. przebrana grupa młodych ludzi roznosząca ulotki po akademikach, ulicy.../, ulotki / np. przebrana grupa młodych ludzi roznosząca ulotki po akademikach, ulicy.../, plakaty informacyjne w publicznych miejscach, plakaty informacyjne w publicznych miejscach, strona internetowa, strona internetowa, lista dyskusyjna w Internecie, lista dyskusyjna w Internecie,

27 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia Taktyka wdrożenia firmy na rynek Formy promocji cd.: Formy promocji cd.: ogłoszenia w lokalnych gazetach, radio, ogłoszenia w lokalnych gazetach, radio, audycja na żywo z dyskoteki, audycja na żywo z dyskoteki, happening w centrum miasta, który zachęciłby do odwiedzania nowego lokalu, happening w centrum miasta, który zachęciłby do odwiedzania nowego lokalu, Samochód jeżdżący po ulicach miasta reklamujący nowy lokal. Samochód jeżdżący po ulicach miasta reklamujący nowy lokal.

28 Plan Techniczny Opis Lokalu Trzy poziomowy lokal w centrum miasta, w pobliżu osiedli akademickich. Trzy poziomowy lokal w centrum miasta, w pobliżu osiedli akademickich. Każdy poziom wyposażony w parkiet, scenę, stoliki oraz bar. Każdy poziom wyposażony w parkiet, scenę, stoliki oraz bar. Każda scena przystosowana pod względem technicznym (nowoczesne nagłośnienie, światła, lasery.) Każda scena przystosowana pod względem technicznym (nowoczesne nagłośnienie, światła, lasery.) Różne rodzaje muzyki na każdej ze scen. Różne rodzaje muzyki na każdej ze scen. Lokal przewidziany do 600 osób. Lokal przewidziany do 600 osób.

29 Plan Techniczny Majątek produkcyjny Trzypoziomowy lokal (cały budynek), Trzypoziomowy lokal (cały budynek), Nowoczesne nagłośnienie, Nowoczesne nagłośnienie, Nowoczesne oświetlenie, Nowoczesne oświetlenie, Lasery, Lasery, Tradycyjne oświetlenie, Tradycyjne oświetlenie, Przystosowane bary, Przystosowane bary, Samochód promujący lokal. Samochód promujący lokal.

30 Plan Techniczny Dostawy produktów Zaproszeni Dje, Zaproszeni Dje, Dostawy od browarów, Dostawy od browarów, Dostawy od hurtowni spożywczych. Dostawy od hurtowni spożywczych.

31 Plan Techniczny Program lokalu Lokal czyny 6 dni w tygodniu po 8 godzin Lokal czyny 6 dni w tygodniu po 8 godzin (od 21:00 do 5:00) Trzy razy w tygodniu różne promocje. Trzy razy w tygodniu różne promocje.

32 Plan Techniczny Koszty produkcji (zakładając średnio 200 klientów dziennie) Koszt Lokalu (wraz z opłatami za media) : Koszt Lokalu (wraz z opłatami za media) : 30 (liczba dni) x 1000 (cena za dzień) = (koszt wynajmu z opłatami miesięcznie) 30 (liczba dni) x 1000 (cena za dzień) = (koszt wynajmu z opłatami miesięcznie) Koszty Browaru: Koszty Browaru: 2 (średni koszt jednego piwa) x 600 (ilość piwa) = 1200 (średni koszt piwa dziennie) 2 (średni koszt jednego piwa) x 600 (ilość piwa) = 1200 (średni koszt piwa dziennie) Koszty artykułów spożywczych: Koszty artykułów spożywczych: 1,5 (średni koszt jednego art.) x 300 (ilość art.) = 450 (średni koszt art. dziennie) 1,5 (średni koszt jednego art.) x 300 (ilość art.) = 450 (średni koszt art. dziennie) Łączny szacunkowy koszt dzienny : 2650zł.

33 Plan Marketingowy Strategia Marketingowa Przyjęcie kompozycji marketingowej Marketing MIX Opierającą się o koncepcję 4P Product (produkt) Product (produkt) Price (cena) Price (cena) Place (strategia dystrybucji) Place (strategia dystrybucji) Promotion (promocja) Promotion (promocja)

34 Plan Marketingowy Marketing MIX Produkt Produkt Standardowy – zadowolony, szczęśliwy klient w wieku powyżej 18 lat, najedzony i napity. Standardowy – zadowolony, szczęśliwy klient w wieku powyżej 18 lat, najedzony i napity. Specyficzny – pijany klient którego trzeba wyprosić z lokalu lub przekazać w ręce policji. Specyficzny – pijany klient którego trzeba wyprosić z lokalu lub przekazać w ręce policji.

35 Plan Marketingowy Marketing MIX Cena Cena Przystępna, Przystępna, Rynkowa, Rynkowa, Konkurencja cenowa – promocje alkoholi. Konkurencja cenowa – promocje alkoholi.

36 Plan Marketingowy Marketing MIX Strategia dystrybucji Strategia dystrybucji Wyróżnienie: Duże (3 poziomowa dyskoteka), Wyróżnienie: Duże (3 poziomowa dyskoteka), Ceny: średnie, Ceny: średnie, Nisza: Szeroka klientela. Nisza: Szeroka klientela.

37 Plan Marketingowy Marketing MIX Promocja Promocja Radio, Radio, TV (audycje na żywo z dyskoteki), TV (audycje na żywo z dyskoteki), Ulotki / plakaty, Ulotki / plakaty, Prasa, Prasa, Promocje cenowe w porozumieniu z dostawcami – np. browarami. W Środy piwo po 2zł. Promocje cenowe w porozumieniu z dostawcami – np. browarami. W Środy piwo po 2zł.

38 Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Kontrola nad funkcjonowaniem lokalu, Kontrola nad funkcjonowaniem lokalu, Ocena i weryfikacja podań o pracę. Ocena i weryfikacja podań o pracę. z-ca dyr. oraz marketing – Piotr Nowak z-ca dyr. oraz marketing – Piotr Nowak Zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności, Zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności, Przygotowywanie odpowiedniej strategii ceny i promocji, Przygotowywanie odpowiedniej strategii ceny i promocji, Systematyczne projektowanie, gromadzenie, analizowanie i prezentowanie danych celem doskonalenia marketingowego procesu decyzyjnego. Systematyczne projektowanie, gromadzenie, analizowanie i prezentowanie danych celem doskonalenia marketingowego procesu decyzyjnego.

39 Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Dostarczenie prawdziwego i rzetelnego obrazu sytuacji majątkowej i finansowej spółki, Dostarczenie prawdziwego i rzetelnego obrazu sytuacji majątkowej i finansowej spółki, Kultura i rozrywka – Marek Hopek Kultura i rozrywka – Marek Hopek Organizacja repertuaru, muzyki oraz oświetlenia imprez, Organizacja repertuaru, muzyki oraz oświetlenia imprez, Organizacja DJów. Organizacja DJów. Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz Organizacja dostawców towaru, Organizacja dostawców towaru, Ochrona lokalu. Ochrona lokalu.

40 Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym 6 barmanów 6 barmanów Obsługa klientów. Obsługa klientów. 6 kelnerek 6 kelnerek Zbieranie zamówień, Zbieranie zamówień, Obsługa VIPów, Obsługa VIPów, Sprzątanie stołów po klientach. Sprzątanie stołów po klientach.

41 Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym 8 ochroniarzy 8 ochroniarzy Ochrona obiektu, Ochrona obiektu, Pilnowanie wejścia dyskoteki (sprawdzanie biletów, wieku itp.) Pilnowanie wejścia dyskoteki (sprawdzanie biletów, wieku itp.) 3 sprzątaczki 3 sprzątaczki Sprzątanie lokalu przed otwarciem dyskoteki, Sprzątanie lokalu przed otwarciem dyskoteki, Sprzątanie toalet w tracie trwania imprezy, Sprzątanie toalet w tracie trwania imprezy, Sprzątanie lokalu po zamknięciu dyskoteki. Sprzątanie lokalu po zamknięciu dyskoteki.

42 Plan Organizacyjny Koszty zatrudnienia Godzina pracy sprzątaczki – 4zł brutto (192zł/tydz.) Godzina pracy ochroniarza – 5zł brutto (240zł/tydz.) Godzina pracy barmanów i kelnerek – 5,5zł brutto (264zł/tydz.) 6 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie

43 Plan Finansowy Źródło danych wejściowych Kapitał wspólników zł (80 000zł od każdego ze wspólników) Dofinansowania unijne – zł (różne projekty unijne) RAZEM – złotych

44 Plan Finansowy Prognozy finansowe Zakłada się że po 24 miesiącach zwrócą się nakłady finansowe poniesione wraz z założeniem działalności.

45 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant pesymistyczny (dzienny) Wariant pesymistyczny (dzienny) 100 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 2 piwa

46 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant optymistyczny (dzienny) Wariant optymistyczny (dzienny) 400 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 6 piw oraz 4 artykuły spożywcze

47 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant średni (dzienny) Wariant średni (dzienny) średnia wariantu optymistycznego i pesymistycznego 250 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 4 piwa i 2 artykuły spożywcze.

48 Plan Finansowy Rachunek zysków i strat w skali roku ZyskiStraty Bilety Czynsz Piwo Płace Art. spożywcze DJ Piwo Podatek od piwa Art. spożywcze Podatek od art. spoż Reklama RAZEM RAZEM Zysk Brutto – podatek dochodowy Podatek dochodowy od zysku Zysk Netto złotych

49 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa Analiza bilansu przeprowadzona została metodą wskaźnikową. Obliczenia zostały umieszczone w załączniku 2.

50 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa Stopień efektywności zaangażowanych w firmie środków badany był przy zastosowaniu wskaźników rentowności aktywów i kapitałów własnych. Obydwa wskaźniki dają zadawalające wyniki. Stopień efektywności zaangażowanych w firmie środków badany był przy zastosowaniu wskaźników rentowności aktywów i kapitałów własnych. Obydwa wskaźniki dają zadawalające wyniki. Stopa zysku jest równa 11,84% - co oznacza że na każdej zainwestowanej złotówce firma zarabia ponad 0,11zł. – wynik uważany jest ogólnie za dobry. Stopa zysku jest równa 11,84% - co oznacza że na każdej zainwestowanej złotówce firma zarabia ponad 0,11zł. – wynik uważany jest ogólnie za dobry. Wskaźnik rentowności kapitałów własnych uzyskuje wartość 73,17% - co oznacza że po roku prowadzenia firmy zwróci się 73,17% zainwestowanych w nią kapitałów – wskaźnik ten ukazuje iż zysk uzyskany z włożonego kapitału potwierdza dobrą kondycję firmy i braku konieczności wycofania tych kapitałów. Wskaźnik rentowności kapitałów własnych uzyskuje wartość 73,17% - co oznacza że po roku prowadzenia firmy zwróci się 73,17% zainwestowanych w nią kapitałów – wskaźnik ten ukazuje iż zysk uzyskany z włożonego kapitału potwierdza dobrą kondycję firmy i braku konieczności wycofania tych kapitałów.

51 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa Płynność finansowa wyraża się w stopniu łatwości przekształcania składników majątkowych w pieniądz i wyraża się za pomocą wskaźnika porycia majątku trwałego kapitałem własnym. Płynność finansowa wyraża się w stopniu łatwości przekształcania składników majątkowych w pieniądz i wyraża się za pomocą wskaźnika porycia majątku trwałego kapitałem własnym. Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym jest równy 120,48% - co wskazuje iż spełniona została zasada utrzymania płynności finansowej,. Zgodnie z tą zasadą cały majątek trwały jest pokryty kapitałem własnym ponadto 20% tego kapitału finansuje też aktywa obrotowe. Firma jest więc w stanie w każdym momencie uregulować swoje zobowiązania. Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym jest równy 120,48% - co wskazuje iż spełniona została zasada utrzymania płynności finansowej,. Zgodnie z tą zasadą cały majątek trwały jest pokryty kapitałem własnym ponadto 20% tego kapitału finansuje też aktywa obrotowe. Firma jest więc w stanie w każdym momencie uregulować swoje zobowiązania.

52 Wnioski i podsumowanie Niniejszy biznes plan koncentruje się na opisie ustaleń, analiz i prognoz wyznaczających cele firmy Loqum oraz sposobów ich realizacji. Jak łatwo zauważyć, został on skonstruowany jako pewnego rodzaju przewodnik w działaniach kadry zarządzającej firmą oraz urządzenie umożliwiające sprawne jej prowadzenie. Przedstawia całość zamierzonych działań firmy produkującej i sprzedającej daną usługę. Działalność firmy oprze się na realizacji założeń i strategii opisanych powyżej, które przyniosą firmie oczekiwane rezultaty.

53 Załączniki Załącznik 1 – Cennik oferowanych usług Tabela 1 - Cennik oferowanych usług Rodzaj usługiCena Bilet Wstępu10,00 zł Piwo Bosman4,00 zł Piwo Lech6,00 zł Piwo Heineken8,00 zł Paluszki4,00 zł Chipsy6,00 zł Nachos8,00 zł

54 Załączniki Załącznik 3 – Płace pracowników Tabela 3 - Płace pracowników pracownik płaca na h płaca za dzień tydzień miesiąc płaca za rok IlośćPraco-wnikówPłaceWszystkichpracowników Sprzątaczka 4,00 zł 32,00 zł 224,00 zł 832,00 zł 9 984,00 zł ,00 zł Ochroniarz 5,00 zł 40,00 zł 280,00 zł 1 040,00 zł ,00 zł ,00 zł Barman 5,50 zł 44,00 zł 308,00 zł 1 144,00 zł ,00 zł ,00 zł Kelnerka 5,50 zł 44,00 zł 308,00 zł 1 144,00 zł ,00 zł ,00 zł Razem 20,00 zł 160,00 zł 1 120,00 zł 4 160,00 zł ,00 zł ,00 zł

55 Załączniki Załącznik 2 – Analiza Wskaźnikowa Wskaźniki: Wskaźnik rentowności aktywów, Wskaźnik rentowności aktywów, Wskaźnik rentowności kapitałów własnych, Wskaźnik rentowności kapitałów własnych, Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym. Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym.

56 Biznes Plan Dyskoteka Loqum spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie


Pobierz ppt "Biznes Plan Dyskoteka Loqum spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google