Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biznes Plan Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biznes Plan Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o."— Zapis prezentacji:

1 Biznes Plan Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o.
Akademia Morska w Szczecinie

2 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Cel sporządzenia planu Celem sporządzenia planu jest chęć stworzenia nowej dyskoteki w Szczecinie o najlepszym w mieście sprzęcie muzycznym jak i oświetleniowym oraz powiększenie majątku spółki.

3 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Spodziewane Korzyści Spodziewane korzyści majątkowe przewidywane są po 24 miesiącach funkcjonowania spółki.

4 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Wysokość środków finansowych Kapitał założycielski wyniesie złotych

5 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Opis przedsięwzięcia Lokal dla osób w wieku powyżej 18 lat z muzyką mieszana. Lokal będzie miał średni standard, wyposażony będzie z jednej strony w najnowszy sprzęt elektroniczny, oświetleniowy i nagłośnieniowy, a z drugiej strony w tradycyjne mrugające światła, instrumenty muzyczne itp.

6 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Opis rynku Rynkiem jest potrzeba rozrywki dla ludzi od 18 roku życia. Szacunkowa wielkość rynku to ok osób od 18 roku życia do 35 roku życia (Na podstawie danych GUS)

7 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Sprzedaż Lokal będzie zarabiał głównie na sprzedaży biletów wstępu, alkoholu oraz innych napojach

8 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Wizja firmy w okresie 5-10 lat stworzenie sieci dyskotek w większych miastach Polski nastawienie na studentów, ludzi młodych lubiących dobrą zabawę zapewnienie stałego średniego standardu lokalu, nadążającego za nowinkami technicznymi zapewnienie stałego maksymalnego bezpieczeństwa dla klientów utrzymanie pozycji najpopularniejszej dyskoteki w mieście. Utrzymanie stałej klienteli po początkowym „boomie”.

9 Streszczenie Projektu Przedsięwzięcia
Kadra menedżerska W skład kadry menedżerskiej wchodzić będą wszyscy wspólnicy spółki: Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Marketing oraz z-ca dyr. – Piotr Nowak Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Kultura i rozrywka – Marek Hopek Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz

10 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Analiza strategiczna Czynniki ekonomiczne: Nastawienie na klientów młodych i średniozamożnych, Dostawy bez pośredników, Wykorzystanie dużej stopy bezrobocia do znalezienia tańszej siły roboczej, Działalność długofalowa jako warunek utrzymania stałych dochodów.

11 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Analiza strategiczna Czynniki polityczne: Członkostwo w Unii Europejskiej, Możliwość otrzymania środków pomocowych UE, Swobodny przepływ towarów i usług, Równouprawnienie mężczyzn i kobiet. Prawo podatkowe, Prawo ubezpieczeń społecznych, Akcyza na alkohol.

12 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Analiza strategiczna Czynniki technologiczne: Nowoczesne oświetlenie + lasery, Nowoczesne nagłośnienie, Zastosowanie komputerów i elektroniki, Płatności kartami płatniczymi, Interaktywna strona internetowa klubu.

13 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Analiza strategiczna Czynniki społeczne: ograniczenie emisji hałasu, wstęp od 18 lat, sprzedaż alkoholu od 18 lat, zapewnienie bezpieczeństwa klientom,

14 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Analiza strategiczna Czynniki społeczne cd.: rozrywka na stałym, wysokim poziomie, nastawienie na studentów jako głównych klientów, Dobra współpraca z policją, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i walki z narkotykami, Uwarunkowania kulturowe (Religia, Święta).

15 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Wybór strategii metodą „pięciu sił” Portera Potencjalna konkurencja: Tendencja na powstawanie średnich, tematycznych dyskotek z jednym parkietem nastawionych na konkretne grono adresatów.

16 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Wybór strategii metodą „pięciu sił” Portera Aktualna konkurencja w sektorze: Rocker, Can-Can i Trezor: 50% Tiger: 10% Ellite: 10% B-52: 10% Baila: 10% Inne: 10% (Ciężko jest określić %-owy udział w rynku gdyż występuje rotacja klientów.)

17 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Wybór strategii metodą „pięciu sił” Portera Konkurencja substytucyjna w sektorze: Raczej brak – opcjonalnie Pubo-dyskoteki

18 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Wybór strategii metodą „pięciu sił” Portera Siła przetargowa dostawców: Browary: 0 - dla wszystkich dostawców Hurtownie spożywcze: 0 (0 – ponieważ każdy chce sprzedać swój towar, duży wybór, duża konkurencja.)

19 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Wybór strategii metodą „pięciu sił” Portera Siła przetargowa odbiorców: Młodzież (studenci) 5 Młodzi Powyżej

20 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Harmonogram działań założycielskich: Określenie i wybranie miejsca lokalizacji, Ustalenie terminu otwarcia lokalu, Reklama i promocja, Remont wybranego obiektu i wystrój wnętrza, Zakup odpowiednich sprzętów, Wybranie i zatrudnienie personelu.

21 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Schemat organizacyjny: Personel - 6 barmanów, 6 kelnerki, sprzątaczki, 8 ochroniarzy Dyrektor Jan Kowalski Marketing i kadry oraz z-ca dyr. Piotr Nowak Rachunkowość i finanse Jan Kowalski Kultura i rozrywka Marek Hopek Zaopatrzenie i ochrona Michał Racz

22 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Ograniczona odpowiedzialność, Umożliwi to w przypadku likwidacji przedsięwzięcia pozostawić majątek własny właścicieli nietknięty, ponieważ nie może on być użyty do spłacenia długów (Trzeba również rozpatrzyć czarny scenariusz i bankructwo przedsięwzięcia),

23 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Spółka ta przetrwa mimo śmierci któregokolwiek z właścicieli. Życie spółki z o.o. jest prawnie niezależne od życia jej właścicieli, Prawa własności są wyraźnie oddzielone od odpowiedzialności kierownictwa. Właściciele nie muszą przeznaczać swojego czasu na prowadzenie działalności gospodarczej, aby otrzymać dochody z własności.( Ta zaleta przyda się szczególnie w przyszłości, gdy będzie funkcjonować sieć dyskotek w kraju.),

24 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Korzyści wynikające z wybranej formy prawnej: Prawa własności mogą być swobodnie przenoszone między kupującym a sprzedającym. (Ułatwienie dla właściciela, który chciałby wycofać się z interesu.)

25 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Forma prawna – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cd.: Wybranie tego rodzaju formy prawnej jest uzasadnione powyższymi zaletami jak i faktem, że ta forma organizacji gospodarczej stwarza najlepsze możliwości gromadzenia kapitału pieniężnego dla rozwoju i prosperowania firmy.

26 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Formy promocji: ulotki / np. przebrana grupa młodych ludzi roznosząca ulotki po akademikach, ulicy.../, plakaty informacyjne w publicznych miejscach, strona internetowa, lista dyskusyjna w Internecie,

27 Założenia Planu Strategicznego Przedsięwzięcia
Taktyka wdrożenia firmy na rynek Formy promocji cd.: ogłoszenia w lokalnych gazetach, radio, audycja na żywo z dyskoteki, happening w centrum miasta, który zachęciłby do odwiedzania nowego lokalu, Samochód jeżdżący po ulicach miasta reklamujący nowy lokal.

28 Plan Techniczny Opis Lokalu
Trzy poziomowy lokal w centrum miasta, w pobliżu osiedli akademickich. Każdy poziom wyposażony w parkiet, scenę, stoliki oraz bar. Każda scena przystosowana pod względem technicznym (nowoczesne nagłośnienie, światła, lasery.) Różne rodzaje muzyki na każdej ze scen. Lokal przewidziany do 600 osób.

29 Plan Techniczny Majątek produkcyjny
Trzypoziomowy lokal (cały budynek), Nowoczesne nagłośnienie, Nowoczesne oświetlenie, Lasery, Tradycyjne oświetlenie, Przystosowane bary, Samochód promujący lokal.

30 Plan Techniczny Dostawy produktów Zaproszeni Dj’e,
Dostawy od browarów, Dostawy od hurtowni spożywczych.

31 Plan Techniczny Program lokalu
Lokal czyny 6 dni w tygodniu po 8 godzin (od 21:00 do 5:00) Trzy razy w tygodniu różne promocje.

32 (zakładając średnio 200 klientów dziennie)
Plan Techniczny Koszty produkcji (zakładając średnio 200 klientów dziennie) Koszt Lokalu (wraz z opłatami za media): 30(liczba dni) x 1000(cena za dzień) = (koszt wynajmu z opłatami miesięcznie) Koszty Browaru: 2(średni koszt jednego piwa) x 600(ilość piwa) = 1200(średni koszt piwa dziennie) Koszty artykułów spożywczych: 1,5(średni koszt jednego art.) x 300(ilość art.) = 450(średni koszt art. dziennie) Łączny szacunkowy koszt dzienny : 2650zł.

33 Strategia Marketingowa
Plan Marketingowy Strategia Marketingowa Przyjęcie kompozycji marketingowej „Marketing MIX” Opierającą się o koncepcję „4P” Product (produkt) Price (cena) Place (strategia dystrybucji) Promotion (promocja)

34 Plan Marketingowy Marketing MIX Produkt
Standardowy – zadowolony, szczęśliwy klient w wieku powyżej 18 lat, najedzony i napity. Specyficzny – pijany klient którego trzeba wyprosić z lokalu lub przekazać w ręce policji.

35 Plan Marketingowy Marketing MIX Cena Przystępna, Rynkowa,
Konkurencja cenowa – promocje alkoholi.

36 Plan Marketingowy Marketing MIX Strategia dystrybucji
Wyróżnienie: Duże (3 poziomowa dyskoteka), Ceny: średnie, Nisza: Szeroka klientela.

37 Plan Marketingowy Marketing MIX Promocja Radio,
TV (audycje na żywo z dyskoteki), Ulotki / plakaty, Prasa, Promocje cenowe w porozumieniu z dostawcami – np. browarami. „ W Środy piwo po 2zł”.

38 Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim
Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim Dyrektor oraz kadry – Jan Kowalski Kontrola nad funkcjonowaniem lokalu, Ocena i weryfikacja podań o pracę. z-ca dyr. oraz marketing – Piotr Nowak Zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności, Przygotowywanie odpowiedniej strategii ceny i promocji, Systematyczne projektowanie, gromadzenie, analizowanie i prezentowanie danych celem doskonalenia marketingowego procesu decyzyjnego.

39 Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim
Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu dyrektorskim Rachunkowość i Finanse – Jan Kowalski Dostarczenie prawdziwego i rzetelnego obrazu sytuacji majątkowej i finansowej spółki, Kultura i rozrywka – Marek Hopek Organizacja repertuaru, muzyki oraz oświetlenia imprez, Organizacja DJ’ów. Zaopatrzenie i ochrona – Michał Racz Organizacja dostawców towaru, Ochrona lokalu.

40 Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym
Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym 6 barmanów Obsługa klientów. 6 kelnerek Zbieranie zamówień, Obsługa VIPów, Sprzątanie stołów po klientach.

41 Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym
Plan Organizacyjny Organizacja pracy na szczeblu pracowniczym 8 ochroniarzy Ochrona obiektu, Pilnowanie wejścia dyskoteki (sprawdzanie biletów, wieku itp.) 3 sprzątaczki Sprzątanie lokalu przed otwarciem dyskoteki, Sprzątanie toalet w tracie trwania imprezy, Sprzątanie lokalu po zamknięciu dyskoteki.

42 Plan Organizacyjny Koszty zatrudnienia
Godzina pracy sprzątaczki – 4zł brutto (192zł/tydz.) Godzina pracy ochroniarza – 5zł brutto (240zł/tydz.) Godzina pracy barmanów i kelnerek – 5,5zł brutto (264zł/tydz.) 6 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie

43 Źródło danych wejściowych
Plan Finansowy Źródło danych wejściowych Kapitał wspólników zł (80 000zł od każdego ze wspólników) Dofinansowania unijne – zł (różne projekty unijne) RAZEM – złotych

44 Plan Finansowy Prognozy finansowe
Zakłada się że po 24 miesiącach zwrócą się nakłady finansowe poniesione wraz z założeniem działalności.

45 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant pesymistyczny (dzienny)
100 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 2 piwa

46 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant optymistyczny (dzienny)
400 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 6 piw oraz 4 artykuły spożywcze

47 Plan Finansowy Założenie wariantów Wariant średni (dzienny) średnia wariantu optymistycznego i pesymistycznego 250 klientów płacących za bilety wstępu oraz kupujących średnio po 4 piwa i 2 artykuły spożywcze.

48 Rachunek zysków i strat w skali roku
Plan Finansowy Rachunek zysków i strat w skali roku Zyski Straty Bilety Czynsz Piwo Płace Art. spożywcze DJ Podatek od piwa Podatek od art. spoż. Reklama RAZEM Zysk Brutto – podatek dochodowy Podatek dochodowy od zysku Zysk Netto złotych

49 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa
Analiza bilansu przeprowadzona została metodą wskaźnikową. Obliczenia zostały umieszczone w załączniku 2.

50 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa
Stopień efektywności zaangażowanych w firmie środków badany był przy zastosowaniu wskaźników rentowności aktywów i kapitałów własnych. Obydwa wskaźniki dają zadawalające wyniki. Stopa zysku jest równa 11,84% - co oznacza że na każdej zainwestowanej złotówce firma zarabia ponad 0,11zł. – wynik uważany jest ogólnie za dobry. Wskaźnik rentowności kapitałów własnych uzyskuje wartość 73,17% - co oznacza że po roku prowadzenia firmy zwróci się 73,17% zainwestowanych w nią kapitałów – wskaźnik ten ukazuje iż zysk uzyskany z włożonego kapitału potwierdza dobrą kondycję firmy i braku konieczności wycofania tych kapitałów.

51 Plan Finansowy Analiza wskaźnikowa
Płynność finansowa wyraża się w stopniu łatwości przekształcania składników majątkowych w pieniądz i wyraża się za pomocą wskaźnika porycia majątku trwałego kapitałem własnym. Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym jest równy 120,48% - co wskazuje iż spełniona została zasada utrzymania płynności finansowej,. Zgodnie z tą zasadą cały majątek trwały jest pokryty kapitałem własnym ponadto 20% tego kapitału finansuje też aktywa obrotowe. Firma jest więc w stanie w każdym momencie uregulować swoje zobowiązania.

52 Wnioski i podsumowanie
Niniejszy biznes plan koncentruje się na opisie ustaleń, analiz i prognoz wyznaczających cele firmy „Loqum” oraz sposobów ich realizacji. Jak łatwo zauważyć, został on skonstruowany jako pewnego rodzaju przewodnik w działaniach kadry zarządzającej firmą oraz urządzenie umożliwiające sprawne jej prowadzenie. Przedstawia całość zamierzonych działań firmy produkującej i sprzedającej daną usługę. Działalność firmy oprze się na realizacji założeń i strategii opisanych powyżej, które przyniosą firmie oczekiwane rezultaty.

53 Załączniki Załącznik 1 – Cennik oferowanych usług
Tabela 1 - Cennik oferowanych usług Rodzaj usługi Cena Bilet Wstępu 10,00 zł Piwo Bosman 4,00 zł Piwo Lech 6,00 zł Piwo Heineken 8,00 zł Paluszki Chipsy Nachos

54 Załącznik 3 – Płace pracowników Tabela 3 - Płace pracowników
Załączniki Załącznik 3 – Płace pracowników Tabela 3 - Płace pracowników pracownik płaca na h płaca za dzień tydzień miesiąc płaca za rok Ilość Praco- wników Płace Wszystkich pracowników Sprzątaczka 4,00 zł 32,00 zł 224,00 zł 832,00 zł 9 984,00 zł 3 29 952,00 zł Ochroniarz 5,00 zł 40,00 zł 280,00 zł 1 040,00 zł 12 480,00 zł 8 99 840,00 zł Barman 5,50 zł 44,00 zł 308,00 zł 1 144,00 zł 13 728,00 zł 6 82 368,00 zł Kelnerka Razem 20,00 zł 160,00 zł 1 120,00 zł 4 160,00 zł 49 920,00 zł 23 ,00 zł

55 Załącznik 2 – Analiza Wskaźnikowa
Załączniki Załącznik 2 – Analiza Wskaźnikowa Wskaźniki: Wskaźnik rentowności aktywów, Wskaźnik rentowności kapitałów własnych, Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym.

56 Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o.
Biznes Plan Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o. Akademia Morska w Szczecinie


Pobierz ppt "Biznes Plan Dyskoteka „Loqum” spółka z o.o."

Podobne prezentacje


Reklamy Google