Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014."— Zapis prezentacji:

1 XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014

2 Coach, trenerka i konsultantka z zakresu zarządzania. Wcześniej menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej. Przeszła drogę od kierownika do dyrektora naczelnego i prezesa zarządu. Od 8 lat pracuje jako niezależny trener i doradca. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu szeroko rozumianej komunikacji, zarządzania zmianą oraz dialogiem międzypokoleniowym (zarządzaniem wiekiem). Angażuje się także w projekty przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i zawodowemu osób 50+. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz licznych studiów podyplomowych: Zarządzanie na SGH, Psychologia biznesu – WSZiP im.Koźmińskiego,Trener warsztatu na UW. Jako trener i coach pracowała m.in. dla Sharp Manufacturing, Opoczno SA, ENERGA, RWE oraz z licznymi firmami rodzinnymi.

3 PO CO WSPÓŁPRACA? RZUT OKA NA HISTORIĘ WSPÓŁPRCA Z PUNKTU WIDZENIA SZEFA CECHY IDEALNEGO ZESPOŁU MOZAIKA POKOLEŃ FAZY BUDOWANIA ZESPOŁU NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY INFORMACJA ZWROTNA RAMA PROBLEMU VS RAMA CELU PODSUMOWANIE

4

5

6

7 Wykonanie zadania – osiągnięcie celu Budowanie zespołu Rozwój jednostki

8 SAMOREA LIZACJA SZACUNEK PRZYNALEŻNOŚĆ BEZPIECZEŃSTWO FIZJOLOGIA SOB LOJALNOŚĆ RELACJE SYSYEMY ZYSK JEDNOSTKAFIRMA Źródło: Coaching biznesowy, Carol Wilson

9 Czy wiem czego oczekują ode mnie w pracy? Czy mam do dyspozycji odpowiednie narzędzia? Czy codziennie robię to, co potrafię najlepiej? Czy w pracy liczy się moje zdanie? Czy szefowi lub komuś innemu na mnie zależy? Czy w ciągu ostatnich 7 dni byłem choć raz doceniony? Czy ktokolwiek zachęca mnie, abym się rozwijał? Czy mam poczucie, że praca, którą wykonuje jest ważna? Czy znalazłem w pracy mojego najlepszego przyjaciela? Czy moim współpracownikom zależy, żeby pracować jak najlepiej? Czy mam w pracy możliwość dokształcania się i rozwoju? Czy w ciągu ostatnich 6 miesięcy rozmawiałem z kimś o moich postępach? TEST GALUPPA

10 WŁADZA WSPÓŁPRACA MUSISZ: być podejrzliwy sam wszystkiego dopilnować pamiętać, że każde Twoje słowo może być wykorzystane przeciwko Tobie POZBAWIASZ SIĘ: źródeł najważniejszych informacji inicjatywy członków zespołu zbiorowej wiedzy być otwartym, pokazać siebie takim jesteś posługiwać się metodą wygrał - wygrał być asertywnym umieć aktywnie słuchać, zmieniać swoje poglądy i postawy MUSISZ: Twój stosunek do członków zespołu przeniesie się na innych ludzi wokół Ciebie Źródło: Dylematy lider, prof.A.J.Blikle

11 Kij zainstalowany przez silnych bywa często używany przeciwko nim. prof. Andrzej Jacek Blike

12

13 ZESPÓŁ IDEALNY WSPÓLNY CELJAWNE ZASADY OTWARTA JASNA KOMUNIKACJA CZYTELNE REGUŁY RYTUAŁYZAUFANIE

14 WSPÓLNY CEL S SPECYFIC/SIMPLE – SZCZEGÓŁOWY/PROSTY M MEASURABLE - MIERZALNY A ACHIVALBE/ATRACTIVE – ATRAKCYJNY/AMBITNY R REAL – REALNYDO OSIĄGNIĘCIA T TIMELY DEFINED – OKREŚLONY W CZASIE

15 JAWNE ZASADY KONTRAKT SPOŁECZNY Uzgadnianie oczekiwań Świadoma i dobrowolna zgoda Jawność polityki firmy Szacunek i lojalność Konsekwencja Zasada wzajemnych korzyści

16 JAWNE ZASADY POKOLENIE MAŁEJ STABILIZACJI Polska nazwa: Budowniczowie małej stabilizacji. Przesłanie: Wierzysz w siłę wielkich, kolektywnych idei. Jesteś wyczulony na jakość relacji międzyludzkich oraz formę jaką one przyjmują. LATA 40- TE XX WIEKU POKOLENIE B BABY BOOMERS Polska nazwa: Wyzwolony Indywidualista Przesłanie: Wierzysz w zalety dobrze rozumianego indywidualizmu. Największy kapitał jest w nas samych. Lubisz korzystać z życia, cenisz naturę i nowe doświadczenia POKOLENIE X Polska nazwa: Moralny i Mobilny Przesłanie: Jesteś praktyczny, sprawny w działaniu i precyzyjny. Wierzysz w więzi społeczne POKOLENIE Y Polska nazwa: Milenijne Przesłanie: Często dłużej mieszkają razem z rodzicami, opóźniając przejście w dorosłość. Ważniejsza staje się dla nich jakość życia i doświadczenia życiowe, niż posiadanie POKOLENIE C Pochodzenie nazwy: od angielskich słów connect, communicate, change Osoby z pokolenia C preferują elastyczny czas pracy, pracę na telefon oraz elastyczne formy zatrudnienia, tak, aby zapewnić sobie komfortową równowagę między pracą a życiem prywatnym, PO 1990 MOZAIKA POKOLEŃ

17 RYTUAŁY

18

19 FORMING STORMINGNORMING PERFORMING

20 Jak powinien działać lider?

21 FAZA KONFLIKTU I BUNTU TYPOWE ZACHOWANIA: Konflikt pomiędzy podgrupami Polaryzacja opinii Autorytet lidera podważany Opór wobec starań lidera, aby przywrócić porządek Jak powinien działać lider?

22 FAZA SPÓJNOŚCI I WSPÓŁPRACY TYPOWE ZACHOWANIA: Zespół zaczyna się zgrywać Pojawia się poczucie jedności Pojawiają się normy grupowe Wzajemne wspieranie się Jak powinien działać lider?

23 FAZA CELOWEJ I ŚWIADOMEJ AKTYWNOŚCI TYPOWE ZACHOWANIA: Strukturalizacja grupy wobec wspólnego zadania Elastyczność i funkcjonalność pełnionych ról Podporządkowanie zadaniom Jak powinien działać lider?

24

25 życzliwość, empatia, asertywność: zgoda bez uległości + stanowczość bez przemocy aktywne słuchanie, asertywny dialog, asertywna dyskusja; komunikat ja rozstrzyganie konfliktow metodą wygrał- wygrał, inteligencja emocjonalna wygrał-wygrał

26 Informacja zwrotna WSTĘP - przekaz pozytywnej intencji KONTRAKT - ustalić moment - czy w tej chwili jest na to czas OPIS KONTEKSTU przywołanie sytuacji OPIS ZACHOWAŃ co widziałem, co słyszałem REAKCJA opis zachowań lub emocji PAUZA

27 Rama problemu vs. rama celu

28 Robert Maurer, Filozofia Kaizen, wydawnictwo Sensus, 2007 Peter M.Senge, Piąta dyscyplina, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2006 Peter M. Senge i inni, Piąta dyscyplina – materiały dla praktyków, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2002 Carol Wilson, Coaching biznesowy, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Sara Thorpe, Jackie Clifford, Podręcznik coachingu, Rebis 2007 Chip Heath, Dan Heath, Pstryk, wydawnictwo Znak, 2011 Robert Maurer, Filozofia Kaizen, wydawnictwo Sensus, 2007 Peter M.Senge, Piąta dyscyplina, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2006 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer spotyka małpę, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer oraz zarządzanie samym sobą, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Jacek Blikle, Doktryna jakości, wydanie internetowe,

29


Pobierz ppt "XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google