Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2007-09-26 Connection Point: www.connectionpoint.eu ConnectionPoint e-klaster toolbox... Marcin Jabłoński Maciej Stachowiak Connection Point Aleja Zwycięstwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2007-09-26 Connection Point: www.connectionpoint.eu ConnectionPoint e-klaster toolbox... Marcin Jabłoński Maciej Stachowiak Connection Point Aleja Zwycięstwa."— Zapis prezentacji:

1 Connection Point: ConnectionPoint e-klaster toolbox... Marcin Jabłoński Maciej Stachowiak Connection Point Aleja Zwycięstwa 96/ Gdynia

2 Connection Point: Marcin Jabłoński Filolog polski, podyplomowe studia Public Relations (WSB Poznań) oraz Przywództwa i komunikacji społecznej (WAT Warszawa). Pracował m.in. dla Coca-Cola, TP SA, Cunningham Lindsey, ATCOM S.A. Współpracował z Narodową Koalicją do Walki z Rakiem, zorganizował ogólnopolską kampanię społeczną. Szkoleniowiec specjalizujący się w obszarze komunikacji, zarządzania marką i CR marketingu. Współpracuje z Gdyńskim Centrum Innowacji, prowadząc cykliczne seminarium dla przedsiębiorców z branży ICT. Od kwietnia 2007 na stanowisku Senior Executive ICT Pomerania. Koordynator komunikacji europejskich klastrów ICT. Współtwórca platformy connectionpoint.eu W ramach działalności consultingowej wspiera rozwój klastrów w Polsce (klastry ICT, klaster spółdzielczości rolnej, klaster multimedialny) i za granicą. Konsultant PAIiIZ oraz PARP.

3 Connection Point: Maciej Stachowiak Studia fizyki technicznej a potem mechaniki płynów na Politechnice Gdańskiej i PAN Kosultant w dwóch panelach tematycznych programu FORESIGHT 2020 Szkoleniowiec specjalizujący się w obszarze generowania działań grupowych, nowych koncepcji, kształtowania trendu. Współpracuje z GCI, CZT, CTT, PCI i innymi organizacjami technologicznymi. Twórca Klastra ICT Pomerania – piastuje funkcję CVO. Współtwórca nowych kierunków rozwoju mechanizmów wsparcia klastrów. Współtwórca platformy connectionpoint.eu W ramach działalności consultingowej wspiera wspólnie z Marcinem Jabłońskim, rozwój klastrów w Polsce i za granicą. Konsultant PAIiIZ oraz PARP.

4 Connection Point: Connection Point Jest jedna z pierwszych w Polsce profesjonalnych agencji konsultingowych, traktujących tematykę klasteringu przede wszystkim w praktyce oraz teorii. Nasze biuro znajduje się w Pomorskim Parku Technologiczno-Naukowym w Gdyni: z Gminą Gdynia, Klaster ICT Pomerania podpisał list intencyjny o współpracy, co owocuje bezpośrednią współpracą z Gdyńskim Centrum Innowacji PPNT to: Ponad 60 firm wysokotechnologicznych, Prawie m2 powierzchni biurowych, 6.3 ha powierzchni w centrum Gdyni, Przestrzenie konfrencyjne, multimedialne, wystawiennicze, prototypownie i warsztaty, Znakomita atmosfera dla rozwoju firm z pomysłami.

5 Connection Point: Definicja klastra Pod pojęciem klastra rozumie się przestrzenną i sektorową koncentrację podmiotów działających na rzecz rozwoju gospodarczego lub innowacyjności oraz co najmniej dziesięciu przedsiębiorców, wykonujących działalność gospodarczą na terenie jednego lub kilku sąsiednich województw, konkurujących i współpracujących w tych samych lub pokrewnych branżach oraz powiązanych rozbudowaną siecią relacji o formalnym i nieformalnym charakterze, przy czym co najmniej połowę podmiotów funkcjonujących w ramach klastra stanowią przedsiębiorcy. Klaster jest strukturą formalnie i nieformalnie współpracujących przedsiębiorców oraz innych podmiotów, które poprzez realizację wspólnych przedsięwzięć przynoszą wiele korzyści, także dla całego regionu. Pomiędzy podmiotami struktury istnieją powiązania pionowe i poziome (szczególnie te ostatnie mają duży wpływ na rozwój klastra jako struktury). Klaster charakteryzuje się intensywnymi przepływami informacji i wiedzy oraz wysokim poziomem jednoczesnej konkurencji i kooperacji. Podmioty funkcjonujące w ramach klastra, dzięki wzajemnej współpracy i bliskiej koncentracji geograficznej korzystają z efektu synergii, co pozwala osiągnąć lepsze efekty ekonomiczne i w rezultacie przewagę konkurencyjną nad innymi podmiotami działającymi na rynku. Taka sytuacja jest możliwa, gdy koncentracja specyficznych w danym sektorze zasobów i kompetencji osiągnie masę krytyczną, przy której klaster staje się atrakcyjnym ośrodkiem i przyciąga dalsze zasoby. Źródło: Regulamin Programu "Wsparcie na rozwój klastra" PARP

6 Connection Point: Dlaczego klaster? Dlaczego zakładać klaster? Klaster a konsorcjum, izba rzemieślnicza, izba przemysłowa. Triple helix - czyli trzy filary klastra. Jaką rolę odgrywają poszczególne filary klastra? E-klaster – kto ma nim kierować? E-klaster – jakie źródła finansowania? E-klaster – Jaka forma prawna? Operator klastra – rola i relacje z klastrem.

7 Connection Point: Triple Helix

8 Connection Point: Dlaczego klaster? Podaj wszystkie powody, dla których nie warto przystępować do klastra

9 Connection Point: Struktura zarządcza Menadżer wewnętrzny? Zewnętrzny? Jaki ma być zakres obowiązków poszczególnych filarów klastra? Jak finansować? Jak pracować przed otrzymaniem środków unijnych? Jak zarządzać zbiorem samolubnych aktorów? O jakie fundusze możemy aplikować? Jakie muszą być spełnione warunki brzegowe?

10 Connection Point: Klaster czyli miejsce na dobre pomysły Elevator pitch. Wymieniamy się wizytówkami! Minuta na przedstawienie siebie: Kim jesteśmy? Co robimy? Co chcemy robić? Oddajemy wypełnioną ankietę! Tworzymy grupy tematyczne. Szukamy kujawsko-pomorskiej przewagi konkurencyjnej Na jakich wartościach chcemy budować markę e-klastra?

11 Connection Point: E-klaster – do dzieła! Określamy cele statutowe. Wyznaczamy kamienie milowe. Okrelamy zasady współpracy – regulamin. Wyznaczamy koordynatora. Budujemy zalążek grupy doradczej. Podpisujemy list intencyjny. Wyznaczamy kolejne spotkanie.

12 Connection Point: Cooperation + Competition = Coopetition Ostatni ekran prezentacji... Aleja Zwycięstwa 96/ Gdynia Connection Point DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!


Pobierz ppt "2007-09-26 Connection Point: www.connectionpoint.eu ConnectionPoint e-klaster toolbox... Marcin Jabłoński Maciej Stachowiak Connection Point Aleja Zwycięstwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google