Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2010."— Zapis prezentacji:

1 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2010

2 2 Informacja o wynikach Co sprawdzaliśmy na sprawdzianie ? Co sprawdzaliśmy na sprawdzianie ? Wyniki sprawdzianu na terenie OKE w Krakowie Wyniki sprawdzianu na terenie OKE w Krakowie

3 3 Podstawowe dane statystyczne Liczba szkół w 2010 r. Liczba uczniów Ogółemw % ZwolnieniLaureaci woj. lubelskie ,4% , woj. małopolskie ,1% , woj. podkarpackie ,5% , ogółem %

4 4 Liczba uczniów według typów arkuszy S1 – uczniów S4 – 77 uczniów S5 – 31 uczniów S6 – 6 uczniów S7 – 128 uczniów S8 – 1054 uczniów

5 5 Liczba zespołów: 24 – woj. małopolskie 16 – woj. podkarpackie 60 zespołów 20 – woj. lubelskie 1 – do prac S7, S8 (Kraków) 1 – do prac S7, S8 (Kraków) 1 – do prac S4, S5 i S1 z nagraniami (Kraków) 1 – do prac S4, S5 i S1 z nagraniami (Kraków) Łącznie: 62 zespoły, powołane 25 marca 2010 r. Prace S6 sprawdzał egzaminator w zespole M04/02 Zespoły Egzaminatorów

6 6 Liczba OKO (na ogół po 3 zespoły): 7 – woj. lubelskie: 2 x Lublin, Biała Podlaska, Radzyń, Kraśnik, Zamość, Chełm (2 zespoły); (2 zespoły); 6 – woj. podkarpackie: 2 x Rzeszów, Mielec, Krosno, Nisko (2 zespoły), Jarosław (2 zespoły); 9 – woj. małopolskie: 4 x Kraków, Andrychów, Chrzanów, Nowy Sącz (2 zespoły), Nowy Targ (2 zespoły), Tarnów (2 zespoły) Łącznie: 22 ośrodki Ośrodki Koordynacji Oceniania (OKO)

7 7 oświęcimski hrubieszowski limanowski kraśnicki Biała Podlaska Lublin Zamość Tarnobrzeg Rzeszów Krosno Tarnów Kraków Nowy Sącz Przemyśl Chełm tarnobrzeski chrzanowski olkuski miechowski krakowski proszowicki dąbrowski tarnowski brzeski bocheński wielicki myślenicki wadowicki suski tatrzański nowotarski nowosądecki gorlicki przeworski lubaczowski jarosławski przemyski bieszczadzki leski sanocki krośnieński jasielski strzyżowski ropczycko- sędziszowski mielecki kolbuszowski łańcucki leżajski stalowowolski niżański świdnicki łęczyński zamojski biłgorajski janowski opolski lubelski lubelski krasnystawski chełmski włodawski parczewski puławski rycki radzyński lubartowski łukowski białopodlaski dębicki brzozowski rzeszowski tomaszowski lubelski Siedziby OKO

8 8 Funkcje w zespołach: PZE – 61 osób, powołani 12 lutego 2010 r. Drugi egzaminator – 121 osób Drugi egzaminator (dawniej weryfikator) – 121 osób Asystent – brak Egzaminator – 1080 osób Egzaminatorzy

9 9 Szkolenia w systemie Moodle – dwie serie quizów:  I seria – grudzień 2009 r.  II seria – styczeń/luty 2010 r.  (każda seria w dwóch częściach: humanistyczna i matematyczna)  Dodatkowo quiz dla kandydatów na drugich egzaminatorów w części humanistycznej oraz części matematyczno-przyrodniczej. Łącznie w szkoleniach wzięło udział 2007 egzaminatorów. Warunkiem koniecznym kwalifikującym egzaminatora do zespołu było rozwiązanie ćwiczeń w obu seriach quizów i uzyskanie co najmniej 70% punktów możliwych do zdobycia. Szkolenia dla egzaminatorów

10 10 Liczba POP: - woj. małopolskie: 27 punktów; 105 osób - woj. lubelskie: 21 punktów; 80 osób - woj. podkarpackie: 22 punkty; 81 osób Łącznie: 70 punktów odbioru prac; 266 osób obsługujących POP 266 osób obsługujących POP Kompletowanie obsługi POP zakończono 12 marca, szkolenie osób w POP: 7 kwietnia 2010 r. Obsada Punktów Odbioru Prac (POP)

11 11 Do – aktualizacja danych w serwisie Umowy – 2.04 – drukowanie umów i oświadczeń 7.04 – szkolenia w POP 8.04 – SPRAWDZIAN 7.04 – 9.04 – spotkanie koordynatorów OKE, opracowanie schematu punktowania zadań otwartych – Warszawa CKE 9.04 – – przygotowanie materiałów na szkolenia merytoryczne – – szkolenia merytoryczne PZE i drugich egzaminatorów w poszczególnych województwach – pierwsza ocena prac przez PZE i drugich egzaminatorów – szkolenia merytoryczne zespołów – – ocenianie i weryfikacja prac (termin przyspieszony żałobą narodową) Kalendarium

12 12 Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardów Numery zadań w teście Czytanie 1025% 1, 2, 3, 4, 6, 7,10, 11, 12, 13 Pisanie 1025% 25.1 – 25.5 Rozumowanie 820% 9, 14, 16, 17, 24 Korzystanie z informacji 410% 5, 18, 19, 20 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 820% 8, 15, 21, 22, 23 Koncepcja sprawdzianu 2010 zapisana w planie testu

13 13 Czytanie

14 14 Arkusz 2010 Tekst do zadań od 1. do 5. Wspomnienia Kazimierza Górskiego* W czasach mojego dzieciństwa graliśmy w piłkę niezależnie od miejsca i pory roku. Jeśli tylko miałem w zasięgu buta coś, co przypominało piłkę, byłem gotów kiwać się, podawać, strzelać, aż do utraty tchu. Nieźle mi to widocznie wychodziło, skoro znalazłem stałe miejsce najpierw w klasowej drużynie, a następnie w szkolnej reprezentacji. Byłem w niej najmłodszym zawodnikiem. – Gdybyś jeszcze ważył choć trochę więcej – westchnął uczeń najstarszej klasy, który pełnił funkcję kapitana, a zarazem trenera. Ustalał właśnie skład drużyny na mecz z naszym tradycyjnym rywalem – sąsiednią szkołą. Mnie jednak nie wystawił. Dopiero gdy zarządzono dogrywkę, zadecydował: – Rozbieraj się, zagrasz! Gdy to usłyszałem, skrzydła wyrosły mi u ramion. Po chwili wbiegliśmy na boisko. Ja dreptałem na końcu, niski i szczuplutki. – Co ten dzieciak tu robi?! – wrzasnął jakiś dowcipniś. Zawtórował mu śmiech na widowni. Zagotowało się we mnie. – Poczekajcie – pomyślałem sobie – już ja wam pokażę dzieciaka. Zaczęło się nie najlepiej, bo przy próbie przejęcia piłki dryblas wyższy ode mnie o głowę odepchnął mnie bezceremonialnie. Z trudem zdołałem utrzymać się na nogach. – Nie poradzę sobie w bezpośrednim starciu z rosłymi przeciwnikami, muszę uciekać przed nimi z piłką – pomyślałem. Wkrótce udał mi się manewr i niemalże przefrunąłem nad przeciwnikiem zachodzącym mi drogę. Popędziłem jak szalony przed siebie. Usiłował mi jeszcze przeszkodzić boczny obrońca, ale minąłem go również, a ponieważ byłem zbyt rozpędzony, znalazłem się w samym rogu boiska. Tuż za plecami miałem dwóch graczy przeciwnika. Zdecydowałem się na dośrodkowanie. Kolega idealnie mnie wyczuł i wystarczyło, że nadstawił głowę, by piłka przekroczyła linię bramkową. Był to, jak się okazało, rozstrzygający gol. Po zawodach kapitan podziękował mi w obecności innych, podkreślając z naciskiem, że przyczyniłem się do sukcesu naszej budy. Opisuję szerzej to zdarzenie, bo odegrało dość istotną rolę w mojej piłkarskiej karierze. * Kazimierz Górski (1921 – 2006) – piłkarz, trener. Pod jego kierownictwem reprezentacja Polski odnosiła największe sukcesy. W plebiscycie czytelników tygodnika „Piłka Nożna” został uznany za najlepszego polskiego trenera XX wieku. Na podstawie: K. Górski, Pół wieku z piłką, Warszawa 1985.

15 15 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 81% Poziom wykonania: 72% Poziom wykonania: 85%

16 16 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 74% Poziom wykonania: 69%

17 17 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 96% Poziom wykonania: 20% Poziom wykonania: 67% Poziom wykonania: 98%

18 18 Pisanie

19 19 Arkusz 2010 Poziom wykonania wg kryteriów: I kryterium – realizacja tematu: 78% II kryterium – słownictwo i styl: 29% III kryterium – poprawność językowa: 43% IV kryterium – poprawność ortograficzna: 54% V kryterium – poprawność interpunkcyjna: 48% Poziom wykonania w całym zadaniu: 55%

20 20 Arkusz punkty Mój kuzyn mając 28 lat, został prezesem jednej z największych firm komputerowych w całym kraju. Jego droga była długa i ciężka, ale mu się udało. Kiedy jeszcze chodził do szkoły podstawowej, postanowił zapisać się na kółko informatyczne. Nauczył się tam, co to jest komputer, zobaczył jego wnętrze. Ten widok go oszołomił. Od tamtej pory wiedział, że będzie informatykiem. W szóstej klasie zajął pierwsze miejsce w miejskim konkursie z tej dziedziny. W liceum nauczył się wielu nowych rzeczy o komputerach. Maturę z informatyki zdał na 92 procent. Poszedł na studia z tej dziedziny. Wkrótce kuzyn założył swoją własną firmę komputerową. Na początku mieściła się ona w Warszawie, w małym pomieszczeniu obok bloku. Ludzie jednak szybko przekonali się, że znajdują się tam najlepsi specjaliści w tej branży. Firma podpisała wiele kontraktów i w dość szybkim tempie przerodziła się w dużą korporację, a na jej czele stał mój kuzyn. Bardzo cieszę się z sukcesu członka mojej rodziny. Mam nadzieję, że kiedyś osiągnę sukces tak jak on. 2 punkty Według mnie Adam Małysz to osoba, która odniosła ogromny sukces. Jest on wielkim polskim skoczkiem. Brał udział w wielu konkursach i olimpiadach. To sportowiec znany na całym świecie. Wiele razy odnosił sukcesy i wszystkich zadziwiał. Adam Małysz ma wiele osiągnięć, bo dużo trenuje i zdrowo się odżywia. Uważam, że jest to wspaniała osoba. Zachęcam wszystkich, aby jeździli na nartach i osiągali sukcesy jak Adam.

21 21 Arkusz punkt Chciałbym opisać Otylię Jędrzejczak. Jest ona jedną z lepszych polskich pływaczek. W swojej karierze zdobyła wiele złotych, srebrnych i brązowych medali. Najlepiej wychodzi jej pływanie stylem motylkowym, dlatego też nazywamy ją motylkiem. Otylia jest bardzo sympatyczna, ma w sobie wiele energii. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie ona zdobywać dla nas jeszcze wiele medali. Gdyby przegrała, to i tak Polacy będą jej kibicować. 0 punktów Osiągnąłeś sukces! Często to słyszycie? Sukces można osiągnąć w domu, w szkole, w pracy. Można osiągnąć go, będąc dzieckiem i będąc dorosłym. Wszystkim może coś iść bardzo dobrze. Ale jeśli ktoś jest bardzo zawzięty, na czymś mu zależy i robi to, co umie i lubi, to może wiele w życiu osiągnąć. Może dobrze pływać, jeździć na rowerze, grać w różne gry, podróżować i mieć dobre oceny w szkole lub nawet wygrać konkurs. Morał z tego taki, że kochając to, co się robi, i dążąc do celu, możesz osiągnąć wszystko, o czym marzyłeś. Musisz tylko wierzyć!

22 22 Rozumowanie

23 23 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 70% Poziom wykonania: 72% Poziom wykonania: 83% Poziom wykonania: 79%

24 24 Arkusz 2010 Poziom wykonania - I kryt.: 63% Poziom wykonania - II kryt.: 51%

25 25 Korzystanie z informacji

26 26 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 79% Poziom wykonania: 54% Poziom wykonania: 36% Poziom wykonania: 74%

27 27 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce

28 28 Arkusz 2010 Poziom wykonania - I kryt.:89% Poziom wykonania - II kryt.:63% Poziom wykonania: 66% Poziom wykonania: 69% Poziom wykonania: 46%

29 29 Arkusz 2010 Poziom wykonania: 31%

30 30 Wyniki sprawdzianu 2010 Osiągnięcia uczniów 62,85% Suma punktów uzyskanych przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę punktów możliwą do uzyskania przez nich x 100 Średnia punktów 25,14 Suma punktów uzyskana przez wszystkich uczniów podzielona przez liczbę uczniów Miary tendencji centralnej Modalna 32 Najczęstszy wynik Mediana 26 Wynik środkowego ucznia rozkładu uporządkowanego malejąco (50% uczniów ma wynik niższy)

31 31 Wyniki sprawdzianu 2010 Rozkład wyników szóstoklasistów w OKE Kraków rozwiązujących arkusz S-1-102

32 32 Wyniki sprawdzianu 2010 dla OKE Kraków Standardy Osiągnięcia uczniów w punktachw procentach Czytanie (10 punktów) 7,4474,36 Pisanie (10 punktów) 5,5455,35 Rozumowanie (8 punktów) 5,3466,69 Korzystanie z informacji (4 punkty) 2,4260,61 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce (8 punktów) 4,4155,10 Cały test (40 punktów) 25,1462,85

33 33 Kartoteka testu – średnie wyniki punktowe uzyskane przez uczniów Numer zadania Obszar standardów wymagań egzaminacyjnych Maksymalna liczba punktów za zadanie Typ zadania Wynik średni w punktach: lubelskiemałopolskiepodkarpackieOKE Kraków 1 Czytanie 1WW0,800,82 0,81 2 Czytanie 1WW0,81 3 Czytanie 1WW0,710,730,710,72 4 Czytanie 1WW0,85 5 Korzystanie z informacji 1WW0,770,800,79 6 Czytanie 1WW0,710,760,74 7 Czytanie 1WW0,680,690,680,69 8 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 1WW0,630,670,66 9 Rozumowanie 1WW0,680,720,70 10 Czytanie 1WW0,96 11 Czytanie 1WW0,190,210,20 12 Czytanie 1WW0,650,690,660,67 13 Czytanie 1WW0,98 14 Rozumowanie 1WW0,700,73 0,72 15 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 1WW0,650,710,700,69 16 Rozumowanie 1WW0,830,840,83 17 Rozumowanie 1WW0,780,810,780,79 18 Korzystanie z informacji 1WW0,510,560,54 19 Korzystanie z informacji 1WW0,340,380,36 20 Korzystanie z informacji 1WW0,710,750,730,74 21 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 2KO0,840,980,93 22 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 2RO1,491,551,52 23 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 2KO0,520,660,620,61 24 Rozumowanie 4RO2,152,372,292,28 25 Pisanie 10RO5,445,595,555,54

34 34 Kartoteka testu – arkusz S – 1 Nr zad Obszar standardów egzaminacyjnych Sprawdzana umiejętność (z numerem standardu) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia Uczeń: Liczba punktów Typ zadania Czytanie odczytuje tekst literacki (1.1) określa czas wydarzeń 1 WW Czytanie odczytuje tekst literacki (1.1) wskazuje cechę wyróżniającą bohatera 1 WW Czytanie czynnie posługuje się terminami (1.2) rozpoznaje narrację pierwszo-osobową 1 WW Czytanie odczytuje tekst literacki (1.1) określa uczucia bohatera na podstawie jego wypowiedzi (zwrotu przenośnego) 1 WW Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji(4.1) korzysta z informacji zawartych w przypisie do tekstu 1 WW Czytanie odczytuje tekst popularnonaukowy (1.1) wnioskuje na podstawie informacji 1 WW Czytanie odczytuje tekst popularnonaukowy (1.1) wybiera tytuł odpowiedni dla całego tekstu 1 WW Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) zamienia długość wyrażoną w kilometrach na metry 1 WW Rozumowanie wnioskuje o przebiegu zjawiska, mającego charakter prawidłowości, na podstawie jego opisu (3.7) wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania 1 WW Czytanie odczytuje tekst literacki (1.1) wnioskuje na podstawie informacji 1 WW Czytanie czynnie posługuje się terminami (1.2) rozpoznaje funkcję porównania 1 WW Czytanie czynnie posługuje się terminami (1.2) rozpoznaje rytm jako charakterystyczną cechę fragmentu tekstu 1 WW Czytanie odczytuje tekst literacki (1.1) rozpoznaje uczucia osoby mówiącej w wierszu 1 WW Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy figur (3.6) rozpoznaje trójkąt prostokątny równoramienny 1 WW Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni (5.3) oblicza pole prostokąta 1 WW Rozumowanie rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb (3.6) wskazuje, jaką część całości stanowi wyróżniony fragment obiektu 1 WW Rozumowanie ustala sposób rozwiązania zadania (3.8) wskazuje informacje potrzebne do rozwiązania zadania 1 WW Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji (4.1) wskazuje, o ile tygodni później w jednym regionie niż w drugim rozpoczęło się dane wydarzenie 1 WW Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji (4.1) wskazuje liczbę regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym 1 WW Korzystanie z informacji posługuje się źródłem informacji (4.1) wyznacza przedział czasowy spełniający warunki zadania1 WW Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) I. oblicza długość przedmiotu, stosując podany algorytm II. wyraża w centymetrach poprawnie obliczoną długość 2 KO Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb (5.5) I. stosuje porównanie ilorazowe 1 KO wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb (5.5) I. stosuje porównanie różnicowe Wykorzystywanie wiedzy w praktyce wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) I. oblicza długość rzeczywistą, stosując podaną skalę II. wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy 2 KO Rozumowanie ustala sposób rozwiązania zadania i prezentacji tego rozwiązania (3.8) oblicza cenę towaru kupionego na raty 2 RO ustala sposób rozwiązania zadania i prezentacji tego rozwiązania (3.8) oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę Pisanie pisze na temat i zgodnie z celem(2.1) pisze tekst o czyimś sukcesie i drodze do sukcesu 3 RO celowo stosuje środki językowe (2.3) pisze tekst, stosując funkcjonalny styl oraz bogate słownictwo, służące np. wyrażaniu ocen lub emocji 1 przestrzega norm gramatycznych (2.3) pisze tekst poprawny pod względem językowym 2 przestrzega norm ortograficznych (2.3) * pisze poprawnie pod względem ortograficznym* 2 przestrzega norm interpunkcyjnych (2.3) * pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym* 2

35 35 Kartoteka testu – arkusz S – 1 z podziałem na umiejętności Obszar wymagań Nr zad. Sprawdzana czynność ucznia Uczeń: Liczba pkt Liczba i procent punktów w OKE Kraków punktyprocent I. Czytanie 1 określa czas wydarzeń 10,8181,50 2 wskazuje cechę wyróżniającą bohatera 10,8181,29 3 rozpoznaje narrację pierwszoosobową 10,7271,80 4 określa uczucia bohatera na podstawie jego wypowiedzi (zwrotu przenośnego) 10,8585,05 6 wnioskuje na podstawie informacji 10,7473,96 7 wybiera tytuł odpowiedni dla całego tekstu 10,6968,74 10 wnioskuje na podstawie informacji 10,9696,17 11 rozpoznaje funkcję porównania 10,2020,06 12 rozpoznaje rytm jako charakterystyczną cechę fragmentu tekstu 10,6766,79 13 rozpoznaje uczucia osoby mówiącej w wierszu 10,9898,28 II. Pisanie 25-I pisze tekst o czyimś sukcesie i drodze do tego sukcesu 32,3477,96 25-II stosuje styl funkcjonalny, bogate słownictwo służące np. wyrażaniu ocen lub emocji 10,2928,53 25-III napisał tekst poprawny pod względem językowym 20,8743,42 25-IV napisał tekst poprawny pod względem ortograficznym 21,0954,37 25-V napisał tekst poprawny pod względem interpunkcyjnym 20,9647,76 III. Rozumowanie 9 wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania 10,7070,29 14 rozpoznaje trójkąt prostokątny równoramienny 10,7271,96 16 wskazuje, jaką część całości stanowi wyróżniony fragment obiektu 10,8383,48 17 wskazuje informacje potrzebne do rozwiązania zadania 10,7979,37 24-I oblicza cenę towaru kupionego na raty 21,2763,37 24-II oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę 21,0250,85 IV. Korzystanie z informacji 5 korzysta z informacji zawartych w przypisie do tekstu 10,7978,57 18 wskazuje, o ile tygodni później w jednym regionie niż w drugim rozpoczęło się dane wydarzenie 10,5453,88 19 wskazuje liczbę regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym 10,3636,40 20 wyznacza przedział czasowy spełniający warunki zadania 10,7473,58 V. Wykorzystanie wiedzy w praktyce 8 zamienia długość wyrażoną w kilometrach na metry 10,6665,82 15 oblicza pole prostokąta 10,6968,82 21 oblicza długość przedmiotu zastosowaniem podanego algorytmu i wyraża centymetrach poprawnie obliczoną długość 20,9346,45 22-I stosuje porównanie ilorazowe 10,8988,98 22-II stosuje porównanie różnicowe 10,6363,30 23 oblicza długość rzeczywistą z zastosowaniem podanej skali i wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy 20,6130,51

36 36 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w 2010 roku Kategoria umiejętności Poziom opanowania umiejętności w województwie: OKE Kraków lubelskimmałopolskimpodkarpackim punktyprocentypunktyprocentypunktyprocentypunktyprocenty Czytanie 7,3673,557,5075,017,4274,197,4474,36 Pisanie 5,4454,365,5955,885,5555,545,5455,35 Rozumowanie 5,1464,225,4668,315,3466,715,3466,69 Korzystanie z informacji 2,3358,292,4962,222,4260,482,4260,61 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,1351,654,5757,164,4355,444,4155,10 Sprawdzian (arkusz S-1-102) 24,3960,9825,6164,0425,1662,9125,1462,85

37 37 Osiągnięcia uczniów według standardów w procentach Liczba punktów Ogółem CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce lubelskie 24,3960,9873,5554,3664,2258,2951,65 małopolskie 25,6164,0475,0155,8868,3162,2257,16 podkarpackie 25,1662,9174,1955,5466,7160,4855,44 OKE25,1462,8574,36 55, 35 66,6960,6155,10 Polska24,5661,473,653,265,459,353,4

38 38 Wyniki sprawdzianu 2010

39 39 Osiągnięcia uczniów według województw

40 40 Osiągnięcia uczniów według zadań egzaminacyjnych 2010

41 41 Procent punktów uzyskanych przez uczniów wg sposobu udzielania odpowiedzi

42 42 Najtrudniejsze zadania: ZadanieStandardSprawdzana umiejętnośćOsiągnięcia Maksymalna liczba punktów 11 CzytanieRozpoznawanie funkcji porównania.20%1 23 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Obliczanie długości rzeczywistej z zastosowaniem podanej skali i wyrażanie w kilometrach poprawnie obliczonej długości trasy. 31%2 19 Korzystanie z informacji Wskazywanie liczby regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym. 36%1 21 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Obliczanie długości przedmiotu z zastosowaniem podanego algorytmu i wyrażenie w centymetrach poprawnie obliczonej długości. 47%2 25.II Pisanie Stosowanie funkcjonalnego stylu, bogatego słownictwa służącego np. wyrażaniu ocen lub emocji. 29%1 25.III PisaniePoprawność językowa.42%2 25.V PisaniePoprawność interpunkcyjna.49%2

43 43 Wyniki sprawdzianu 2010 Sprawdzane umiejętności Osiągnięcia uczniów w punktach DziewczętaChłopcy Czytanie 7,557,33 Pisanie 6,114,98 Rozumowanie 5,445,24 Korzystanie z informacji 2,472,38 Wykorzystanie wiedzy w praktyce 4,494,33 Ogółem26,0624,26

44 44 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności i płci

45 45 Normalizacja wyników w skali standardowej dziewiątki Stopień skali (Stanin) w % Opis dydaktyczny skali 14najniższy 27 bardzo niski 312niski 417 niżej średni 520średni 617 wyżej średni 712wysoki 87 bardzo wysoki 94najwyższyUczniowie Zagrożeni niskimi osiągnięciami Zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o średnim potencjale Uczniowie o wysokim potencjale

46 46 Wyniki uczniów w skali standardowej dziewiątki Staninw % do 9 0 do 11 0 do 90 do 130 do 100 do do do 1212 do do 1314 do 1811 do 1416 do 1916 do do do 1616 do do 1819 do 2315 do 1920 do 2321 do do do 2021 do 2421 do 2519 do 2324 do 2920 do 2324 do 2726 do do 2721 do 2425 do 2826 do 2924 do 2830 do 3224 do 2728 do 3129 do do do 2829 do 3130 do 3329 do 3233 do 3528 do 3132 do 3433 do do do 3232 do 3434 do 3533 do 3536 do 3732 do 3435 do 3636 do do do 3535 do 3636 do do 3737 do do do 4037 do 4038 do do 4038 do 4039 do 40

47 47 Wyniki sprawdzianu i więcej punktów, czyli ponad 80% punktów w pięciu standardach, uzyskało na sprawdzianie 23% uczniów.

48 48 Wyniki sprawdzianu 2010 w procentach punktów Stopień skali (Stanin)/ procent populacji Przedziały punktowe CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzys- tywanie wiedzy w praktyce 1 (4%) 0 do 937,2712,5614,8017,859,04 Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami 2 (7%) 10 do 1351,2323,2124,1025,2816,54 3 (12%) 14 do 1760,5533,5633,5835,9425,32 4 (17%) 18 do 2268,5943,7449,1648,1137,52 Uczniowie o średnim potencjale 5 (20%) 23 do 2775,7353,3868,5260,9353,06 6 (17%) 28 do 3181,2863,6584,1771,4767,90 7 (12%) 32 do 3485,4274,0492,3480,1380,38 Uczniowie o znacznym potencjale 8 (7%) 35 do 3789,1284,5096,4587,6390,82 9 (4%) 38 do 4094,3196,0399,2196,0098,59

49 49 Rozkład wyników uczniów w skali standardowej dziewiątki Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Stopień skali Przedziały punktowe 0 – 9 10 – – –22 23 –27 28 –31 32 – – – 40 lubelskie 3,2% 7,6% 11,4% 18,0% 20,2% 17,4% 11,7% 7,9% 2,6% małopolskie 2,4% 6,3% 9,9% 15,7% 19,7% 18,1% 14,0% 10,2% 3,7% podkarpackie 2,5% 6,9% 10,3% 16,3% 20,6% 18,0% 13,3% 9,1% 2,9% OKE Kraków 2,6% 6,8% 10,5% 16,5% 20,1% 17,9% 13,2% 9,2% 3,2% Polska 3,1 7,6 11,3 17,3 20,2 17,3 12,1 8,4 2,7 Wieś 3,2% 8,0% 11,9% 18,2% 20,8% 17,2% 11,4% 7,1% 2,1% Miasto do 20 tys. 2,5% 6,5% 10,6% 15,9% 21,4% 17,9% 13,4% 8,9% 2,9% Miasto od 20 do 100 tys. 2,0% 5,6% 8,7% 15,1% 19,6% 19,0% 15,2% 10,9% 4,1% Miasto powyżej 100 tys. 1,3% 3,5% 6,2% 11,6% 16,9% 19,5% 17,8% 16,2% 7,0% Grupy I II III Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o średnim potencjale Uczniowie o znacznym potencjale

50 50 Wyniki szkół – podstawowe miary statystyczne Podstawowe miary woj. lubelskiewoj. małopolskie woj. podkarpackie OKE Kraków punkty procent punkty procent punkty procent punkty procent Średni wynik szkoły 23,71 59,28 25,15 62,88 24,76 61,90 24,62 61,56 Modalna 25 62, , , ,00 Mediana 23,70 59,24 25,11 62,77 24,80 62,00 24,67 61,67 Wynik najniższy 9,45 23, , , ,50 Wynik najwyższy 36,18 90,44 35,39 88, ,50 36,18 90,44 Rozstęp 26,72 66,80 26,39 65, ,50 27,18 67,94 Odchylenie standardowe 3,27 8,18 3,20 8,01 2,89 7,24 3,19 7,97

51 51 Wyniki szkół w skali standardowej dziewiątki Stanin ,6 do 18,57,9 do 17,0 5,2 do 20,07,2 do 20,87,3 do 19,812,0 do 24,310,0 do 19,812,7 do 24,313,5 do 25,0 2 18,6 do 20,317,1 do 18,7 20,1 do 21,920,9 do 22,619,8 do 21,624,4 do 26,019,9 do 21,424,4 do 25,725,1 do 26,5 3 20,4 do 21,818,8 do 20,0 22,0 do 23,322,7 do 24,121,6 do 23,126,1 do 27,421,5 do 22,925,8 do 27,026,6 do 27,8 4 21,9 do 23,220,1 do 21,3 23,4 do 24,724,2 do 25,423,1 do 24,527,5 do 28,723,0 do 24,327,1 do 28,227,8 do 29,0 5 23,3 do 24,821,4 do 22,7 24,8 do 26,125,5 do 26,824,6 do 26,128,8 do 30,024,3 do 25,628,3 do 29,429,1 do 30,3 6 24,9 do 26,222,8 do 24,1 26,2 do 27,526,9 do 28,226,2 do 27,530,1 do 31,325,7 do 27,129,5 do 30,530,3 do 31,5 7 26,3 do 27,824,2 do 25,6 27,6 do 29,028,3 do 29,727,6 do 29,131,4 do 32,627,2 do 28,630,6 do 31,731,6 do 33,0 8 27,9 do 29,925,7 do 27,7 29,1 do 30,929,8 do 31,729,2 do 31,132,7 do 33,928,6 do 30,131,8 do 32,933,1 do 34,3 9 30,0 do 37,727,8 do 35,7 31,0 do 38,031,8 do 39,531,2 do 37,634,0 do 37,930,2 do 36,633,0 do 38,034,4 do 38,5

52 52 Osiągnięcia uczniów w szkołach w procentach według sprawdzanych umiejętności i wyników szkoły w skali standardowej dziewiątki Stopień w skali standardowej dziewiątki CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Określenie dla szkół Stanin 1 (4%) 62,633,040,940,329,4 Szkoły wymagające wsparcia 2 (7%) 66,040,250,548,137,5 3 (12%) 69,044,754,550,342,5 4 (17%) 70,548,659,353,947,0 5 (20%) 72,652,363,857,252,2 6 (17%) 74,855,968,061,456,4 7 (12%) 76,659,972,764,661,6 8 (7%) 78,865,077,168,466,9 9 (4%) 83,372,485,676,776,2 Szkoły wiodące Różnica Stanin ,739,444,736,446,8

53 53 Krzywe charakterystyczne dla sprawdzanych umiejętności według szkół

54 54 Rozkład wyników szkół w skali standardowej dziewiątki Stopień skali i nazwa wyniku 1 najniższy 2 bardzo niski 3 niski 4 niżej średni 5 średni 6 wyżej średni 7 wysoki 8 bardzo wysoki 9 najwyższy Przedział punktowy 7,6–18,5 18,6–20,3 20,4–21,8 21,9–23,2 23,3–24,8 24,9–26,2 26,3–27,8 27,9–29,9 30,0–37,7 Procent szkół woj. lubelskie 5,2% 8,2% 14,0% 16,4% 19,7% 16,1% 10,9% 6,6% 3,0% woj. małopolskie 1,5% 4,4% 7,8% 13,8% 19,0% 17,9% 17,2% 11,5% 6,8% woj. podkarpackie 2,3% 4,5% 7,5% 13,3% 22,8% 18,5% 17,1% 10,8% 3,3% OKE Kraków 2,8% 5,5% 9,5% 14,4% 20,4% 17,6% 15,4% 9,9% 4,7% Polska 3,9 7,1 12,3 16,7 19,8 16,7 12,3 7,1 4,2

55 55 Skala standardowej dziewiątki dla wyników szkół podstawowych w roku 2010

56 56 oświęcimski hrubieszowski Procent punktów uzyskanych przez uczniów w powiatach: 67,1 do 73,0 (5) 62,6 do 67,0 (24) 59,1 do 62,5 (29) 56,0 do 59,1 (13) Wyniki uczniów w powiatach poszczególnych województw w 2010 roku

57 57 Wyniki uczniów bez dysleksji i z dysleksją w obszarach umiejętności wg województw w 2010 roku Kategoria umiejętności woj. lubelskie woj. małopolskie woj. podkarpackie OKE Kraków Dysleksja Tak Nie Tak Nie Tak Nie Tak Nie Wyniki w punktach Czytanie 7,19 7,37 7,47 7,50 7,36 7,42 7,36 7,44 Pisanie 6,36 5,34 6,86 5,44 6,63 5,48 6,66 5,42 Rozumowanie 4,83 5,17 5,50 5,46 5,34 5,26 5,34 Korzystanie z informacji 2,19 2,35 2,43 2,50 2,35 2,42 2,34 2,43 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 4,04 4,14 4,83 4,54 4,57 4,43 4,54 4,40 Sprawdzian (arkusz S-1-102) 24,61 24,37 27,09 25,44 26,25 25,09 26,17 25,04 Kategoria umiejętności woj. lubelskie woj. małopolskie woj. podkarpackie OKE Kraków Dysleksja Tak Nie Tak Nie Tak Nie Tak Nie Wyniki w procentach Czytanie 71,94 73,73 74,71 75,05 73,59 74,23 73,64 74,44 Pisanie 63,56 53,36 68,62 54,37 66,26 54,84 66,62 54,23 Rozumowanie 60,34 64,64 68,75 68,25 66,74 66,71 65,79 66,78 Korzystanie z informacji 54,71 58,68 60,66 62,40 58,76 60,59 58,47 60,82 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 50,54 51,77 60,42 56,77 57,14 55,33 56,76 54,94 Sprawdzian (arkusz S-1-102) 61,52 60,92 67,73 63,60 65,62 62,73 65,42 62,59

58 58 OKE w Krakowie Pracownia Sprawdzianów Opracowanie: Jerzy Matwijko Wykorzystano materiały udostępnione przez WBiA


Pobierz ppt "Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI OKE w Krakowie 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google