Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKinga Szczepańska Został zmieniony 9 lat temu
1
ZAMÓWIENIE
2
Korespondencja handlowa Mianem korespondencji handlowej określa się wszelkiego rodzaju pisma, jakie wymieniane są pomiędzy podmiotami gospodarczymi, z których jeden jest dostawcą, a drugi - odbiorcą.
3
Korespondencja handlowa obejmuje dwie grupy pism: dokumenty typowe dla różnych transakcji kupna-sprzedaży, z których znaczna część sporządzana jest na powszechnie obowiązujących formularzach; dokumenty indywidualne dla poszczególnych transakcji, sporządzane z reguły na blankietach listowych.
4
Zamówienie To pismo sporządzane przez odbiorcę towaru z reguły na specjalnym druku. Powszechne stosowanie druków ułatwia wypełnienie zamówienia.
5
Zamówienie to zobowiązanie się odbiorcy do zakupienia wyszczególnionych w nim towarów po określonej cenie, na podanych warunkach dostawy i płatności. Jest pismem wiążącym, przy czym początkowo zobowiązuje wyłącznie odbiorcę. Odbiorca w polu nagłówkowym zamówienia musi podać nie tylko swoją nazwę i adres, ale również NIP który jest niezbędny dostawcy do wystawienia faktury VAT.
6
Treść zamówienia powinna zawierać: dokładne określenie towaru (nazwę towaru lub usługi, jednostki miary, ilość, ceny jednostkowe), ogólną sumę do zapłaty napisaną cyframi i słownie, warunki i termin dostawy, warunki i termin zapłaty.
7
Zamówienie Zamówienie może być sporządzone na formularzu, blankiecie korespondencyjnym lub na papierze bez nadruku. W treści zamówienia należy pisać zdecydowanie: zamawiamy (nie powinno się pisać „chcielibyśmy”, „zamierzamy”).
8
Zamówienie - tabela Sporządzając zamówienie bardzo często wykorzystuje się tabelę, w której umieszczamy informacje o nazwie towaru, jednostkach miary, ilości i wartości zamawianego towaru. Mogą być jeszcze dodatkowe kolumny (czyli więcej informacji), np. symbol SWW, KU, rozmiary, kolor, gatunek, itp.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.