Pobierz prezentację
1
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Roman Walaszkowski r.
2
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego 2005 - 2015
9 JST 13 JST 2014 15 JST
3
Dane statystyczne: Powierzchnia: 2 795 km²
12,21% powierzchni województwa Ludność: 40% ogółu mieszkańców województwa Potencjał gospodarczy: 45,8% ogółu podmiotów gospodarczych WZ
4
Miasto Stargard Szczeciński Gmina Stargard Szczeciński
Członkowie SOM (wg liczby mieszkańców) Liczba mieszkańców Miasto Szczecin 408 172 Miasto Stargard Szczeciński 69 328 Miasto i Gmina Police 41 911 Miasto Świnoujście 41 371 Gmina i Miasto Goleniów 35 533 Gmina i Miasto Gryfino 32 147 Gmina Dobra (Szczecińska) 19 096 Gmina Stargard Szczeciński 12 499 Gmina Kołbaskowo 11 526 Gmina i Miasto Stepnica 4 857 Gmina Kobylanka 4 905 Gmina Stare Czarnowo 3 875 Gmina Nowe Warpno 1 672 Razem w SOM 687 247 Źródło: Główny Urząd Statystyczny r.
5
Transport publiczny – opracowania:
Zinegrowana Strategia Transportu Publicznego 2. Studium Wykonalnosci Integracji Transportu Publicznego 3. Studium Wykonalnosci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
6
INTEGRACJA TRANSPORTU PUBLICZNEGO W SSOM
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej Działania integracyjne Wprowadzenie wspólnego biletu Wprowadzenie centralnego ośrodka zarządzania komunikacją zbiorową Dopasowanie rozkładów przewoźników na obszarze SOM
7
Publiczny Transport Zbiorowy na całym obszarze SOM
Obecni organizatorzy transportu w SOM Publiczny Transport Zbiorowy na całym obszarze SOM
8
Integracja organizacyjna w transporcie publicznym
Integracja organizacyjna polega na powołaniu jednego wspólnego podmiotu, któremu łatwiej jest zarządzać całym transportem zbiorowym, niż kilku/kilkunastu odrębnym podmiotom, np. w zakresie zapewnienia skomunikowania pomiędzy różnymi systemami transportowymi. JST JST
9
Integracja biletowa w transporcie publicznym
Integracja biletowa jest kolejnym krokiem integracji taryfowej, polega ona na wprowadzeniu nośnika biletu (papier, karta elektroniczna, aplikacja, dostęp przez Internet) wspólnego dla wszystkich systemów transportowych czy przewoźników biorących udział w procesie integracji.
10
Integracja taryfowa w transporcie publicznym
Integracja taryfowa realizowana poprzez wprowadzenie do oferty dodatkowego wspólnego biletu uprawniającego do przejazdu wszystkimi środkami publicznego transportu zbiorowego SOM.
11
Sieć SKM jako główna oś transportu publicznego w SOM
12
Miejsca zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
- Obszar funkcjonalny portu w Świnoujściu, w tym terminal promowy, - Goleniowski Park Przemysłowy, - Dunikowo oraz Trzebusz – podstrefa Szczecin SSE Euro ‑ Park Mielec, - Stargardzki Park Przemysłowy, - Park Przemysłowy Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, - Park Regionalny w Gryfinie (Gardno), - Strefa rozwoju funkcji techniczno-produkcyjnej w elektrowni „Dolna Odra”, - Obszar funkcjonalny portu w Szczecinie, - Szczeciński Park Przemysłowy, - Policki Park Przemysłowy, - Obszar funkcjonalny portu w Policach, - Port Lotniczy Szczecin-Goleniów.
13
Szczecińska Kolej Metropolitalna na tle miejsc zwiększonej aktywności gospodarczej na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Planowana sieć połączeń kolejowych na trasach: Szczecin – Gryfino (Dolna Odra), Szczecin – Goleniów (Port Lotniczy), Szczecin – Stargard Szczeciński, Szczecin – Police. obejmie swoim zasięgiem większość najważniejszych miejsc aktywności gospodarczej na terenie SOM.
14
Stacje Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
15
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący
Szczecin Turzyn
16
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan planowany
skm A Szczecin Turzyn
17
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący
Szczecin Łękno
18
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan planowany
Szczecin Łękno
19
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Stan istniejący
Szczecin Niebuszewo
20
Szczecińska Kolej Metropolitalna – Etap II
DE PL
21
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Biuro
Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego pl. Kilińskiego 3, Szczecin Tel ,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.