Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBłažej Kalwasiński Został zmieniony 10 lat temu
1
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś
2
Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły
Szkoła podstawowa, gimnazjum Gmina ustala obwód Ograniczony wybór
3
Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły
Szkoły ponadgimnazjalne Możliwość wyboru Czym się kierować ?
4
Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły
Czynniki wpływające na uczniowskie wybory: Indywidualne zamierzenia Presja rodziny Opinia środowiska Wybory grupy rówieśniczej Czynniki ekonomiczne
5
Wybór kierunku kształcenia i typu szkoły
Jaką szkołę wybrać? rodzina doradca zawodowy wychowawca psycholog pedagog pomoc
6
Funkcje szkoły ponadgimnazjalnej w systemie edukacji
umożliwiają zdobycie zawodu przygotowują do egzaminu maturalnego
7
Oferta kształcenia zawodowego
Sytuacja na lokalnym rynku pracy Prognozy dotyczące zatrudnienia Tradycje lokalne Dostępność kadry pedagogicznej Baza dydaktyczna Tradycja szkoły
8
Mapa szkolnictwa zawodowego
Współpraca: z urzędem pracy z pracodawcami ze środowiskiem lokalnym Konieczność: modernizacji bazy dydaktycznej (organ prowadzący, dyrektor szkoły) pozyskania kadry pedagogicznej (dyrektor szkoły)
9
Szkoły ogólnokształcące
Wybór przedmiotów rozszerzonych na etapie rekrutacji do szkoły 3 lata na podjęcie decyzji (?) Wybór przedmiotów rozszerzonych na egzaminie maturalnym Ograniczony wybór kierunków na wyższych uczelniach
10
Placówka w otoczeniu lokalnym
Placówka oświatowa a środowisko lokalne Placówka w otoczeniu lokalnym Placówka oświatowa połączona jest siecią relacji i zależności z otoczeniem. uczniowie rodzice środowisko placówka pedagodzy Placówki oświatowe: przedszkole, szkoła, PPP, placówka pracy pozaszkolnej powiązane jest siecią relacji i zależności z otoczeniem. pracownicy samorząd Jerzy Fraś
11
Placówka oświatowa a środowisko lokalne
Wzajemne oczekiwania skończę szkołę czegoś się nauczy pomogą skończy szkołę czegoś się nauczy Wzajemne oddziaływania poszczególnych grup społecznych i ich oczekiwania wobec szkoły/ placówki oświatowej. 1 – rodziców, 2 – pedagogów, 3 – pracowników, 4 – samorządu lokalnego, 5 - uczniów Przykład oczekiwań ucznia jest punktem wyjścia do ćwiczenia w opracowaniu wzajemnych oczekiwań pozostałych. pomogą Jerzy Fraś
12
Polityka oświatowa JST
Powinna być nakierowana na: tworzenie optymalnych warunków funkcjonowania szkół, tworzenie pozytywnego klimatu wokół oświaty, współpracę ze środowiskiem lokalnym, szukanie sojuszników do realizacji zadań oświatowych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.