Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGracja Rylski Został zmieniony 10 lat temu
1
eTwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B
2
Kronika2010 – Chronicle 2010 Projekt Kronika 2010 - Chronicle 2010 jest kontynuacją programu e-Twinning Kalendarz 2010 - Calendar 2010. Nasi uczniowie z klas 1c i 3a realizują go wspólnie z uczniami ze szkół z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch.
3
Szkoły biorące udział... W projekcie biorą udział: OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Chorwacja ZS Gajdošova - Ostrava - Czechy Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska İsmail Kaymak İlköğretim Okulu - Çanakkale - Turcja Dale Hall Community Primary School - Ipswich - Wielka Brytania Scuola Primaria Guglielmo da Volpiano - Volpiano - Włochy
4
OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Chorwacja
5
ZS Gajdošova - Ostrava - Czechy
6
Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska
7
İsmail Kaymak İlköğretim Okulu - Çanakkale - Turcja
8
Scuola Primaria Guglielmo da Volpiano - Volpiano - Włochy
9
Kronika2010 – Chronicle 2010 opis projektu Uczniowie w ramach projektu: przygotują opisy, zdjęcia i ilustracje polskich wydarzeń i świąt zawartych w "Kalendarzu 2010" opowiedzą kolegom z innych krajów o polskich świętach i wydarzeniach dowiedzą się jak przebiegają wydarzenia i święta, w krajach biorących udział w projekcie wraz z pomocą nauczycieli języka angielskiego przygotują tłumaczenia tekstów polskich i angielskich będą na bieżąco prezentować, w języku angielskim, na łamach szkolnej strony internetowej kolejne wydarzenia "Kalendarza 2010"
10
Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Projekt Kalendarz 2010 - Calendar 2010 był projektem programu e-Twinning realizowanym wspólnie ze szkołami z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Uczniowie w ramach projektu stworzyli kalendarz na rok 2010. W ramach kolejnych zadań uczniowie: poznali najważniejsze wydarzenia i święta w roku, które odbędą się w krajach biorących udział w projekcie opowiedzieli kolegom z innych krajów o wydarzeniach i świętach obchodzonych w Polsce zilustrowali karty kolejnych miesięcy zaprezentowali gotowy kalendarz (w wersji elektornicznej) na szkolnej stronie internetowej
11
Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Działania koncentrowały się wokół pięciu zadań wykonywanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli: przedstawienie uczniom idei stworzenia międzynarodowego kalendarza; zebranie i przedstawienie partnerom listy wydarzeń i świąt z całego roku 2010 odbywających się w danym kraju; zapoznanie uczniów z wydarzeniami i świętami w roku 2010 odbywających się we wszystkich krajach projektu; stworzenie ilustracji do danych miesięcy; opublikowanie na stornie internetowej szkoły wersji elektronicznej kalendarza.
12
Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Celami towarzyszącymi podczas realizacji projektu było: rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli; podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności; zapoznanie uczniów z innymi kulturami, zwyczajami i krajami; poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły; pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację osiągnięć uczniów na forum szkoły i poza szkołą.
13
Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Wymiernymi efektami i korzyściami są dla: uczniów: aktywizacja uczniów, atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności, zwiększona motywacja do nauki języków obcych, zmiana stereotypowych wyobrażeń o partnerach i sobie samym, pogłębianie świadomości własnej tożsamości regionalnej, narodowej, ale również przynależności do wielkiej rodziny europejskiej; nauczycieli: doskonalenie warsztatu zawodowego; szkoły: wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły, realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji regionalnej, edukacji europejskiej, edukacji medialnej.
14
Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Podczas realizacji projektu uczniowie dwóch klas 1c i 3a zbierali informacje o polskich świętach i wydarzeniach roku 2010, a następnie zapisywali je, opisywali je i opowiadali o nich. Na podstawie wypowiedzi i zebranych informacji uczniowie stworzyli ilustracje dwóch miesięcy Marca i Czerwca (karty do kalendarza). Po opublikowaniu na szkolnej stornie internetowej wersji elektronicznej kalendarza uczniowie zapoznali się ze świętami i wydarzeniami roku 2010 odbywającymi się we wszystkich krajach partnerskich, które zamieszczone są w kalendarzu w języku angielskim. Jednym z elementów działań uczniów było przypomnienie wiadomości dotyczących kalendarza, ilości miesięcy, dni w roku i miesiącu, obliczenia długości trwania danego okresu, pór roku, dni w roku jako wyniku ruchu obrotowego ziemi i jej obiegu wokół słońca - realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych.
15
Jednym z celów projektu było zapoznanie uczniów ze świętami i wydarzeniami roku 2010 w innych krajach Europy oraz zapoznanie uczniów ze szkół partnerskich ze świętami i wydarzeniami, które odbędą się w Polsce. Wymiana takich informacji pozwoliła uczniom na poznanie innych kręgów kulturowych oraz innych zwyczajów, a także ukazała różnorodność Europy. Ponadto u uczniów kształtowane jest poczucie wspólnoty Europejskiej oraz odpowiedzialności za dobro wspólne i własne. Dużym atutem projektu jest jego wynik końcowy, którego jednym z elementów jest forma wizualna - karty kolejnych miesięcy ilustrowane przez uczniów partnerskich szkół. Uczniowie po opublikowaniu kalendarza na szkolnej stronie internetowej wykorzystują zawarte w nim informacje do zajęć na lekcjach języka angielskiego, przyrody, matematyki, historii oraz plastyki. Kalendarz 2010 – Calendar 2010
28
Zakończenie Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.