Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Prawdy oczywiste Część 19 Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
2
WSTĘP Jak już w poprzednim odcinku „Prawd oczywistych Finite” ustaliliśmy, dobry Biznes Plan powinien zawierać ogólną charakterystykę przedsięwzięcia, w postaci określonego celu działalności gospodarczej oraz wizji jego realizacji, a także w zwięzły sposób zaprezentować niezbędne informacje na temat właścicieli działalności. Dodatkowo dobrze jeśli na tym etapie już potrafimy określić nazwę i zaprezentować firmowe logo, określić formę organizacyjno-prawną, wskazać lokalizację, przedmiot i obszar planowanych działań. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
3
Firma istniejąca - charakterystyka
W tym miejscu firmy, które już funkcjonują na rynku opisują: swoją dotychczasową działalność, w tym krótką historię. wskazują, czym przedsiębiorstwo się zajmuje, na jakim rynku oferuje swoje usługi lub produkty, w jakim stopniu teraźniejsza pozycja wśród konkurencji przyczyni się do powodzenia przedsięwzięcia, które jest przedmiotem biznesplanu. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
4
Firmy nowopowstające - charakterystyka
W tym przypadku trudno mówić o jakiejkolwiek historii działalności, dlatego nowopowstające przedsiębiorstwa powinny skupić się tu na: podkreśleniu tego co już udało się pozyskać bądź osiągnąć w fazach początkowych tworzenia firmy, np. uzyskane pozwolenia, zdobyty lokal na potrzeby działalności. Jeśli biznes plan tworzony jest w bardzo wczesnej fazie, można ten moment pominąć, gdyż wszelkie niezbędne informacje zostaną opisane w dalszych częściach dokumentu. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
5
Cele przedsięwzięcia Definiując główne cele przedsiębiorstwo może skupić się na: celach ekonomicznych, jak zysk i rentowność, celach finansowych, czyli płynności finansowej, zdolności kredytowej, samofinansowaniu, strukturze kapitału, celach rynkowych, tj. obrocie, udziale w rynku, pozycji rynkowej, nowych rynkach, celach socjalnych, a więc bezpieczeństwie, satysfakcji z pracy, integracji społecznej, zapewnieniu rozwoju kadry, celach związanych z władzą i prestiżem, czyli niezależności, wizerunku, prestiżu, wpływach społecznych i politycznych. Zwykle jednak głównym celem przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku poprzez zdobywanie klientów i budowanie ich lojalności wobec organizacji. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
6
Opis przedsięwzięcia Opis planowanego przedsięwzięcia powinien zawierać elementy, które stanowią o naszej: przewadze konkurencyjnej, innowacyjności, dodatkowych korzyściach oferowanych dla klienta. Wskazując powyższe czynniki, warto wskazać ich wpływ na wzrost zyskowności, skupiając się przede wszystkim na przewagach przedsiębiorstwa, które przełożą się na sukces planowanego przedsięwzięcia. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
7
Nazwa przedsięwzięcia
Niezwykle ważnym choć często niedocenianym elementem, który warto wykazać pisząc biznes plan jest nazwa przedsięwzięcia lub firmy. Nazwa w znaczący sposób wpływa na przyciąganie klientów do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Dlatego warto zwrócić uwagę na to czy dobrze brzmi, kojarzy się z prowadzoną działalnością lub regionem (w zależności od zasięgu przedsięwzięcia), czy jest niepowtarzalna i jednocześnie uniwersalna (ważne w przypadku działalności również innych krajach) , łatwa do zapamiętania (reklama) oraz dostępna jako domena dla strony internetowej. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
8
Logotyp Równie ważnym elementem jak nazwa przedsięwzięcia, jest jego logotyp. Obecnie identyfikacja wizualna firmy lub przedsięwzięcia jest jednym z podstawowych narzędzi budowania wizerunku. Wiąże się to ze stworzeniem symbolu (logo) pozwalającego jednoznacznie wyróżnić się wśród konkurencji. Fachowo dobrane logo oddaje główne informacje o firmie i określa jej charakter. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
9
Lokalizacja Jeśli to możliwe na tym etapie warto już wskazać miejsce prowadzenia działalności, jeśli nie, przynajmniej opisać jego specyfikę oraz wskazać konieczne do spełnienia standardy. Warto przede wszystkim wskazać adres siedziby przedsiębiorstwa oraz jeśli to możliwe – miejsce prowadzenia działalności. W tym miejscu należy również określić zakres terytorialny uwzględniając lokalizację oraz odbiorców (pochodzenie klientów). W zależności od skali przedsięwzięcia, może ono funkcjonować na rynku: lokalnym, Krajowym, międzynarodowym. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
10
… ciąg dalszy nastąpi ;)
W razie problemów z prowadzeniem księgowości, niezadowolenia z obecnej obsługi lub planowaniem założenia nowej działalności zachęcamy do kontaktu z nami: POLECAMY: ACCOUNT Kancelaria Rachunkowa ul. Warowna 1 lok.3, Warszawa tel. kom.: , tel.: - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
11
http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl
Dziękujemy za uwagę! Biuro Rachunkowe FINITE INFOLINIA: 801 ul. Przejazd 6/67 | Warszawa| tel. 22 | - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.