Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieszko Głaz Został zmieniony 10 lat temu
1
Gdańsk, 6 października 2009 r.
2
Nazwa świadczenia Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Leczenie aparatem ortodontycznym 815303 Leczenie protetyczne 597170 Rezonans magnetyczny 148112 Tomografia komputerowa 7452 Poradnia endokrynologiczna 15595 Poradnia kardiologiczna 7055 Poradnia rehabilitacyjna 8241 Poradnia okulistyczna 6732 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
3
Nazwa świadczenia Stan na 30.03.2009 r.Stan na 30.09.2009 r. Liczba osób oczekują cych Średni przewidyw any czas oczekiwan ia Średni rzeczywisty czas oczekiwania Liczba osób oczekują cych Średni przewidy wany czas oczekiwa nia Średni rzeczywi sty czas oczekiw ania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego 3 2907744293 358751390 Endoprotezoplastyka stawu kolanowego 1 6037024521 710702428 Zabiegi zakresie soczewki – zaćma * dane niepełne – nie zakończono wprowadzania danych we wszystkich placówkach 7 431*43843015 936802364 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
4
Nazwa świadczenia województwo pomorskiePolska Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego 1 1864281 114270 Endoprotezoplastyka stawu kolanowego 1 0632641 180247 Zabiegi zakresie soczewki - zaćma 811336666270 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
5
Dane na listach są rzeczywiste, a nie orientacyjne. Wiarygodne informacje o udzielanych świadczeniach zarówno dla pacjenta, jak i dla NFZ. Rzeczywiste skrócenie czasu oczekiwania poprzez możliwość wyboru świadczeniodawcy. Dzięki identyfikacji pacjenta – realne skrócenie list oczekujących (pacjent oczekujący do jednego, a nie kilku świadczeniodawców). Przeciwdziałanie korupcji. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
6
zapisy ustawowe nie wymagają prowadzenia list w formie elektronicznej, wielu świadczeniodawców prowadzi je w formie elementu dziennego grafiku przyjęć (tj. terminarza) skutkiem czego często dane są niepełne; zgodnie z ustawą Fundusz gromadzi dane liczbie oczekujący i czasie oczekiwania raz w miesiącu, więc te dane w ciągu miesiąca ulegają zmianą, tak więc informacje dla pacjentów mogą w niektórych przypadkach być zdezaktualizowane; wobec faktu, iż wyliczanie czasu rzeczywistego jest skomplikowane, jeśli świadczeniodawca nie prowadzi list w formie elektronicznej, to część świadczeniodawców przekazuje czas szacunkowy jako rzeczywisty; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
7
pewna grupa świadczeniodawców przekazuje zerowy czas oczekiwania w kolejce, a gdy pacjent się zgłosi jest informowany, że nie ma możliwości skorzystania ze świadczeń, w ten sposób nie respektuje swoich danych oraz wprowadza w błąd pacjentów; nagminne jest pod koniec roku, zamykanie list oczekujących, jak również bezterminowe przekładanie zaplanowanych wizyt, motywując to końcem limitów lub końcem umowy z dniem ostatniego grudnia danego roku; nadal wielu świadczeniodawców nie rozumie pojęcia pacjent pierwszorazowy (zgodnie z ustaleniami tylko taki pacjent jest zapisywany na listy oczekujących), co powoduje wpisywanie na listy wszystkich pacjentów do placówki, wobec braku wolnych terminów odmawia zapisów na listę. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
8
Przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców przesyłających dane budzące wątpliwości, np. dane, które znacznie wzrosły lub spadły w analizowanym okresie sprawozdawczym; Docelowo wprowadzenie list spersonalizowanych w innych zakresach i przesyłanie ich do Funduszu, co uporządkuje listy i czasy oczekiwania; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
9
Dziękuje za uwagę 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.