Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Durczak Został zmieniony 11 lat temu
1
Bank BGŻ zaangażowany partner lokalnych społeczności
Katowice, 4 marca 2010
2
O Banku BGŻ Jeden z największych banków uniwersalnych w Polsce, oferujący usługi dla klientów detalicznych i instytucjonalnych. 350 oddziałów w całej Polsce - w każdym powiecie oddział Lider na rynku usług bankowych dla agrobiznesu
3
O społecznej odpowiedzialności Banku BGŻ
Nasza recepta na biznes społecznie zaangażowany: Być blisko ludzi i wsłuchiwać się w ich potrzeby. Podejmować ważne społecznie zadania. Realizować znaczące projekty i otaczać się solidnymi partnerami Budować reputację wewnątrz Banku i w otoczeniu biznesowym. Synergia pomiędzy działalnością Fundacji BGŻ i misją Banku. Monitorować efekty działań i dyskontować je. Łączyć działania społeczne z wartościami korporacyjnymi: Przejrzystość, Uczciwość, Zaangażowanie
4
PUZ, czyli nasze wartości korporacyjne
PRZEJRZYSTOŚĆ relacje wewnętrzne: cele i system motywacyjny, zasady rekrutacji i rozwoju zawodowego relacje zewnętrzne: procedury i oferty „bez gwiazdek” UCZCIWOŚĆ relacje wewnętrzne: fair play na każdym poziomie relacje zewnętrzne: konkurencja, klienci, media i kontrahenci ZAANGAŻOWANIE relacje wewnętrzne: dbałość o rozwój pracowników, kultura otwartych drzwi, program wolontariatu pracowniczego relacje zewnętrzne: wsparcie klientów w ich działalności, zaangażowanie w życie społeczności lokalnych (Fundacja BGŻ, wolontariat)
5
SOB w Banku, czyli wywieranie pozytywnego wpływu
środowisko naturalne audyt energetyczny w Banku inicjatywy w zakresie oszczędzania energii wykorzystywanie ekologicznych środków czystości pracownicy System Rozwoju Zawodowego i Rozwoju Potencjału Pracowników program wolontariatu pracowniczego klienci produkty „bez gwiazdek i ukrytych kosztów” Kredyt Inwestycyjny Zielona Energia system monitorowania reklamacji lokalne społeczności działalność charytatywna Banku Fundacja BGŻ i Klasa BGŻ wsparcie polskiego kolarstwa i kultury społeczna odpowiedzialność biznesu reputacja satysfakcja
6
Priorytety społecznego zaangażowania
Edukacja: Ogólnokształcąca (Klasa BGŻ). Artystyczna (szczególnie muzyczna). Sportowa (rozwój kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży). Finansowa, ekonomiczna, bankowa (współpraca z partnerami zewnętrznymi). Solidarność społeczna: Pomoc charytatywna. Pracowniczy fundusz pomocowy. Dom Dziecka w Białowieży. Wolontariat pracowniczy: Zaangażowanie pracowników w inicjatywy społeczne Banku. Wspieranie przez Fundację inicjatyw wolontariackich pracowników Banku. podejmuje działania wynikające z odpowiedzialności Banku jako instytucji zaufania publicznego. Działania mają charakter inwestycji społecznych, służących budowie społeczeństwa obywatelskiego i potwierdzają pozycję Banku jako zaangażowanego partnera.
7
Otwiera drzwi przyszłości:
Klasa BGŻ Otwiera drzwi przyszłości: Znoszenie barier edukacyjnych Realizacja zasady solidarności społecznej Wzmacnianie lokalnych środowisk Praktyczne wcielanie zasad społeczeństwa obywatelskiego Wartości Banku BGŻ
8
Klasa BGŻ w liczbach 298 stypendystów Cała Polska objęta rekrutacją
180 uczniów Klasy BGŻ 118 absolwentów Cała Polska objęta rekrutacją 5 szkół w Polsce: Warszawa (od 2003) Wrocław (od 2006) Gdańsk (od 2007) Kraków (od 2008) Gdynia (od 2009)
9
Pomagamy i uczymy pomagać
„Możesz na mnie polegać” program wolontariacki w Klasach BGŻ Stowarzyszenie Absolwentów Klasy BGŻ wychowankowie Klasy jej mecenasami Muzyczna Klasa BGŻ w Gdańsku: najlepsze LO muzyczne w Polsce rekrutacja ogólnopolska artyści na scenę! - orkiestra szkolna zagrała u Cioci Jadzi
10
Wspieramy aktywność i przedsiębiorczość młodych ludzi
Jesteśmy Partnerem organizacyjnym Olimpiady Przedsiębiorczości. Stypendia dla laureatów. Zaangażowanie Banku w edukację ekonomiczną na najwyższym poziomie i dużym zasięgu promocyjnym Budujemy wizerunek Banku wśród najlepszych na rynku młodych specjalistów rynku finansowego. Od 2004 wspieramy „Dzień Przedsiębiorczości”. ponad 340 bankowych wolontariuszy zaangażowanych w akcję w 2009.
11
Realizujemy zasadę solidarności społecznej
Wspieramy Dom Dziecka w Białowieży: finansujemy różne potrzeby placówki akcja wolontariacka projekt poprawy szans życiowych wychowanków – we współpracy z Fundacją Przyjaciółka i oddziałem Banku w Białymstoku praktyki dla wychowanków Akcje wolontariackie w Białymstoku Pomagamy osobom indywidualnym: - pomoc przekazywana specjalistycznym organizacjom o wysokiej reputacji (m.in. Fundacji „Zdążyć z Pomocą”). wspieramy pracowników Banku, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej Oddajemy krew, by ratować życie wspólna akcja Banku i Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie ponad 70 pracowników Centrali oraz absolwenci Klasy BGŻ ponad 20 litrów krwi
12
Sponsoring zaangażowany
Sponsoring jest ściśle związany ze strategią biznesową Banku i ma za zadanie wspieranie celów biznesowych poprzez budowanie relacji i umacnianie wizerunku Banku. W Banku BGŻ sponsoring ma charakter strategicznego i długofalowego zaangażowania. Poprzez sponsoring budujemy pozycję Banku: rozwój strategicznego sponsoringu – kolarstwa: reprezentacja narodowa Najważniejsze imprezy: Tour de Polonge oraz Torowe Mistrzostwa Świata BGŻ Arena - welodrom w Pruszkowie Bank BGŻ Team – amatorska ekipa kolarska MTB (pracownicy) Lokalne imprezy kolarskie: Maja MTB Race, Święto Roweru w Lubartowie Sportowa akcja letnia – program dla młodych zdolnych zawodników inicjatywy w Regionach (sponsoring lokalny), m.in.: Wyścig o Puchar Burmistrza Żar, Festiwal Komediowy w Suwałkach, Festiwal Bluesowy w Suwałkach wsparcie pionów biznesowych: współpraca z organizacjami branżowymi i sponsorowanie ważnych wydarzeń gospodarczych
13
Nagrody i wyróżnienia główna nagroda w kategorii Corporate Social Responsibility w ogólnopolskim konkursie Złote Spinacze 2005. wyróżnienie Banku BGŻ w Konkursie „Mocni Wizerunkiem”, który towarzyszył VI edycji Kongresu Public Relations w Rzeszowie. Tytuł „Dobroczyńcy Roku 2007” przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”.
14
Bank BGŻ Departament Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu ul. Kasprzaka 10/16 Warszawa tel fax:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.