Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJanusz Żukowski Został zmieniony 9 lat temu
1
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015
2
Obszary funkcjonowania szkół i placówek będące przedmiotem kontroli doraźnych: Liczba kontroli w: przedszkolach szkołach dla dzieci i młodzieży szkołach dla dorosłych placówkach RAZEM szkołach podstawowych gimnazjach szkołach ponadgimnazjalnych zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami 410230120 realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania 723733043 przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 0141173439 przestrzeganie statutu szkoły lub placówki 17312014 przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia 714830133 zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki. 21756208112 stosowanie przemocy słownej i/lub fizycznej 1600007 przestrzeganie przez szkolę niepubliczną przepisów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty 0103326042 inne 241112314417193 Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015
3
Liczba przeprowadzonych kontroli doraźnych: Liczba kontroli w: przedszkolach szkołach dla dzieci i młodzieży szkołach dla dorosłych placówkach RAZEM szkołach podstawowych gimnazjach szkołach ponadgimnazjalnych a) na wniosek, prośbę, w związku z informacją pozyskaną od: organu prowadzącego szkołę lub placówkę 24321113 prokuratury 0000011 Rzecznika Praw Obywatelskich 0000000 rodziców 1968211401123 uczniów 0000101 nauczycieli 0502007 Rzecznika Praw Dziecka 45200213 innych podmiotów 013235326 b) na skutek stwierdzenia przez Kuratora Oświaty potrzeby przeprowadzenia kontroli doraźnej 15991733016180 RAZEM KONTROLI DORAŹNYCH 4019445243724364 Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015
4
Obszary funkcjonowania szkół i placówek będące przedmiotem kontroli doraźnych: Liczba zaleceń zgodność zatrudniania nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami 33 realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania 47 przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów, a także przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 90 przestrzeganie statutu szkoły lub placówki 42 przestrzeganie praw dziecka i praw ucznia 16 zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki 103 stosowanie przemocy słownej i/lub fizycznej 1 przestrzeganie przez szkolę niepubliczną przepisów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty 95 inne 148 RAZEM 575
5
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 UOGÓLNIONE WNIOSKI Z KONTROLI DORAŹNYCH: W części szkół dyrektorzy nie kontrolują przestrzegania zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianu/egzaminów. W części szkół dyrektorzy nienależycie pełnią nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu uczniów w szkołach i placówkach. Zdarzają się przypadki przydzielania nauczycielom zadań niezgodnie z posiadanymi przez nich kwalifikacjami. Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektorów szkół nad organizacją, przebiegiem i dokumentowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym realizacją zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych zawartych w orzeczeniach lub opiniach, nie zawsze jest skuteczny.
6
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 UOGÓLNIONE WNIOSKI Z KONTROLI DORAŹNYCH: Dokumentacja przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej (np. dziennik lekcyjny, dziennik zajęć, księga uczniów, arkusz ocen) w części szkół nie jest prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W części szkół realizacja podstawy programowej nie jest monitorowana, co może skutkować jej niezrealizowaniem. W części szkół zakres i formy udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowywanie i realizacja IPET-ów nie zawsze są zgodnie z przepisami prawa. Brak uregulowań w statutach dotyczących organizacji i form współdziałania szkoły z rodzicami powoduje trudności w rozwiązywaniu powstających konfliktów pomiędzy szkołą a rodzicami.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.