Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne."— Zapis prezentacji:

1 podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne systemy transportowe zarządzanie i optymalizacja

2 pojazdy aGPS/GLONASS GPRS

3 terminal pokładowy pojazdu raportowanie do repozytorium o stanie pojazdu – zawsze, cyklicznie lub przy zmianie; pozycja z odbiornika GPS/GLONASS i orientacja z kompasu; bieżące parametry eksploatacyjne pojazdu: szybkość, obroty silnika, stan paliwa, przyspieszenia, … z urządzenia OBD w pojeździe; komunikacja między kierowcą a jego dyspozytorem + według zdarzeń; wymiana komunikatów z pre-definiowanego repertuaru; bezpośrednia komunikacja głosowa: GPRS lub VOIP; raportowanie o wykonywaniu kolejnych elementów zlecenia + według zdarzeń; opuszczenie przystanku przez autobus; zakończenie zlecenia – gotowość na kolejne; serwowanie informacji do komputerów w ekranach informacji pasażerskiej; raportowanie o przekroczeniach parametrów eksploatacji, zlecenia + według zdarzeń; prędkość, obroty silnika, poziom paliwa, …; przyspieszenia – komfort pasażerów; odchylania czasowe od czasów w zleceniu; oddalenia od trasy wyznaczonej przez zlecenie; asystowanie kierowcy w wykonywaniu zleceń – zawsze, jeden z ekranów; wskaźniki czasowe pochodzące ze zlecenia – czas do najbliższego przystanku; wsparcie nawigacyjne – trasa zlecenia, ograniczenia, … ; terminal pokładowy pojazdu raportowanie do repozytorium o stanie pojazdu – zawsze, cyklicznie lub przy zmianie; pozycja z odbiornika GPS/GLONASS i orientacja z kompasu; bieżące parametry eksploatacyjne pojazdu: szybkość, obroty silnika, stan paliwa, przyspieszenia, … z urządzenia OBD w pojeździe; komunikacja między kierowcą a jego dyspozytorem + według zdarzeń; wymiana komunikatów z pre-definiowanego repertuaru; bezpośrednia komunikacja głosowa: GPRS lub VOIP; raportowanie o wykonywaniu kolejnych elementów zlecenia + według zdarzeń; opuszczenie przystanku przez autobus; zakończenie zlecenia – gotowość na kolejne; serwowanie informacji do komputerów w ekranach informacji pasażerskiej; raportowanie o przekroczeniach parametrów eksploatacji, zlecenia + według zdarzeń; prędkość, obroty silnika, poziom paliwa, …; przyspieszenia – komfort pasażerów; odchylania czasowe od czasów w zleceniu; oddalenia od trasy wyznaczonej przez zlecenie; asystowanie kierowcy w wykonywaniu zleceń – zawsze, jeden z ekranów; wskaźniki czasowe pochodzące ze zlecenia – czas do najbliższego przystanku; wsparcie nawigacyjne – trasa zlecenia, ograniczenia, … ;

4 infrastruktura drogowa drogowy pomiar nacisku na oś (Weight In Motion) drogowy pomiar nacisku na oś (Weight In Motion) rozpoznanie numeru rejest. typ/gabaryt pojazdu pomiar prędkości przejazd na świetle bramownice opłat informacje na bramownicach sygnalizacja świetlna

5 (wielo-węzłowe) repozytorium czasu rzeczywistego pojazdypojazdy odpowiedzi na zapytania raportyraporty usługa najmu od operatora terminaleterminale własne serwery aglom. infrastrukturainfrastruktura protokół systemy transportowe region miejscowość miasto operator

6 zarządzanie i optymalizacja optymalizacja świetlna powtarzalne: rozkład jazdy zleceniazlecenia jednorazowejednorazowe sytuacje wyjątkowe transport publiczny centrum zarządzania dyspozytordyspozytorzajezdniazajezdnia

7 przejedź od zajezdni na początek trasy; wzdłuż zadanej trasy, z przystankami; powróć od końca trasy do zajezdni; przejedź od zajezdni na początek trasy; wzdłuż zadanej trasy, z przystankami; powróć od końca trasy do zajezdni; z obecnej pozycji do oczekującego pasażera; z pasażerem do zleconego celu; z obecnej pozycji po ładunek a potem z ładunkiem do celu; prowadź uliczną zamiatarkę po danej trasie i w wyznaczonym tempie; przejedź śmieciarką po zleconych punktach odbioru odpadów; rozwieź posiłki po zoptymalizowanej trasie między gastronomiami a ich klientami; jedź na lotnisko, odbierz gości, zawieź na spotkanie, potem zawieź auto na przegląd; jedź pojazdem interwencyjnym stąd na miejsce interwencji; z obecnej pozycji do oczekującego pasażera; z pasażerem do zleconego celu; z obecnej pozycji po ładunek a potem z ładunkiem do celu; prowadź uliczną zamiatarkę po danej trasie i w wyznaczonym tempie; przejedź śmieciarką po zleconych punktach odbioru odpadów; rozwieź posiłki po zoptymalizowanej trasie między gastronomiami a ich klientami; jedź na lotnisko, odbierz gości, zawieź na spotkanie, potem zawieź auto na przegląd; jedź pojazdem interwencyjnym stąd na miejsce interwencji; zlecenia powtarzalne zlecenia jednorazowe

8 indywidualne systemy transportowe

9 terminale publiczne ekrany interaktywne ekrany informacyjne

10 terminale osobiste


Pobierz ppt "Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google