Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSalomea Winkowski Został zmieniony 11 lat temu
1
SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI 9 - 10 września 2010 roku
SOLVIT JAKO SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku
2
PREZENTACJA Wewnętrzna organizacja Centrum Kryteria spraw SOLVIT
Wyłączenia Procedura Terminy Raport Komisji Europejskiej 2009 Centrum SOLVIT PL Korzyści i niedoskonałości systemu Zgłaszanie spraw – wytyczne Przykładowe sprawy SOLVIT Promocja
3
WEWNĘTRZNA ORGANIZACJA
CENTRUM SOLVIT POLSKA
4
KRYTERIA SPRAW SOLVIT
5
nieformalnego rozwiązywania konkretnych problemów transgranicznych
TO SYSTEM: nieformalnego rozwiązywania konkretnych problemów transgranicznych wynikających z niewłaściwego stosowania prawa unijnego z zakresu Rynku Wewnętrznego przez organy administracji publicznej Docs dostępne na stronie Patrz dodatkowe notatki!!!
6
NIEFORMALNY nie wstrzymuje biegu terminów rozwiązanie nie jest wiążące
brak możliwości zakwestionowania rozwiązania SOLVIT rozwiązuje konkretne problemy, nie udziela informacji…
7
SPRAWY Jestem polskim przedsiębiorcą i pragnę świadczyć usługi w innym Państwie Członkowskim UE. Jak mam to zrobić? Jestem polskim przedsiębiorcą i pragnę świadczyć usługi w innym Państwie Członkowskim UE. Konkretny urząd tego kraju stwarza mi jednak trudności, których istnienie mogę udokumentować.
8
SPRAWY Jestem polskim obywatelem, mieszkam w Wielkiej Brytanii, ale planuję powrót do kraju. Jakich formalności mam dopełnić? Jestem polskim obywatelem, pracowałem w Wielkiej Brytanii. Jestem bezrobotny, a urząd UK odmówił mi transferu zasiłku (…). Konkretny urząd tego kraju stwarza mi zatem trudności, których istnienie mogę udokumentować.
9
zajmuje się głównie sprawami, gdzie prawo unijne jest właściwie transponowane, ale NIEWŁAŚCIWIE STOSOWANE przez jednostki administracji Sprawy SOLVIT +
10
RYNEK WEWNĘTRZNY PRZYKŁADOWE OBSZARY INTERWENCJI Dostęp do rynku usług
Podejmowanie działalności gospodarczej Uznawanie kwalifikacji zawodowych Zabezpieczenia społeczne Podatki
11
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Obywatel (O) Przedsiębiorca (P) Organ Administracji
12
WYŁĄCZENIA
13
nie może interweniować w przypadku sporu pomiędzy:
przedsiębiorcami konsumentem i przedsiębiorcą pracodawcą i pracownikiem dotyczy instytucji unijnych
14
Nie zajmuje się sprawami, w których zostało już wszczęte postępowanie sądowe.
W przypadku wszczęcia postępowania sądowego sprawa SOLVIT zostaje zamknięta w ramach systemu.
15
PROCEDURA
16
DZIAŁA: bezpłatnie w oparciu o sieć Centrów SOLVIT (30)
w oparciu o elektroniczną bazę danych przy aktywnej współpracy koordynatorów…
17
PROŚBA O OPINIĘ Your Europe Advice SIEĆ KOORDYNATORÓW
18
Sprawy przeciwko administracji PL Sprawy przeciwko administracji EOG
Problem O / P CS Prowadzące CS Zgłaszające Sprawy przeciwko administracji PL Sprawy przeciwko administracji EOG Organ administracji Rozwiązanie
19
TERMINY
20
TERMINY w jak najkrótszym terminie – analiza wniosku przez Centrum SOLVIT i ekspertów krajowych lub 1 tydzień – dla Prowadzącego Centrum na przyjęcie lub odrzucenie sprawy 10 tygodni – dla Prowadzącego Centrum i ekspertów krajowych na rozwiązanie sprawy + 4 tygodnie – w wyjątkowych przypadkach
21
RAPORT SOLVIT Komisji Europejskiej
publikacje od 2004 r. prezentacja sieci, osiągnięcia w danym roku, zalecenia do dalszego działania raporty dostępne na stronie KE:
22
KORZYŚCI / NIEDOSKONAŁOŚCI
23
KORZYŚCI szybkie i bezpłatne wyjaśnienie problemu
pragmatyczne rozwiązanie brak ograniczeń językowych bezstronność brak dyskryminacji MŚP personalizacja kontaktu z wnioskodawcą gwarancja poufności
24
NIEDOSKONAŁOŚCI zróżnicowana pozycja i możliwość działania ośrodków SOLVIT niechęć urzędów do współpracy ograniczona możliwość interwencji w politycznie wrażliwych sprawach
25
ZGŁASZANIE SPRAW
28
OBYWATEL Obywatelstwo Dokładne dane Chronologiczny i szczegółowy opis problemu Organ administracji Państwo Dokumentacja Oświadczenia PRZEDSIĘBIORCA Obywatelstwo i siedziba Rodzaj działalności, dane Chronologiczny i szczegółowy opis problemu Organ administracji Państwo Dokumentacja Oświadczenia
29
TYPOWE PROBLEMY Karty pobytu Zasiłki dla bezrobotnych, rodzinne
Uznawanie kwalifikacji zawodowych Podatki Rejestracja pojazdów Dostęp produktów do rynku UK, FR, IE… UK, IE, DE… ES, UK, PL, DE, IT, AUS… ES, NL, UK… LUX, PL… PL…
30
PROMOCJA 2009 - 2010 Materiały promocyjne (WUP-y, RCIE, NGO, WPHI)
Ogłoszenia (prasa, Internet) Spotkanie z przedstawicielami środowisk biznesowych (październik 2009 r.) Współpraca z innymi organizacjami
31
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Ministerstwo Gospodarki
Departament Spraw Europejskich Plac Trzech Krzyży 3/5 Warszawa Tel.: Fax:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.