Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku"— Zapis prezentacji:

1 SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI 9 - 10 września 2010 roku
SOLVIT JAKO SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku

2 PREZENTACJA Wewnętrzna organizacja Centrum Kryteria spraw SOLVIT
Wyłączenia Procedura Terminy Raport Komisji Europejskiej 2009 Centrum SOLVIT PL Korzyści i niedoskonałości systemu Zgłaszanie spraw – wytyczne Przykładowe sprawy SOLVIT Promocja

3 WEWNĘTRZNA ORGANIZACJA
CENTRUM SOLVIT POLSKA

4 KRYTERIA SPRAW SOLVIT

5 nieformalnego rozwiązywania konkretnych problemów transgranicznych
TO SYSTEM: nieformalnego rozwiązywania konkretnych problemów transgranicznych wynikających z niewłaściwego stosowania prawa unijnego z zakresu Rynku Wewnętrznego przez organy administracji publicznej Docs dostępne na stronie Patrz dodatkowe notatki!!!

6 NIEFORMALNY nie wstrzymuje biegu terminów rozwiązanie nie jest wiążące
brak możliwości zakwestionowania rozwiązania SOLVIT rozwiązuje konkretne problemy, nie udziela informacji…

7 SPRAWY Jestem polskim przedsiębiorcą i pragnę świadczyć usługi w innym Państwie Członkowskim UE. Jak mam to zrobić? Jestem polskim przedsiębiorcą i pragnę świadczyć usługi w innym Państwie Członkowskim UE. Konkretny urząd tego kraju stwarza mi jednak trudności, których istnienie mogę udokumentować.

8 SPRAWY Jestem polskim obywatelem, mieszkam w Wielkiej Brytanii, ale planuję powrót do kraju. Jakich formalności mam dopełnić? Jestem polskim obywatelem, pracowałem w Wielkiej Brytanii. Jestem bezrobotny, a urząd UK odmówił mi transferu zasiłku (…). Konkretny urząd tego kraju stwarza mi zatem trudności, których istnienie mogę udokumentować.

9 zajmuje się głównie sprawami, gdzie prawo unijne jest właściwie transponowane, ale NIEWŁAŚCIWIE STOSOWANE przez jednostki administracji Sprawy SOLVIT +

10 RYNEK WEWNĘTRZNY PRZYKŁADOWE OBSZARY INTERWENCJI Dostęp do rynku usług
Podejmowanie działalności gospodarczej Uznawanie kwalifikacji zawodowych Zabezpieczenia społeczne Podatki

11 ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Obywatel (O) Przedsiębiorca (P) Organ Administracji

12 WYŁĄCZENIA

13 nie może interweniować w przypadku sporu pomiędzy:
przedsiębiorcami konsumentem i przedsiębiorcą pracodawcą i pracownikiem dotyczy instytucji unijnych

14 Nie zajmuje się sprawami, w których zostało już wszczęte postępowanie sądowe.
W przypadku wszczęcia postępowania sądowego sprawa SOLVIT zostaje zamknięta w ramach systemu.

15 PROCEDURA

16 DZIAŁA: bezpłatnie w oparciu o sieć Centrów SOLVIT (30)
w oparciu o elektroniczną bazę danych przy aktywnej współpracy koordynatorów…

17 PROŚBA O OPINIĘ Your Europe Advice SIEĆ KOORDYNATORÓW

18 Sprawy przeciwko administracji PL Sprawy przeciwko administracji EOG
Problem O / P CS Prowadzące CS Zgłaszające Sprawy przeciwko administracji PL Sprawy przeciwko administracji EOG Organ administracji Rozwiązanie

19 TERMINY

20 TERMINY w jak najkrótszym terminie – analiza wniosku przez Centrum SOLVIT i ekspertów krajowych lub 1 tydzień – dla Prowadzącego Centrum na przyjęcie lub odrzucenie sprawy 10 tygodni – dla Prowadzącego Centrum i ekspertów krajowych na rozwiązanie sprawy + 4 tygodnie – w wyjątkowych przypadkach

21 RAPORT SOLVIT Komisji Europejskiej
publikacje od 2004 r. prezentacja sieci, osiągnięcia w danym roku, zalecenia do dalszego działania raporty dostępne na stronie KE:

22 KORZYŚCI / NIEDOSKONAŁOŚCI

23 KORZYŚCI szybkie i bezpłatne wyjaśnienie problemu
pragmatyczne rozwiązanie brak ograniczeń językowych bezstronność brak dyskryminacji MŚP personalizacja kontaktu z wnioskodawcą gwarancja poufności

24 NIEDOSKONAŁOŚCI zróżnicowana pozycja i możliwość działania ośrodków SOLVIT niechęć urzędów do współpracy ograniczona możliwość interwencji w politycznie wrażliwych sprawach

25 ZGŁASZANIE SPRAW

26

27

28 OBYWATEL Obywatelstwo Dokładne dane Chronologiczny i szczegółowy opis problemu Organ administracji Państwo Dokumentacja Oświadczenia PRZEDSIĘBIORCA Obywatelstwo i siedziba Rodzaj działalności, dane Chronologiczny i szczegółowy opis problemu Organ administracji Państwo Dokumentacja Oświadczenia

29 TYPOWE PROBLEMY Karty pobytu Zasiłki dla bezrobotnych, rodzinne
Uznawanie kwalifikacji zawodowych Podatki Rejestracja pojazdów Dostęp produktów do rynku UK, FR, IE… UK, IE, DE… ES, UK, PL, DE, IT, AUS… ES, NL, UK… LUX, PL… PL…

30 PROMOCJA 2009 - 2010 Materiały promocyjne (WUP-y, RCIE, NGO, WPHI)
Ogłoszenia (prasa, Internet) Spotkanie z przedstawicielami środowisk biznesowych (październik 2009 r.) Współpraca z innymi organizacjami

31 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Ministerstwo Gospodarki
Departament Spraw Europejskich Plac Trzech Krzyży 3/5 Warszawa Tel.: Fax:


Pobierz ppt "SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku"

Podobne prezentacje


Reklamy Google