Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRajmund Stefanik Został zmieniony 9 lat temu
1
24th march | IEFP, I.P. Lisboa Certyfikowanie i kształcenie trenerów w Portugali
2
Działa w różnych sytuacjach i na różnych poziomach nauczania Stosuje rozmaite strategie, metody, techniki i narzędzia do nauczania i oceniania Współpracuje z różnorodnymi grupami osób, o rozmaitej dynamice i potrzebach Promuje zdobywanie wiedzy, umiejętności i postaw TRENER TRAINER - Concept
3
Rozporządzen ia Portaria nº 214/2011, de 30 de maio Order in Council No. 214/2011 of 30 May MINISTRY OF LABOUR AND SOCIAL SOLIDARITY To prawo ustanawia kształcenie i uznawanie kompetencji pedagogicznych trenerów, którzy prowadzą szkolenia zgodnie z Państwowym Systemem Kwalifikacji ( National Qualifications System (NQS) TRAINER – Certification and Training System Instytucja nadająca kwalifikacje Instytut Zatrudniania i Kształcenia Zawodowego poprzez Państwoe Centrum Kwalifikacji Trenerów. Instytucja nadająca kwalifikacje Instytut Zatrudniania i Kształcenia Zawodowego poprzez Państwoe Centrum Kwalifikacji Trenerów.
4
Profesja Trenera Wykształcenie wyższe (Portaria n.º 214/2011 de 30 de Maio) Musi posiadać certyfikowane uprawnienia pedagogiczne W przypadku modułów ukierunkowanych na praktyczne, zawodowe umiejętności, poziom kwalifikacji trenera może być równy temu, jaki uczestnicy mają osiągnąć na końcu szkolenia, pod warunkiem, że osoba ta ma co najmniej 5 letnie doświadczenie w tym zawodzie. TRAINER – Certification and Training System
5
Certyfikat Kwalifikacji Pedagogicznych można uzyskać poprzez : Kurs kwalifikacyjny Uznanie,walidację i certyfikowanie umiejętności pedagogicznych nabytych w trakcie pracy (wprowadzone wkrótce) Uznanie dyplomów szkolnictwa wyższego i certyfikatów, które potwierdzają zaliczenie modułów dot. kształcenia pedagogicznego TRAINER – Certification and Training System
6
Kluczowe Kompetencje Trenera Przygotowanie i planowanie procesu uczenia się Nauczanie zorientowane na klienta Monitorowanie i ocenianie uczenia się Korzystanie z TIK i platform multimedialnych Zarządzanie różnością Przyjmowanie postawy przedsiębiorczości i kreatywności. TRENER TRAINER – Certification and Training System
7
Uznawanie i walidacja kwalifikacji pedagogicznych IdentyfikacjaWalidacjaCertyfikacja Samoocena E-portfolio Obserwacja w pracy lub symulowana praktyka Rozmowa Praktyczne zadania Dotyczy: Osób, które osiadają doświadczenie trenerskie mín. 3.000 godzin TRAINER – Certification and Training System
8
Kluczowe komoetencje Certyfikat Kwalifikacji Pedagogicznych Zawód- Trener Kompetencje specjalistyczne Certyfikat kompetencji specjalistycznych Rozwój osobisty i zawodowy Uczenie się przez całe życie KompetencjeCertifikacjaGłówny cel Kompetencje TRAINER – Certification and Training System
9
Konteksty Trener trenerów E-trener Konsultant/ Trener w firmach Trener w nauczaniu dorosłych Zarządzanie doskonalenie m Tutor w miejscu pracy Kompetencje specjalistyczne TRAINER – Certification and Training System
10
Inne rodzaje kształcenia ustawicznego TRAINER – Certification and Training System Przedsiębiorczość Zarządzanie e-learning Nauczanie międzykulturowe Konstruowanie programów Zarządzanie konfliktami Strategie i metody doskonalenia Andragogika Tworzenie materiałów dydaktycznych ( np.w PowerPoint ) (…)
11
Information System for the Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal System informatyczny dot. Certyfikacji trenerów - http://netforce.iefp.pt
12
elsa.caramujo@iefp.pt Centro Nacional de Qualificação de Fomadores
13
TRAINER - Training and Certification System http://netforce.iefp.pt Kilka liczb: Liczba certyfikowanych trenerów (od 1998): 353 519 Liczba certyfikatów nadających kwalifikacje pedagogiczne od 2012: 38 642 Liczba instytucji doskonalących autoryzowanych do prowadzenia kursów kwalifikacyjnych –pedagogicznych: 402 Liczba zarejestrowanych użytkowników Netforce portal – 96 741
14
Applications to the Pedagogical Competences Certificate (PCC) Update the personal data Entering the National Trainers Database Consultation of training offer available Issuing the PCC Requests for authorization / approval of training courses Registration of training actions and trainees Requests for exception trainers without PCC and / or without sufficient qualification Consultation on trainers registered in the National Database of certified trainers Access to training of trainers references, initial and continuing Information System for Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal Users and Trainers Training providers Information System for the Training and Certification of Trainers – NETFORCE portal
15
Core Competences based Reference duration of 90 hours Classroom or b_learning Initial training giving access to Pedagogical Competences Certificate 1.Trainer: Systems, Contexts and Profile (10h) 2.Initial Pedagogical Simulation (10h) 3.Groups Communication and Training Dynamics (10h) 4.Pedagogical Strategies and Methodologies (10h) 5.Training Operationalization: from Plan to Action (10h) 6.Didactic Resources and Multimedia (10h) 7.Collaborative and Learning Platforms (10h) 8.Training and Learning Assessment (10h) 9.Final Pedagogical Simulation (10h) 1.Trainer: Systems, Contexts and Profile (10h) 2.Initial Pedagogical Simulation (10h) 3.Groups Communication and Training Dynamics (10h) 4.Pedagogical Strategies and Methodologies (10h) 5.Training Operationalization: from Plan to Action (10h) 6.Didactic Resources and Multimedia (10h) 7.Collaborative and Learning Platforms (10h) 8.Training and Learning Assessment (10h) 9.Final Pedagogical Simulation (10h) Pedagogical Initial Training Course TRAINER – Certification and Training System
16
Pedagogical Competences Pedagogical Training RVCC For Partial certification Total Certification Pedagogical Competences Certificate Elastyczne Ścieżki Uzyskania Kwalifikacji TRAINER – Certification and Training System
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.