Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTadzio Zdyb Został zmieniony 9 lat temu
1
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008
2
Standardy wymagań egzaminacyjnych Zadania egzaminacyjne sprawdzają wiadomości i umiejętności zapisane w trzech obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych: I. odbiór tekstu słuchanego, II. odbiór tekstu czytanego III. reagowanie językowe.
3
I. Odbioru tekstu słuchanego Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 10. Uczeń powinien zapoznać się z treścią zadań ułożonych do tekstu, aby wiedzieć, na czym się skoncentrować podczas słuchania; tekst jest odtwarzany dwukrotnie; uczeń słucha go uważnie, a następnie rozwiązuje zadania zgodnie z poleceniami; nie zawsze wykonanie zadania wymaga zrozumienia szczegółów, część informacji można wywnioskować z kontekstu. 1) określa główną myśl tekstu; 2) określa kontekst sytuacyjny; 3) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Uczeń:
4
II. Odbioru tekstu czytanego Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 20 Warunkiem poprawnego wykonania zadań z tego obszaru jest uważne przeczytanie tekstu; uczeń zrozumie tekst, gdy jego znajomość słownictwa i struktur gramatycznych będzie odpowiednio dobra, żeby pojąć jego ogólny sens i odszukać określone informacje; nie zawsze wykonanie zadania wymaga zrozumienia szczegółów, część informacji można wywnioskować z kontekstu. 1) określa główną myśl tekstu; 2) określa główną myśl poszczególnych części tekstu; 3) stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje; 4) określa intencje nadawcy tekstu; 5) określa kontekst sytuacyjny; 6) rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. Uczeń:
5
III. Reagowanie językowe Liczba punktów możliwych do uzyskania za poprawne wykonanie zadań z tego obszaru wynosi 20 Znając wiele sposobów wyrażania różnych funkcji językowych, mamy możliwość skutecznego i stosownego reagowania w różnych sytuacjach komunikacyjnych; aby zaproponować drugiej osobie podjęcie jakiegoś działania lub uzyskać od niej jakieś informacje, wystarczyłoby znać tylko po jednym sposobie formułowania propozycji lub pytania; nie wiemy jednak, jak inna osoba zakomunikuje nam swoje oczekiwania; dlatego uczeń musi być przygotowany na rozumienie, rozpoznawanie i stosowanie rozmaitych sposobów reagowania językowego. 1) właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy; 2) rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji; 3) przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym. Uczeń:
6
Średni wynik poszczególnych klas
7
Poziom opanowania wiadomości i umiejętności w zakresie poszczególnych standardów języka obcego
8
Klasa 3A
9
Klasa 3B
10
Klasa 3C
11
Klasa 3D
12
Klasa 3E
13
Klasa 3F
14
Klasa 3G
15
Wnioski z próbnego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego Zadania do standardów, które wypadły najsłabiej, to zadania, które nie występują w podręczniku. Są to przede wszystkim odpowiedzi na pytania na temat zdjęcia oraz zadania polegające na tym, ze uczeń reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy. Zadania takie wprawdzie są w podręczniku, jednak są one podzielone tematycznie. Uczniom sprawia więc trudność porównanie różnych kontekstów sytuacyjnych oraz dobranie reakcji do usłyszanych wypowiedzi (zad.4). Należy wprowadzić zadania tego typu i ćwiczyć ich wykonywanie na zajęciach. Należy tez zwrócić większą uwagę na słownictwo, a zwłaszcza wyrazy o kilku znaczeniach. W zadaniu 4.1 uczniowie szkoły udzielili tylko 27 prawidłowych odpowiedzi na 141 piszących. Wynikało to z niezrozumienia słowa starter w znaczeniu przystawka. Natomiast w zadaniu 5.4 udzielili 24 prawidłowych odpowiedzi, co spowodowane było mylnym przetłumaczeniem słowa order = zamówienie. Opracowała: Małgorzata Kosińska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.