Pobierz prezentację
OpublikowałAureliusz Najdowski Został zmieniony 9 lat temu
1
Instrumenty promocji (narzędzia promocji)
2
INSTRUMENTY PROMOCJI A KOMUNIKACJA PREZEDSIĘBIORSTWA Z RYNKIEM
W zakres komunikacji marketingowej wchodzą: promocja inne działania związane z promocją
3
Oprócz specjalnych działań podejmowanych przez firmę (czyli promocji), w firmie i poza nią (lecz w jej imieniu) codziennie odbywa się cały szereg pozapromocyjnych działań, które wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa silniej nawet niż działania promocyjne.
4
Wszystko co firma robi lub czego zaniecha może być bowiem komunikatem w stosunku do otoczenia.
5
Promocja nic nie pomoże firmie, jeżeli
jej pracownicy będą niekompetentni, złe wyniki finansowe będą nakazywały ostrożność, produkt będzie złej jakości, a kontakty zarządu dotyczyć będą podejrzanych środowisk.
6
Komunikaty pozapromocyjne mogą być związane z
oceną działalności firmy, jej pracownikami, wykorzystywanymi technologiami, oferowanymi produktami, sposobami sprzedaży oraz charakterystyką nabywców.
7
Drugim sposobem komunikowania się przedsiębiorstw z rynkiem jest promocja.
Często jest ona określana również mianem aktywizacji sprzedaży. Za jej pomocą firmy przekazują na rynek pożądane informacje. Sformułowanie promocja pochodzi z j.łacińskiego (promotio – oznacza popieranie, sprzyjanie, lansowanie czy pobudzanie).
8
Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje nabywców do zakupu.
9
Większość uczestników rynku dostrzega jedynie reklamę i utożsamia ją z narzędziami promocji sprzedaży.
10
Także środki reklamy, takie jak:
wystawy, dekoracje, broszury informacyjno-reklamowe, informacje na opakowaniach są również źródłem informacji dla klienta.
11
Wszystkie informacje, które przepływają między firmą a rynkiem należy rozpatrywać jako część promocji. W gospodarce rynkowej wszystkie jednostki prowadzące działalność gospodarczą muszą doceniać rolę i znaczenie promocji, jeżeli chcą odnosić sukcesy oraz utrzymać się na rynku.
12
Każde przedsiębiorstwo musi „pracować” nad zatrzymaniem stałych klientów i przyciąganiem nowych.
Olbrzymia konkurencja, a także inne czynniki, np. zmiana stylu życia, wieku, zamożności, migracja, są przyczyną ciągłych zmian ilościowych i jakościowych w strukturze klientów każdego sklepu. Klient dnia dzisiejszego nie zawsze jest klientem jutra.
13
Instrumenty promocji
14
1) reklama czyli wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów, usług lub idei przez określonego nadawcę,
15
2) sprzedaż osobista czyli prezentowanie oferty firmy w toku bezpośredniej rozmowy sprzedawcy z potencjalnym nabywcą w celu doprowadzenia do zawarcia transakcji,
16
3) promocja sprzedaży zwana też promocją uzupełniającą, czyli zespół środków mających na celu podwyższenie atrakcyjności produktu poprzez dodanie do niego różnorodnych zachęt materialnych,
17
4) public relations czyli działania mające na celu utrzymanie jak najlepszych stosunków firmy z otoczeniem, poprzez budowanie jej dobrego wizerunku
18
5) sponsoring czyli finansowe lub rzeczowe wspieranie różnych organizacji, osób, czy wydarzeń w zamian za eksponowanie znaku towarowego lub nazwy firmy.
19
Pytania i ćwiczenia Na czym polega komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z rynkiem? Wymień i scharakteryzuj instrumenty promocji. Jakie instrumenty są najczęściej wykorzystywane w promocji: nawozów sztucznych, mebli biurowych, papierosów kremów przeciwzmarszczkowych przyprawy do grilla
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.