Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE."— Zapis prezentacji:

1 K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE

2 O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ... Czy się komunikujemy? Z kim się komunikujemy? Po co się komunikujemy? Jaki jest cel naszych działań? Czy nie mamy protestów? Co z tego wynika?

3 C ZY SIĘ KOMUNIKUJEMY ? TAK I JEST TO WAŻNE DLA NAS ZE WZGLĘDU NA: -POWODZENIE INWESTYCJI KTÓRE NIE JEST MOŻLIWE BEZ: -DOBREGO SĄSIEDZTWA -AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ

4

5 Z KIM SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Władza lokalna Wójt Rada Gminy Społeczność lokalna Gminy Miejscowości Liderzy opinii miejscowości Sołtys Dyrektor Szkoły Proboszcz Aktywni liderzy Lokalni Interesariusze

6 P O CO SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze POWODZENIE INWESTYCJI AKCEPTACJA SPOŁECZNA ZROZUMIENIE INWESTYCJI PRZEZ MIESZKAŃCÓW POZNANIE POTRZEB, OBAW ZWIĄZANYCH Z INWESTYCJĄ

7 W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze LOKALNA GRUPA DIALOGU DS. INWESTYCJI DNI OTWARTE PUNKTY INFORMACYJNE PIKNIKI DLA MIESZKANCÓW LINIA TELEFONICZNA DLA MIESZKAŃCÓW BROSZURY INFORMACYJNE SPOTKANIA Z MIESZKAŃCAMI

8 W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze PRZYKŁAD: KLUKOWA HUTA – ODWIERT GAPOWO DNI OTWARTE: OK. 1300 OSÓB ILOŚĆ BROSZUR: PONAD 2,5 TYŚ PIKNIK: OK. 900 OSÓB ILOŚĆ SPOTKAŃ Z MIESZKAŃCAMI: 4 DWUKROTNA WYSYŁKA INFORMACYJNA DO DOMÓW DWUKROTNE WIZYTY W GOSPODARSTWACH NAJLBLIŻSZYCH

9

10 C O JEST DLA NAS WAŻNE W KOMUNIKACJI ? Lokalni Interesariusze -Objęcie wszystkich grup interesariuszy -Prawdziwa, konkretna i rzeczowa informacja -Narzędzia komunikacji dostosowane do oczekiwań uczestników -Transparentność wszystkich działań -Dostępność inwestora dla społeczności -Aktywizowanie społeczności lokalnych -Umożliwienie wyrażania swoich opinii wraz z informacją zwrotną

11

12 C O WYNIKA Z TAKIEJ KOMUNIKACJI ? Lokalni Interesariusze Dla Społeczności ZROZUMIENIE INWESTYCJI (JEJ PROCESU, TECHNOLOGII) BRAK LUB ZNACZNIE MNIEJSZE OBAWY STAŁY KONATKT Z INWESTOREM Dla Inwestora ZROZUMIENIE OBAW SPOŁECZNOŚCI I PRÓBA ICH ROZWIĄZANIA PLAN WYPRACOWANY Z MIESZKAŃCAMI (DOT. NP. BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE, WODY, ETC.) MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI INWESTYCJI W PRZYJAZNEJ ATMOSFERZE

13 C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze NIE, NIE GWARANTUJE

14 C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze JEDNAK RZETELNA INFORMACJA, TRANSPARENTNOŚĆ, DOTRZYMYWANIE ZŁOŻONYCH ZOBOWIĄZAŃ DAJE PRZESTRZEŃ DO WSPÓLNEJ PRACY.

15 C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W PROCESIE INWESTYCYJNYM WAŻNE JEST, ABY INWESTOR MÓGŁ REALIZOWAĆ INWESTYCJĘ WSPÓŁPRACUJĄC ZE SPOŁECZNOŚCIĄ, SZANUJĄC JĄ I JEJ OBAWY, OBYCZAJE, KULTURĘ, ŚRODOWISKO I DAJĄC SZANSĘ NA JAK NAJWIĘKSZE KORZYŚCI DLA SPOŁECZNOŚCI. WÓWCZAS MÓWIMY O SUKCESIE.

16 J AK REALIZUJEMY TE CELE ? Lokalni Interesariusze -Szanujemy święta, godziny nocne, etc. -Słuchamy mieszkańców i wdrażamy ich uwagi -Zatrudniamy lokalną społeczność -Korzystamy z lokalnej infastruktury (hotele, cateringi, firmy budowlane, etc.) -Realizujemy program sponsoringowy, który jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców -Wspieramy lokalne szkoły, fundacje, domy kultury, sołectwa, etc.

17

18

19 DZIĘKUJĘ Agnieszka Rup-Wasilewska Dyrektor ds. Komunikacji BNK Polska sp. z o.o. E-mail: arupwasilewska@bnkpetroleum.com


Pobierz ppt "K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google