Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwik Furga Został zmieniony 10 lat temu
1
K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE
2
O CZYM BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ... Czy się komunikujemy? Z kim się komunikujemy? Po co się komunikujemy? Jaki jest cel naszych działań? Czy nie mamy protestów? Co z tego wynika?
3
C ZY SIĘ KOMUNIKUJEMY ? TAK I JEST TO WAŻNE DLA NAS ZE WZGLĘDU NA: -POWODZENIE INWESTYCJI KTÓRE NIE JEST MOŻLIWE BEZ: -DOBREGO SĄSIEDZTWA -AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ
5
Z KIM SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Władza lokalna Wójt Rada Gminy Społeczność lokalna Gminy Miejscowości Liderzy opinii miejscowości Sołtys Dyrektor Szkoły Proboszcz Aktywni liderzy Lokalni Interesariusze
6
P O CO SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze POWODZENIE INWESTYCJI AKCEPTACJA SPOŁECZNA ZROZUMIENIE INWESTYCJI PRZEZ MIESZKAŃCÓW POZNANIE POTRZEB, OBAW ZWIĄZANYCH Z INWESTYCJĄ
7
W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze LOKALNA GRUPA DIALOGU DS. INWESTYCJI DNI OTWARTE PUNKTY INFORMACYJNE PIKNIKI DLA MIESZKANCÓW LINIA TELEFONICZNA DLA MIESZKAŃCÓW BROSZURY INFORMACYJNE SPOTKANIA Z MIESZKAŃCAMI
8
W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY ? Lokalni Interesariusze PRZYKŁAD: KLUKOWA HUTA – ODWIERT GAPOWO DNI OTWARTE: OK. 1300 OSÓB ILOŚĆ BROSZUR: PONAD 2,5 TYŚ PIKNIK: OK. 900 OSÓB ILOŚĆ SPOTKAŃ Z MIESZKAŃCAMI: 4 DWUKROTNA WYSYŁKA INFORMACYJNA DO DOMÓW DWUKROTNE WIZYTY W GOSPODARSTWACH NAJLBLIŻSZYCH
10
C O JEST DLA NAS WAŻNE W KOMUNIKACJI ? Lokalni Interesariusze -Objęcie wszystkich grup interesariuszy -Prawdziwa, konkretna i rzeczowa informacja -Narzędzia komunikacji dostosowane do oczekiwań uczestników -Transparentność wszystkich działań -Dostępność inwestora dla społeczności -Aktywizowanie społeczności lokalnych -Umożliwienie wyrażania swoich opinii wraz z informacją zwrotną
12
C O WYNIKA Z TAKIEJ KOMUNIKACJI ? Lokalni Interesariusze Dla Społeczności ZROZUMIENIE INWESTYCJI (JEJ PROCESU, TECHNOLOGII) BRAK LUB ZNACZNIE MNIEJSZE OBAWY STAŁY KONATKT Z INWESTOREM Dla Inwestora ZROZUMIENIE OBAW SPOŁECZNOŚCI I PRÓBA ICH ROZWIĄZANIA PLAN WYPRACOWANY Z MIESZKAŃCAMI (DOT. NP. BEZPIECZEŃSTWA NA DRODZE, WODY, ETC.) MOŻLIWOŚĆ REALIZACJI INWESTYCJI W PRZYJAZNEJ ATMOSFERZE
13
C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze NIE, NIE GWARANTUJE
14
C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze JEDNAK RZETELNA INFORMACJA, TRANSPARENTNOŚĆ, DOTRZYMYWANIE ZŁOŻONYCH ZOBOWIĄZAŃ DAJE PRZESTRZEŃ DO WSPÓLNEJ PRACY.
15
C ZY KOMUNIKACJA SPOŁECZNA GWARANTUJE BRAK KONFLIKTÓW ? Lokalni Interesariusze W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W PROCESIE INWESTYCYJNYM WAŻNE JEST, ABY INWESTOR MÓGŁ REALIZOWAĆ INWESTYCJĘ WSPÓŁPRACUJĄC ZE SPOŁECZNOŚCIĄ, SZANUJĄC JĄ I JEJ OBAWY, OBYCZAJE, KULTURĘ, ŚRODOWISKO I DAJĄC SZANSĘ NA JAK NAJWIĘKSZE KORZYŚCI DLA SPOŁECZNOŚCI. WÓWCZAS MÓWIMY O SUKCESIE.
16
J AK REALIZUJEMY TE CELE ? Lokalni Interesariusze -Szanujemy święta, godziny nocne, etc. -Słuchamy mieszkańców i wdrażamy ich uwagi -Zatrudniamy lokalną społeczność -Korzystamy z lokalnej infastruktury (hotele, cateringi, firmy budowlane, etc.) -Realizujemy program sponsoringowy, który jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców -Wspieramy lokalne szkoły, fundacje, domy kultury, sołectwa, etc.
19
DZIĘKUJĘ Agnieszka Rup-Wasilewska Dyrektor ds. Komunikacji BNK Polska sp. z o.o. E-mail: arupwasilewska@bnkpetroleum.com
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.