Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWanda Marczak Został zmieniony 5 lat temu
1
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne – pierwszy etap edukacyjny
2
ADRESACI SZKOLEŃ Pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, doradcy metodyczni i trenerzy oświaty.
3
CEL OGÓLNY Przygotowanie do procesowego wspomagania szkół w obszarach związanych z kształceniem kompetencji kluczowych uczniów.
4
CELE SZCZEGÓŁOWE Uczestnik szkolenia: charakteryzuje kompetencje kluczowe, rozumie ich rolę i znaczenie w procesie uczenia się przez całe życie oraz w przygotowaniu uczniów do życia społecznego i funkcjonowania w dorosłości; uzasadnia potrzebę rozwoju kompetencji informatycznych i rozumie wpływ procesu uczenia się/nauczania na I etapie edukacyjnym na ich kształtowanie;
5
CELE SZCZEGÓŁOWE wskazuje metody i techniki uczenia się/nauczania służące rozwijaniu kompetencji informatycznych i określa warunki służące ich realizacji na I etapie edukacyjnym; zna założenia kompleksowego wspomagania szkół i zadania instytucji systemu wspomagania;
6
CELE SZCZEGÓŁOWE prowadzi wspomaganie szkół w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, wykorzystując wiedzę na temat metod i technik uczenia się/nauczania; organizuje pracę zespołową nauczycieli w celu kształtowania kompetencji kluczowych uczniów; określa swój potencjał zawodowy i planuje dalszy rozwój w roli osoby prowadzącej wspomaganie szkół.
7
MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ
Wspomaganie pracy szkoły – wprowadzenie do szkolenia. Rozwój kompetencji kluczowych w procesie edukacji. Rozwój kompetencji informatycznych na I etapie edukacyjnym. Proces uczenia się a rozwój kompetencji kluczowych. TIK w budowaniu środowiska sprzyjającego nauczaniu/uczeniu się.
8
MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ
Wspomaganie pracy szkoły – wprowadzenie do szkolenia. Rozwój kompetencji kluczowych w procesie edukacji Rozwój kompetencji informatycznych na trzecim etapie edukacyjnym. Uczenie się a rozwój kompetencji kluczowych. Efektywne wykorzystanie nowych technologii oraz informacji elektronicznej w procesie nauczania–uczenia się. Współpraca i komunikacja z wykorzystaniem TIK. Bezpieczne wykorzystywanie nowych technologii. Wspomaganie pracy szkoły w rozwoju kompetencji informatycznych na I etapie edukacyjnym. Planowanie rozwoju zawodowego uczestników szkolenia w zakresie wspomagania szkół. MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ
9
LICZEBNOŚĆ GRUPY DOCELOWEJ
FORMY REALIZACJI Szkolenie blended learning LICZEBNOŚĆ GRUPY DOCELOWEJ Ok. 20 osób
10
Część stacjonarna: ok.70 godzin dydaktycznych
CZAS REALIZACJI Część stacjonarna: ok.70 godzin dydaktycznych Zjazd 1 – 3 dni Zjazd 2 – 4 dni Część e-learningowa: ok. 20 godzin Część I – 18 godzin Część II – 2 godziny
11
HARMONOGRAM I zjazd – 3 dni (30 godzin) II zjazd – 4 dni (40 godzin) Harmonogram dnia: 10 godzin dydaktycznych 60 min – przerwa obiadowa 4x15 min – przerwy regulowane przez trenerów zgodnie z potrzebami
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.