Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWeronika Kołodziej Został zmieniony 5 lat temu
1
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
2
Zmiana faktury nawierzchni
Gdzie stosujemy: Chodniki Przejścia dla pieszych Istotne zmiany w ciągach komunikacyjnych Ciągi komunikacyjne prowadzące do często uczęszczanych miejsc…
3
Zmiana faktury nawierzchni
Chodniki i przejścia
4
Zmiana faktury nawierzchni
Istotne zmiany, uczęszczane miejsca
5
Zmiana faktury nawierzchni
Istotne zmiany, uczęszczane miejsca
6
Wyznaczone miejsca postojowe
7
Wyznaczone są miejsca postojowe
Poprawne rozwiązanie
8
Pochylnie
9
Pochylnie
10
Schody zewnętrzne
11
Schody zewnętrzne
12
Automatyczne drzwi
13
Recepcja
14
Recepcja
15
Oznakowane schody
16
Oznakowane drzwi
17
Tyflomapa obiekty
18
Brail piętra
19
Kontrastowe drzwi
20
Toaleta
21
Tablice Informacyjne
22
Piktogramy
23
Różne dostosowania – nie zawsze trafione
24
Różne dostosowania – nie zawsze trafione
25
Dobre praktyki w zakresie dostępności dóbr i usług
26
Dostosowanie informacji
Dostępność strony internetowej (standard WCAG 2.0) Różnorodne formy komunikacji Tekst łatwy w komunikatach
27
Promocja zatrudnienia OzN w instytucji
Kampanie promujące aktywność zawodową OzN Zachęta dla OzN do aplikowania Działania wspierające pracowników z niepełnosprawnościami
28
Zwalczanie stereotypów, zwiększanie świadomości
Działania informacyjne kierowane do społeczeństwa Współpraca z lokalnymi organizacjami w zakresie działań świadomościowych Troska o włączający charakter przedsięwzięć adresowanych do OzN
29
Konsultacje społeczne w instytucji
Wypracowanie standardu konsultacyjnego Różnorodna formuła konsultacji Dotarcie do środowisk OzN i organizacji reprezentujących tę grupę
30
Kompetencje pracowników instytucji
Monitoring potrzeb OzN w zakresie kontaktu z instytucją Monitoring potrzeb szkoleniowych pracowników Przygotowanie pracowników do kontaktu z OzN
31
Wypełnianie obowiązków ogólnych wynikających z Konwencji
Konsultowanie prawa w zakresie istotnym dla OzN z ich reprezentantami Stosowanie klauzul społecznych w zamówieniach Stosowanie zasad uniwersalnego projektowania
32
Dostępność usług i urządzeń dla OzN
Dostępna informacja o usługach Rozwój usług asystenckich, sprzyjanie deinstytucjonalizacji usług Stosowanie mechanizmów oceny obecnych usług
33
Dostępność wydarzeń kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych
Dostępna informacja o wydarzeniach Zapewnienie możliwości dotarcia OzN Dostosowane miejsca realizacji Uwzględnianie OzN jako organizatorów wydarzeń nie tylko odbiorców
34
Dostępność transportu publicznego i specjalistycznego
Zapewnienie dostępnej komunikacji publicznej Zapewnienie specjalistycznej komunikacji (usługa transportowa „od drzwi do drzwi”) Przeszkolenie kadry w zakresie obsługi OzN i monitoring potrzeb OzN w tym zakresie
35
Usługi wspierające OzN w samodzielności
Rozszerzanie wachlarza usług wspierających Zapewnienie udziału OzN w projektowaniu usług im dedykowanych Wspieranie rozwoju organizacji świadczących usługi dla OzN
36
Podnoszenie świadomości prawnej OzN
Zlecanie zadań pro-świadomościowych Zapewnienie bezpłatnych usług prawnych Dostępne miejsca świadczenia usług prawnych
37
Usługi socjalne i odpowiednie warunki życia
Dostępna informacja o usługach Upowszechnianie mieszkalnictwa chronionego i wspomaganego Rozszerzanie infrastruktury wsparcia
38
Współpraca na rzecz odpowiednich warunków życia
Zacieśnianie współpracy pomiędzy instytucjami Zacieśnianie współpracy międzysektorowej Monitoring i ewaluacja oferty działań
39
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.