Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych"— Zapis prezentacji:

1 Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych

2 Model przedsięwzięcia
CENTRUM WSPARCIA UCZNIÓW ZDOLNYCH Zajęcia w CWUZ z kompetencji kluczowych System wsparcia kadry nauczycielskiej (sieci współpracy i samokształcenia, wizyty wspomagające, konsultacje) Programy zajęć dla CWUZ Diagnoza uzdolnień uczniów Akredytacja CWUZ Szczegółowo w Opisie założeń wsparcia uczniów na stronie Szkolenia kadry nauczycielskiej Letnia Szkoła Młodych Talentów Forum Młodych Talentów Konkursy

3 Jak powstaje Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych
Ogłoszenie konkursu przez MCP na tworzenie CWUZ r. (dzień otwarcia naboru) Zapoznanie się z zasadami konkursu dostępnymi na stronie MCP i projektu Wybór szkół/szkoły diagnoza potrzeb szkoły (diagnoza m.in. potrzeba doposażenie szkoły/szkół) . Złożenie wniosku o dofinansowanie projektu do listopada 2018 r do godz. 15:00 Podpisanie umowy na utworzenie CWUZ Organizacja zajęć w CWUZ wrzesień 2019 r. Ocena wniosków przez MCP - termin rozstrzygnięcia konkursu marzec 2019 r.

4 Jak działa Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych
Zanim pojawiły się CWUZ Powstały programy dla ucznia i nauczyciela// przygotowane zostały testy do diagnozy uzdolnień//przeprowadzono szkolenia dla edukatorów z kompetencji przedmiotowych, społecznych i uczenia się ORGANIZACJA TECHNICZNA sala dydaktyczna, stoliki, krzesła, tablice flipchart, miejsce dla materiałów, sala komputerowa na zajęcia z TIK, pozostałe kompetencje sale z dostępem do Internetu z komputerem, rzutnikiem, kserokopiarka/drukarka Organizacja CWUZ KADRA bezpłatne szkolenia dla nauczycieli –realizator MCDN Kwalifikacje z zakresu kompetencji kluczowych przedmiotowych- kwalifikacje do nauczania przedmiotu adekwatnie do obszaru zajęć w CWU z zakresu kompetencji kluczowych ponadprzedmiotowych kwalifikacje do nauczania dowolnego przedmiotu lub pracownik pedagogiczny zatrudniony w szkole. UCZNIOWIE nominacja nauczycielsko-rodzicielska, diagnoza uzdolnień uczniów

5 Jak działa Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych
WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI ZAJĘCIA W CWUZ AKREDYTACJA Zajęcia w grupie od 8-20 uczniów- wskazanie we wniosku Spotkania wspomagające Wymiana doświadczeń Indywidualne konsultacje Sieci współpracy Potwierdzenie jakości prowadzonych zajęć Konkursy dla CWUZ-ów Forum Młodych Talentów rozstrzygnięcia konkursów, prezentacja CWUZ-ów, spotkania z ciekawymi ludźmi Letnia Szkoła Młodych Talentów dla najbardziej uzdolnionych uczniów Seminarium podsumowujące projekt 60 h 20 h

6 Zasady aplikowania O dofinansowanie w konkursie mogą ubiegać się:
Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponadgimnazjalne i ponadpodstawowe oraz placówki systemu oświaty prowadzące kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół zawodowych) Inne podmioty w przypadku projektów, które są kontynuacją wsparcia w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych utworzonych w ramach konkursów RPMP IP /16 lub RPMP IP /17 tj. projekt będzie realizowany przez tego samego beneficjenta. CWUZ powinien obejmować co najmniej jeden etap edukacyjny. Wsparcie powinno być skierowane do uczniów: I etap edukacyjny – szkoły podstawowe uczniowie szkoły/ szkół klas 5-6 II etap edukacyjny – uczniowie klasy/klas gimnazjalnych i szkoły/szkół podstawowych kl. 7-8 III etap edukacyjny – uczniowie szkoły/szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą i ponadpodstawowych kończących się maturą

7 Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie
Tworzenie CWUZ Udział w projekcie każdej ze szkół musi wynikać z indywidualnej diagnozy zapotrzebowania szkoły. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę, placówkę systemu oświaty lub inny podmiot prowadzący działalność o charakterze edukacyjnym lub badawczym oraz zatwierdzona przez organ prowadzący bądź osobę upoważnioną do podejmowania decyzji. Z diagnozy powinno wynikać: sposób identyfikacji problemów – wskazanie źródeł danych, zastosowanych metod i narzędzi badawczych wskazanie obszarów problemowych w danej szkole związanych ze wsparciem ucznia zdolnego z zakresu kompetencji kluczowych dane liczbowe oraz analizę jakościową w odniesieniu do zidentyfikowanych obszarów problemowych potrzeba doposażenie szkoły/szkół Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie i uruchomieniem CWUZ

8 Rekrutacja uczniów na zajęcia w CWUZ Diagnoza uzdolnień uczniów
Tworzenie CWUZ c.d. Wnioskodawca będzie zobligowany do przeprowadzenia rekrutacji wśród uczniów szkół wykazanych we wniosku o dofinansowanie Rekrutacja będzie polegała na nominacji nauczycielsko-rodzicielskiej ucznia w ramach jednego etapu edukacyjnego, wyłącznie z jednej z wybranych kompetencji kluczowych przedmiotowych tj.: języka angielskiego, nauk matematycznych, przedsiębiorczości, TIK (liczba zrekrutowanych uczniów musi być większa niż liczba uczniów uczestniczących w zajęciach CWUZ, liczba uczniów uzależniona od liczby tworzonych grup zajęciowych) Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień z danej kompetencji kluczowej tylko do jednej edycji zajęć w CWUZ na danym etapie edukacyjnym. Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień w ramach kolejnej edycji zajęć w CWUZ z innej kompetencji kluczowej. Uczeń może przystąpić do diagnozy uzdolnień z tej samej kompetencji kluczowej dopiero na kolejnym etapie edukacyjnym Diagnoza uzdolnień uczniów odbywać się będzie corocznie w zakresie kompetencji kluczowych przedmiotowych w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny zajęć CWUZ tj. II/III kwartał roku 2019,2020,2021 Wnioskodawca będzie zobligowany do współuczestnictwa w prowadzonej diagnozie uzdolnień uczniów z realizatorem projektu koordynacyjnego głównie poprzez przeprowadzenie testu uzdolnień w szkołach Rekrutacja uczniów na zajęcia w CWUZ i Diagnoza uzdolnień uczniów

9 Realizacja zajęć pozaszkolnych w CWUZ
Funkcjonowanie CWUZ CWUZ realizuje zajęcia dla uczniów zdolnych na podstawie programów zajęć przekazanych przez realizatora projektu koordynacyjnego Zajęcia w CWUZ są prowadzone z zakresu kompetencji kluczowych: przedmiotowych: język angielski, nauki matematyczno-przyrodnicze, przedsiębiorczość, TIK (60 h) ponadprzedmiotowych: kompetencje społeczne i umiejętność uczenia się (20 h) Beneficjent projektu konkursowego musi realizować projekt uwzględniający minimalnie jedną edycję zajęć dla uczniów w CWUZ, maksymalnie trzy edycje zajęć dla uczniów rozpoczynająca się co do zasady od początku roku szkolnego Beneficjent projektu konkursowego uruchamia w każdej edycji zajęcia z wybranej/wybranych kompetencji przedmiotowych CWUZ może mieścić się w więcej niż jednej lokalizacji CWUZ gwarantuje zapewnienie niezbędnego zaplecza technicznego do prowadzenia zajęć Realizacja zajęć pozaszkolnych w CWUZ

10 Funkcjonowanie CWUZ c.d.
Warunkiem uruchomienia CWUZ jest dysponowanie przeszkoloną w projekcie koordynacyjnym kadrą nauczycieli Beneficjent projektu konkursowego wytypuje i skieruje nauczycieli na szkolenie, którzy następnie przystąpią do realizacji zajęć Nauczyciele będą posiadać odpowiednie kwalifikacje do nauczania przedmiotu, adekwatnie do obszaru zajęć w CWUZ Szkolenia nauczycieli będą odbywały się sukcesywnie w trakcie trwania projektu koordynacyjnego Kadra CWUZ

11 Funkcjonowanie CWUZ c.d.
Wsparcie merytoryczno - metodyczne dla nauczycieli w postaci: sieci współpracy i samokształcenia wizyt wspomagających metodyczne i merytoryczne aspekty prowadzenia zajęć konsultacji indywidualnych Akredytacja CWUZ Współpraca międzyprojektowa – sieci CWUZ Warunki zapewnienia jakości CWUZ

12 Więcej informacji na stronie internetowej projektu
Dziękuję za uwagę Więcej informacji na stronie internetowej projektu Małgorzata Palimąka Kierownik Zespołu ds. Rozwoju Kapitału Intelektualnego EK


Pobierz ppt "Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google