Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019"— Zapis prezentacji:

1 Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
JĘZYK POLSKI OPRACOWANIE: Maja Gąsik

2 Charakterystyka testu
Arkusz egzaminacyjny składał się z 20 zadań: 9 zadań zamkniętych – 9 pkt, 11 zadań otwartych – 41 pkt. Maksymalna liczba punktów - 50

3 Charakterystyka zadań zamkniętych
Zadania zamknięte wymagały od ucznia umiejętności odbioru tekstu i wykorzystania zawartych w nim informacji, rozumienia utworów literackich oraz znajomości terminów służących do opisywania języka.

4 Charakterystyka zadań otwartych
Zadania otwarte wymagały znajomości wybranych utworów literatury polskiej, umiejętności argumentowania oraz zredagowania ogłoszenia.

5 Charakterystyka zadań otwartych cd.
Zadania otwarte wymagały zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej na temat: Napisz opowiadanie o spotkaniu jednego z bohaterów lektury obowiązkowej z bohaterem innego utworu literackiego. Spotkanie to będzie początkiem wspólnej przygody, która zmieni losy jednego z nich.

6 Charakterystyka zadań otwartych cd.
Zadania otwarte wymagały zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej na temat: Chodzenie z głową w chmurach to nieodłączna cecha młodości. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, czy okres młodości wybranego bohatera lektury obowiązkowej oraz bohatera innego utworu literackiego to był tylko czas marzeń i beztroski.

7 Łatwość wykonania

8 Podział zadań ze względu na stopień trudności

9 Wyniki w poszczególnych zakresach

10 STATYSTYKA TESTU 8a 8b 8c 8d SZKOŁA ŚREDNIA 50,7% 40,2% 52,4% 53,9%
8a 8b 8c 8d SZKOŁA ŚREDNIA 50,7% 40,2% 52,4% 53,9% 49,3% MAX 38 35 37 40 MIN 8 6 9 12 ROZSTĘP 30 29 28 34

11 Zagadnienia wymagające poprawy
Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej. Porządkowanie informacji w zależności od ich funkcji w przekazie. Rozumienie różnych tekstów kultury. Znajomość pojęcia ironii i rozpoznawanie jej w tekście.

12 Zagadnienia wymagające poprawy cd.
Poprawne stosowanie imiesłowowego równoważnika zdania oraz rozumienie jego funkcji. Rozpoznawanie wyrazu podstawowego i pochodnego oraz rodziny wyrazów. Wskazywanie formantu w wyrazie pochodnym.

13 Zagadnienia wymagające poprawy cd.
Praktyczne wykorzystanie zasad tworzenia argumentów. Wnioskowanie jako element wywodu argumentacyjnego. Redagowanie ogłoszenia. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w ogłoszeniu.

14 Zagadnienia wymagające poprawy cd.
Wykorzystanie elementów twórczych w opowiadaniu i elementów retorycznych w rozprawce. Tworzenie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym na zadany temat. Stosowanie zasad ortografii i interpunkcji w pracy pisemnej. Dobieranie właściwych tekstów kultury przy redagowaniu rozprawki i opowiadania. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w streszczeniu.

15 Wyszukiwanie potrzebnych informacji w tekście.
MOCNE STRONY Wyszukiwanie potrzebnych informacji w tekście. Wykorzystywanie w interpretacji utworów literackich kontekstu kulturowego. Stosowanie związków frazeologicznych i rozumienie ich znaczenia. Poprawne stosowanie form imiesłowów w zdaniu.

16 Odróżnianie argumentu od przykładu. Uzasadnianie własnej opinii.
MOCNE STRONY Odróżnianie argumentu od przykładu. Uzasadnianie własnej opinii. Stosowanie zasad ortografii. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w opowiadaniu i rozprawce.

17 WNIOSKI powtórzenie i utrwalenie wybranych lektur obowiązkowych,
W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: powtórzenie i utrwalenie wybranych lektur obowiązkowych, analizowanie i interpretowanie różnych tekstów kultury, odczytywanie intencji wypowiedzi, w tym ironii, powtórzenie wybranych zagadnień z nauki o języku, składni i słowotwórstwa.

18 kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków,
WNIOSKI W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków, redagowanie różnych pism użytkowych, doskonalenie umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych poprawnych pod względem językowym oraz ortograficznym i interpunkcyjnym.

19 sposoby urozmaicania narracji w opowiadaniu,
WNIOSKI W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: analizę tematu dłuższej wypowiedzi pisemnej, kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków, sposoby urozmaicania narracji w opowiadaniu, wnikliwość argumentacji w rozprawce.

20 Dziękujemy za uwagę 


Pobierz ppt "Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019"

Podobne prezentacje


Reklamy Google