Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMichalina Borkowska Został zmieniony 5 lat temu
1
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU „ZPR PWr-Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Wrocławskiej” współfinansowanego przez Unię Europejską, Europejski Fundusz Społeczny, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
2
PODSTAWOWE INFORMACJE
INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA: NARODOWE CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Okres realizacji: Wartość projektu: ,27 zł
3
CEL GŁÓWNY PROJEKTU Celem głównym projektu jest wdrożenie kompleksowego Programu Rozwoju Politechniki Wrocławskiej, który pozwoli efektywnie i w oparciu o wysoką jakość usług edukacyjnych, kształcić specjalistów kluczowych dla rozwoju gospodarki i kraju, a także zwiększyć udział otoczenia społeczno- gospodarczego w kształtowaniu polityki edukacyjnej.
4
GRUPA DOCELOWA Bezpośrednim wsparciem w ramach projektu zostanie objętych: 1767 studentów w ramach modułu „Nowe Programy Kształcenia” W1, W2, W3, W4, W6, W8, W9, W11 (zad. 1-8) 2279 studentów w ramach modułu „Programy Rozwoju Kompetencji” W2, W3, W6, W8, W9, W10, W12 (zad. 9-15) 1580 studentów w ramach modułu „Programy Stażowe” W1, W3, W8, W9, W10, W11 (zad. 16) 1583 studentów w ramach modułu „Akademickie Biuro Karier” (zad.17) 750 pracowników PWr (użytkownicy systemu – kompetencje cyfrowe) w ramach modułu „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” (zad. 18) 336 pracowników PWr (kadra kierownicza i administracyjna) w ramach modułu „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” (zad. 19)
5
RODZAJE WSPARCIA Moduł „Nowe Programy Kształcenia”
Modyfikacja kierunków kształcenia (*jeden nowy-W11) Modyfikacja specjalności Nowe specjalności, w tym w języku angielskim Moduł „Programy Rozwoju Kompetencji” Szkolenia certyfikowane Warsztaty zawodowe Warsztaty z kompetencji miękkich Wyjazdy studyjne Moduł „Programy Stażowe” Staże krajowe dla studentów Moduł „Akademickie Biuro Karier” Świadczenie wysokiej jakości usług
6
RODZAJE WSPARCIA Moduł „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” Realizacja szkoleń dla kadry kierowniczej i administracyjnej, w tym: Akademia Menedżera Akademia HR Szkolenia z zakresu aspektów prawno-organizacyjnych – realizacja zadań szkolnictwa wyższego Szkolenia dla pracowników Dziekanatów Szkolenia z zakresu finansów i zamówień publicznych Kursy języka angielskiego grupowe Kursy języka angielskiego indywidualne (native speaker) Studia podyplomowe Wdrożenie systemu IT ds. obsługi procesów dydaktycznych Analiza przedwdrożeniowa Budowa systemu Testy Wdrożenie i migracja danych Szkolenia Uruchomienie testowe Okres stabilizacji systemu Uruchomienie produkcyjne
7
CELE SZCZEGÓŁOWE PO WER
Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Poprawa dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym z Polski oraz dla cudzoziemców. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.
8
WSKAŹNIKI PRODUKTU 1767 studentów uczestniczących w kształceniu w ramach nowych programów 1580 studentów uczestniczących w stażach krajowych 1583 studentów objętych doradztwem zawodowym 2279 studentów uczestniczących w programach rozwoju kompetencji 30 nowych/modyfikowanych programów kształcenia 750 pracowników objętych szkoleniami w zakresie kompetencji cyfrowych 336 pracowników kadry administracyjnej i zarządzającej objętych szkoleniami z zakresu zarządzania uczelnią
9
GŁÓWNY WSKAŹNIK REZULTATU
Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia – 30% uczestników projektu.
10
STRUKTURA ZARZĄDZANIA
11
STRUKTURA ZARZĄDZANIA
Przewodniczący KS: w ramach posiadanych uprawnień (pełnomocnictwo ogólne PWr) do zaciągania zobowiązań finansowych – akceptuje środki do wypłaty w ramach przedmiotowej realizacji projektu. Podpisuje dokumentację projektową po dokonanych uzgodnieniach i na podstawie rekomendacji Kierownika Projektu. Kierownik Projektu: nadzoruje przebieg rzeczowy projektu, zgodnie z założonymi celami, terminami i budżetem – potwierdza kwalifikowalność wydatków w zakresie dokumentacji projektowej. Przedstawiciele Jednostek Uczelni: osoby wyznaczone przez Kierownika Jednostki odpowiadają za realizację zadań merytorycznych, w tym prawidłowe przypisanie merytoryczne kosztów do realizacji konkretnych zadań. Kierownik Jednostki zatwierdza merytorycznie poniesione koszty. Dyrektor DZP/ Z-ca DZP: zgodnie z pełnionymi funkcjami i obsługą finansową projektu w systemie informatycznym TETA (budżet przypisany do DZP) – potwierdza zgodność zapisów w systemie ze stanem faktycznym w dokumentach projektowych.
12
ZESPÓŁ PROJEKTOWY Zespół projektowy zostaje powołany w ramach struktury Sekcji Wdrażania Strategicznych Projektów PO WER w Dziale Zarządzania Projektami (ZW29/2018 z dnia r.) W ramach ZP wyodrębniono trzy główne piony realizacji, tj. zamówienia, finanse oraz merytorykę. Zespołem projektowym zarządza Kierownik Projektu. Zadaniem ZP jest wspólna realizacja projektu na poziomie operacyjnym, zgodnie z założonymi celami, terminami i budżetem. Zarządzanie obejmuje w szczególności: Szczegółowe planowanie i organizacja prac: nadzór nad realizacją poszczególnych faz projektu, nadzór nad realizacją komunikacji związanej z projektem, zapewnienie na czas infrastruktury niezbędnej do realizacji projektu, dobór właściwych pracowników, którzy będą zaangażowani w projekt, podział obowiązków i przypisanie odpowiedzialności, przygotowywanie posiedzeń KS, opracowania sprawozdań z postępu prac wraz ze wskazaniem problemów do rozwiązania na poziomie KS.
13
ZESPÓŁ PROJEKTOWY Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Zarządzanie zmianą w projekcie czuwanie nad zgodnością działań z zakresem projektu, identyfikacja zagadnień wykraczających poza zakres projektu weryfikowanie konsekwencji zmian zakresu projektu Zarządzanie dokumentacją projektu: przygotowanie wszelkich niezbędnych wzorów dokumentów dla poszczególnych modułów nadzór nad zgodnością dokumentacji projektowej z wytycznymi programowymi Obsługa systemu SL2014 w celu prawidłowej sprawozdawczości finansowej i rzeczowej projektu do NCBiR zgodnie z przyjętym harmonogramem. Okresowe raportowanie postępów prac do KS.
14
PRZEDSTAWICIELE JEDNOSTEK
Bieżąca współpraca z SWE w zakresie realizacji przewidzianych działań projektowych w poszczególnych modułach; Obsługa studentów - zbieranie dokumentacji uczestników i przekazanie do sekcji: deklaracja uczestnictwa w projekcie, oświadczenie dot. przetwarzania danych, formularz danych zgodnych z SL2014; Stała weryfikacja studentów (przebieg studiów, ścieżki w programie rozwoju kompetencji, stażach krajowych, doradztwie zawodowym) – obowiązek informowania i sprawozdawania wskaźników produktu i rezultatu; Opracowanie dokumentacji merytorycznej zgodnie z ustalonymi wymaganiami oraz wzorami; Przekazywanie wszelkich informacji, danych, dokumentów niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań w modułach; Zapewnienie odpowiednich zasobów ludzkich (personel merytoryczny) oraz techniczno- organizacyjnych (sprzęt, sale, laboratoria).
15
PROCEDURA ZGŁASZANIA ZMIAN
Tryb zarządzania zmianą obejmuje: Zgłoszenie zmiany przez Jednostkę Analiza zmiany i jej wpływu na projekt przez Zespół Projektowy Decyzja dotyczącą jej przyjęcia i przejścia w tryb realizacji lub odrzucenia (decyzja Kierownictwa Projektu) Realizacja zmiany – Kierownictwo Projektu wykonuje wymagane czynności przez IP Akceptacja ostateczna (IP) lub odrzucenie.
16
PROCEDURA ZGŁASZANIA ZMIAN
Minimalny zakres zgłoszenia zmiany w projekcie: Przedmiot zmiany Przyczyna zmiany Uzasadnienie zmiany Osoba zgłaszająca Zatwierdzenie Kierownika Jednostki
17
FORMALNE ROZPOCZĘCIE PROJEKTU
1 października 2018 r.
18
GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI?
19
DANE KONTAKTOWE BIURO PROJEKTU
SEKCJA WDRAŻANIA PROJEKTÓW STRATEGICZNYCH PO WER DZIAŁ ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI BUDYNEK A-1, POKÓJ 136 Kierownik Projektu: mgr Magdalena Furmanek tel Główny Specjalista ds. finansów: dr inż. Aleksandra Grzech tel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.