Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH"— Zapis prezentacji:

1 PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH

2 PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Trzy rodzaje: przyczyny związane z nieodpowiednimi zewnętrznymi warunkami pracy dydaktycznej nauczycieli przyczyny, które wiążą się z działalnością dydaktyczną nauczycieli przyczyny związane z wadliwą pracą uczniów

3 PRZYCZYNY ZWIĄZANE Z NIEODPOWIEDNIMI ZEWNĘTRZNYMI WARUNKAMI PRACY DYDAKTYCZNEJ NAUCZYCIELI
różnorakie braki systemu szkolnego nieprzystosowanie programów nauczania do możliwości ucznia, mała indywidualizacja pracy z uczniem, nie liczenie się z potrzebami ucznia nieodpowiednie podręczniki szkolne niedostateczne wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne trudne warunki organizacyjne pracy szkół drugoroczność

4 PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI
błędy oraz usterki metodyczne i wychowawcze wynikające z niedostatecznej znajomości uczniów, brak wnikliwej obserwacji uczniów nieznajomość środowiska rodzinnego ucznia, słaby wywiad z rodzicami brak trafnej diagnozy rozwoju psychomotorycznego

5 PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI
brak arkuszy spostrzeżeń odnotowujących rozwój i postępy uczniów błędy wynikające z braku dostatecznej opieki nad uczniami mającymi trudności w nauce, niekiedy nakłady finansowe organów prowadzących na organizowanie dzieciom zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych, sporadyczne obniżanie wymagań w stosunku do dzieci ze słabymi wynikami w nauce, brak współpracy między rodzicami a szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną

6 PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI
brak właściwego przygotowania się do lekcji, zaniedbanie samokształcenia i podnoszenia kwalifikacji nieprawidłowe interakcje między nauczycielem a uczniem zaburzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej (brak szczerości, prawdomówności w rozmowie) brak akceptacji ucznia, brak poszanowania jego godności nieprawidłowości w organizacji pracy lekcji stosowanie niewłaściwych metod nauczania(przewaga metod podających nad aktywizującymi

7 PRZYCZYNY, KTÓRE WIĄŻĄ SIĘ Z DZIAŁALNOŚCIĄ DYDAKTYCZNĄ NAUCZYCIELI
nieodpowiednie formy pracy (dominującą formą jest jednolita praca zbiorowa lub stosuje się małą liczbę prac zróżnicowanych zespołowo lub indywidualnie) słabe wykorzystanie wiedzy w praktyce słaba kontrola i ocena przyswojonych wiadomości i umiejętności (niesystematyczna kontrola i ocena wiadomości uczniów, rzadkie sprawdzanie zeszytów, brak uzasadniania ocen, częste oceny niedostateczne, mało atrakcyjne formy i metody kontroli, brak systematyczności w pracy z uczniem słabym) niewłaściwa atmosfera na lekcji i osobowość nauczyciela (od zastraszania po pobłażanie uczniom, od krzykliwego tonu wypowiedzi po jego małomówność, od zbyt wygórowanych wymagań w nauce po zaniżanie poziomu klasy)

8 PRZYCZYNY ZWIĄZANE Z WADLIWĄ PRACĄ UCZNIÓW
niechęć do nauki lenistwo lekceważenie obowiązków szkolnych nie zgłaszanie pomysłów na lekcjach brak wyboru zadań lekcyjnych, wyboru partnera do współpracy


Pobierz ppt "PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google