Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

28 listopada 2018roku Sulejówek

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "28 listopada 2018roku Sulejówek"— Zapis prezentacji:

1 28 listopada 2018roku Sulejówek
Konkurs Szkolenie i doradztwo dotyczące rozwijania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (JST) Projekty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 28 listopada 2018roku Sulejówek ORE -Dorota Jastrzębska

2 Konkurs są realizowane w ramach II osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji. Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty. Projekty powinny przyczyniać się do realizacji celów PO WER, w szczególności muszą wpisywać się w realizacje celu szczegółowego Osi Priorytetowej II: Poprawa funkcjonowania i zwiększenia wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych), nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw ( kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

3 Cel realizowanych w ramach projektu działań (szkolenie i doradztwo)
Cel konkursu: jest wdrożenie programów szkoleniowo-doradczych wraz z obudową metodyczną, wypracowanych w ramach projektu pozakonkursowego ORE „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów.” Cel realizowanych w ramach projektu działań (szkolenie i doradztwo) jest podniesienie kompetencji przedstawicieli JST w zakresie zarządzania oświatą ukierunkowanego na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów. Str. 10 Regulaminu Konkursu

4 Efekty projektów: Podjęte działania ( szkolenie, doradztwo) mają przyczynić się do wypracowania strategicznych rozwiązań, które po ich zakończeniu zostaną wdrożone do praktyki samorządowej. Zakłada się, że efektem projektów będzie: opracowanie przez każdy z zespołów reprezentujących JST dokumentu strategicznego - planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów w gminie/powiecie; objęcie, w każdej JST biorącej udział w szkoleniu, kompleksowym procesem wspomagania szkół/placówek w oparciu o opracowany plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Str. 10 Regulaminu Konkursu

5 W ramach projektów Beneficjenci
są zobowiązani do: 1) przeszkolenia przedstawicieli JST w oparciu o programy szkoleniowo-doradcze i materiały szkoleniowe wypracowane w projekcie pozakonkursowym realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie ze Związkiem Miast Polskich pt. „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów,” 2) udzielenia wsparcia doradczego przedstawicielom JST w opracowaniu lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów,

6 3) przeprowadzenia 4 spotkań w środowisku lokalnym każdej JST, w celu udzielenia pomocy w zawiązaniu lokalnej koalicji na rzecz rozwoju oświaty, jako wstępu do stworzenia planu rozwoju oświaty, 4) zaplanowania i skoordynowania prac związanych z realizacją procesowego wspomagania z poziomu jednostki samorządu terytorialnego (w tym także zaplanowania sfinansowania realizacji tego zadania), 5) zapewnienia przedstawicielom JST uczestnictwa w 6 sieciach współpracy dla samorządowców uruchomionych w regionie (województwie) dotyczących różnych obszarów tematycznych,

7 …… a następnie w oparciu o sporządzony plan:
zainicjowania działań związanych z realizacją procesowego wspomagania w podległych szkołach i placówkach. podsumowania rezultatów procesowego wspomagania w obszarach, których dotyczyła interwencja. Efekty/ rezultaty wspomagania szkół i placówek to  zmiany w sposobie pracy szkoły i korzyści, jakie szkoła uzyskuje w wyniku  działań realizowanych przez pracowników instytucji systemu wspomagania i przedstawicieli JST ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych uczniów. Str. 11 Regulaminu Konkursu

8 Wskaźniki: Wskaźnik produktu ( określony w POWER):
Liczba przedstawicieli kadry kierowniczej systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie określonym w programie. Docelowo w ramach całego konkursu: 3 328 Wskaźnik rezultatu ( specyficzny dla konkursu): Liczba szkół, które zostały objęte pełnym rocznym procesem wspomagania w oparciu o wypracowany przez JST lokalny plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów Wartość docelowa dla całego konkursu: 2200

9 Grupa docelowa: Uczestnikami szkoleń oraz odbiorcami usług doradczych realizowanych w ramach konkursów mogą być wyłącznie przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego ( kadry JST). Kryterium dostępu nr 4: Grupę docelową projektu stanowią przedstawiciele JST: Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji zarządczych w samorządzie w zakresie spraw oświatowych tj. prezydencie, burmistrzowie, starostowie i wójtowie. pracownicy operacyjni realizujący zadania z zakresu oświaty w JST, tj. dyrektorzy/naczelnicy wydziałów oświaty, inspektorzy ds. oświaty, skarbnicy, pracownicy zajmujący się planowaniem finansowym i analizami budżetowymi oraz pracownicy zespołów ekonomiczno- administracyjnych, radni komisji oświaty.

10 Zajęcia powinny być realizowane w grupach homogenicznych, grupujących samorządowców reprezentujących konkretny typ jednostki samorządu terytorialnego (gminy wiejskie, gminy miejsko-wiejskie, powiaty, gminy miejskie)

11 Okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące
Kryteria dostępu: Kryterium nr 1 Okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące

12 od maja 2019 do końca trwania projektu
Przykładowy plan działania w projekcie konkursowym trwającym 24 miesiące: Czas Działanie Grudzień 2018 – styczeń 2019 Prace przygotowawcze – opracowanie szczegółowych scenariuszy zajęć szkoleniowych, rekrutacja uczestników (JST), nabór i przygotowanie trenerów do szkoleń itp. Luty 2019 – grudzień   Przeprowadzenie szkoleń, w ramach szkolenia opracowanie lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Luty 2019 – styczeń 2020 Doradztwo w procesie tworzenia planów - kierowane do zespołów przedstawicieli JST opracowujących plany. Wrzesień 2019 – grudzień Przeprowadzenie 4 spotkań w środowisku lokalnym każdej JST, w celu zawiązania lokalnej koalicji na rzecz rozwoju oświaty od maja 2019 do końca trwania projektu Prowadzenie sieci współpracy dla przedstawicieli JST (minimum 6 sieci w każdym województwie.) Styczeń 2020 – marzec 2020 Do końca marca 2020 roku – gotowe zweryfikowane i przekazane do ORE plany Opracowany lokalny plan rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów. Weryfikacja opracowanego przez przedstawicieli każdego JST lokalnego planu rozwoju oświaty oraz wspomagania szkół w zakresie kompetencji kluczowych uczniów określonych w PO WER. Przekazanie do ORE opracowanych planów.

13 Działania realizowane w wytypowanych szkołach/placówkach przez pracowników instytucji wspomagania lub inne osoby funkcjonujące na rynku szkoleń, które ukończyły szkolenia organizowane w projekcie pt. System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, osoby pełniące funkcje szkolnych organizatorów rozwoju edukacji w projektach dofinansowanych w ramach Konkursu nr 1/POKL/3.5/2012, Kwiecień 2020 – grudzień Objęcie procesowym wspomaganiem wytypowanych szkół/placówek diagnoza pracy szkoły ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb związanych z rozwijaniem wybranych kompetencji kluczowych uczniów, zaplanowanie i zrealizowanie działań służących poprawie jakości pracy szkoły we wskazanych w diagnozie obszarach (z całą radą pedagogiczną lub wybranymi zespołami nauczycieli), dokonanie podsumowania prowadzonych działań i ich wpływu na jakość pracy szkoły we wskazanych obszarach (raport z przeprowadzonego procesu wspomagania).

14 woj. dolnośląskie – 256 uczestników z 77 JST
Kryterium nr 2 Alokacja na konkurs woj. dolnośląskie – 256 uczestników z 77 JST woj. lubuskie – 128 uczestników z 37 JST woj. mazowieckie – 384 uczestników z 70 JST woj. świętokrzyskie – 128 uczestników z 40 JST woj. warmińsko-mazurskie – 160 uczestników z 50 JST woj. zachodniopomorskie – 176 uczestników z 53 JST woj. opolskie – 96 uczestników, z 31 JST

15 c.d. Regulamin konkursu –
Kryteria dostępu 3,5,6,7,8,9 ( strona 35 Regulaminu)

16 Załączniki: (zmiany) Załącznik nr 15 -Wzór raportu z przeprowadzonego procesu wspomagania,
Załącznik nr 16 - Wymagania kwalifikacyjne i kompetencje dla trenerów realizujących szkolenia i doradztwo w konkursie, Załącznik nr 17 -Deklaracja współpracy, Załącznik nr 18 –Karta Zgłoszenia jednostki samorządu terytorialnego do udziału w szkoleniu w ramach projektu konkursowego, Załącznik nr 19 – Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (gminy wiejskie), Załącznik nr 20 -Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (gminy miejskie i miejsko-wiejskie), Załącznik nr 21-Program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej i pracowników operacyjnych JST (powiaty), Załącznik nr 22-Przykładowe scenariusze do programów, Załącznik nr 23- Plan podnoszenia jakości oświaty oraz wspomagania szkół/placówek Załącznik nr 24 – Wzór Wykazu szkól/placówek objętych procesowym wspomaganiem w ramach projektu konkursowego

17 Informacje na temat projektu ORE: www.ore.edu.pl

18 Materiały szkoleniowe
Programy szkoleniowo-doradcze wraz z obudową metodyczną: Na potrzeby projektów konkursowych, w projekcie koncepcyjnym przygotowane zostały materiały szkoleniowe w postaci; Część I Program szkoleniowo-doradczy dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, Część II Przewodnik metodyczny po programie szkoleniowo- doradczym wraz z wybranymi scenariuszami zajęć, Część III Wdrożone praktyki samorządowe w zakresie kompleksowego wspomagania szkół. Programy i materiały były konsultowane z przedstawicielami wszystkich typów jednostek samorządu terytorialnego w ramach Grup Wymiany Doświadczeń.

19 Materiały szkoleniowe:

20 Materiały szkoleniowe:
Publikacja: „ Rola jednostek samorządu terytorialnego w rozwijaniu szkół i kompetencji kluczowych uczniów ”

21 Filmy z przykładami dobrych praktyk samorządowych
Materiały multimedialne: Filmy z przykładami dobrych praktyk samorządowych Rozwijamy kompetencje kluczowe. Pierwszy krok – debata oświatowa. ( Miasto Zawiercie), Piknik naukowy- sposób na rozwijanie kompetencji kluczowych ( Gmina Piaski), Rozwijamy kompetencje kluczowe. Edukacja- współpraca i rozwój (Miasto i Gmina Nidzica), Działania strategiczne – angażujemy rodziców i uczniów (Gmina i Miasto Chęciny). i kolejne…………….

22 Platforma Doskonalenie w sieci

23 Platforma Doskonalenie w sieci www.doskonaleniewsieci
Administratorem Platformy Doskonalenie w sieci z ramienia ORE jest: Mateusz Fijołek Mail: Tel: wew. 302

24 OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI
Dziękuję z uwagę OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI Warszawa; ul. Polna 46a Dorota Jastrzębska - kierownik projektu (22) Piotr Matuszak – specjalista/ekspert (22)


Pobierz ppt "28 listopada 2018roku Sulejówek"

Podobne prezentacje


Reklamy Google