Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryn Tomaszewski Został zmieniony 5 lat temu
1
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
INTEGRACJA , JA I TY Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
2
SAMORZĄDOWE PRZESZKOLE INTEGRACYJNE
ZESPÓŁ OŚWIATOWYCH PLACÓWEK INTEGRACYJNYCH W MICIGOŹDZIE (ZOPI) funkcjonuje od stycznia 2013roku. SAMORZĄDOWE PRZESZKOLE INTEGRACYJNE W PIEKOSZOWIE Z ODDZIAŁAMI W SIEDZIBIE ZOPI W MICIGOŹDZIE SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MICIGOŹDZIE
3
Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2015/2016
ROZWÓJ INTEGRACYJNEGO CHARAKTERU SZKOŁY Rok szkolny 2012/2013 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2015/2016 3 klasy integracyjne 5 klas integracyjnych + 2 grupy przedszkolne 5 klas integracyjnych + 2 grupy przedszkolne 13 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 22 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 33 uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 27 nauczycieli 33 nauczycieli 31 nauczycieli
4
Główną zaletą klas integracyjnych jest ich mała liczebność.
Nauka w klasach integracyjnych daje dzieciom wiele korzyści : Mała liczebność klasy integracyjnej, obecność dwóch nauczycieli oraz indywidualne podejście do każdego ucznia skutkuje wysoką jakością nauczania, (w klasie integracyjnej uczy się zwykle kilkanaścioro dzieci, nauczyciel może poświęcić każdemu uczniowi o wiele więcej uwagi niż w klasie tradycyjnej (nieintegracyjnej), tym bardziej, że jest wspierany przez drugiego nauczyciela). Główną zaletą klas integracyjnych jest ich mała liczebność. Klasa integracyjna jest prowadzona przez dwóch nauczycieli: prowadzącego i wspomagającego. Rodzice zwracają uwagę na to, iż w szkołach integracyjnych uczniowie mają zapewnioną opiekę specjalistów, a kadra pedagogiczna ma wysokie kwalifikacje. Kształtuje pozytywne cechy osobowości: otwartość, wrażliwość, uczynność, cierpliwość, wytrwałość. Rodzic zapisując dziecko do klasy integracyjnej daje mu szansę nauczenia się tolerancji wynikającej nie z poczucia wyższości, nie z litości, ale z szacunku i zrozumienia potrzeb drugiego człowieka. Trzeba pamiętać, że edukacja szkolna to zaledwie początek edukacji obywatelskiej. Starajmy się, by świat dzieci sprawnych i świat dzieci niepełnosprawnych stawał się bezpiecznym, tolerancyjnym i radosnym.
5
NAUKA W KLASIE INTEGRACYJNEJ
6
NAUCZYCIELE WSPOMAGAJĄCY
TERAPEUCI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ OLIGOFRENO- PEDAGODZY WYKWALIFIKOWANA KADRA PEDAGOGICZNA SPECJALIŚCI TERAPII PEDAGOGICZNEJ NEUROLOGOPEDA PEDAGOG SZKOLNY SURDO- PEDAGOG TYFLO- PEDAGODZY
7
W NASZEJ SZKOLE PROWADZONE SĄ:
ZAJĘCIA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU 1 REWALIDACJA INDYWIDUALNA 2 TERAPIA LOGOPEDYCZNA 3 ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE 4 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE 5 ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ 6 NAUCZANIE INDYWIDUALNE 7
8
SZKOŁA OFERUJE Zajęcia pozalekcyjne Małą liczebność klas
Zajęcia świetlicowe Zajęcia pozalekcyjne Dowóz dzieci niepełnosprawnych na terenie gminy Bogatą bazę pomocy dydaktycznych Zajęcia specjalistyczne
9
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mają na celu pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.
10
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
11
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
12
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
Zajęcia, których celem jest przywrócenie uczniowi możliwie pełnej sprawności. To zajęcia wspomagające rozwój dziecka.
13
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
14
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez naukę alternatywnych sposobów komunikowania się MAKATON poziom podstawowy - symbole.
15
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
Rozwijanie myślenia poprzez wyszukiwanie przeciwieństw.
16
Zajęcia przeznaczone dla uczniów posiadających wady wymowy.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE Zajęcia przeznaczone dla uczniów posiadających wady wymowy.
17
Pani neurologopeda prowadzi w naszej szkole terapię neurologopedyczą dzieci z zaburzeniami mowy związanymi z niewykształconą kompetencją językową, tj. oligofazją, autyzmem, Zespołem Aspergera, zaburzeniami słuchu oraz zaburzenia mowy związanymi z brakiem lub niedowładem sprawności realizacyjnych, między innymi: dyslalia anatomiczna ruchowa i funkcjonalna, dyzartria, jąkanie.
18
TERAPIA LOGOPEDYCZNA Niektórzy uczniowie uczęszczają na zajęcia w ramach, tzw. konsultacji z instruktarzem. Przez konsultacje z instruktarzem rozumie się 30 - minutowe spotkania logopedy z dzieckiem i jego rodzicem. Celem konsultacji jest: porada dla rodzica jak postępować i wykonywać ćwiczenia w domu, zlecenie wykonania badań dodatkowych (w uzasadnionych przypadkach), zlecenie ćwiczeń do domu, a następnie sprawdzenie stopnia utrwalenia zalecanych ćwiczeń domowych i określenie dalszego postępowania logopedycznego.
19
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENACYJNE
Organizowane są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii. Celem nadrzędnym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.
20
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENACYJNE
21
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze organizuje się dla uczniów, którzy mają opóźnienia w uzyskaniu osiągnięć z zakresu określonych zajęć edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.
22
ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
23
ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
24
ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
25
ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
27
NAUCZANIE INDWIDUALNE
System nauczania, w którym uczeń realizuje materiał nauczania w formie indywidualnej w domu lub w szkole. Nauczaniem indywidualnym objętych jest 11 dzieci z klas I – VI.
28
NAUCZANIE INDWIDUALNE
To wcale nie jest takie trudne...
29
NAUCZANIE INDWIDUALNE
30
NAUCZANIE INDWIDUALNE
31
Nauczyciele wprowadzają nowoczesne metody pracy w szkole mające na celu aktywizację uczniów do samodzielnej pracy.
32
UCZYMY SIĘ NA ŁONIE NATURY – ZAJĘCIA W PLENERZE
33
Poznajemy przyrodę wszystkimi zmysłami
Wsłuchujemy się w odgłosy przyrody... Co w trawie piszczy? Poznajemy przyrodę wszystkimi zmysłami
34
ZAJĘCIA METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
35
ZAJĘCIA W KLASACH Poznajemy świat dinozaurów. W świecie nauki
37
Malujemy plakaty prezentujące kolory wiosny
38
Samodzielnie wykonaliśmy kartki świąteczne dla
najbliższych
39
Czwartoklasiści wystawili utwór Wandy Chotomskiej "Kopciuszek".
Niezwykła lekcja języka polskiego Czwartoklasiści wystawili utwór Wandy Chotomskiej "Kopciuszek".
40
Nauka w klasie też jest przyjemna.
42
Uczymy się wykorzystując tablicę interaktywną
43
Chętnie pracujemy w grupach.
44
UCZYMY SIĘ POPRZEZ ZABAWĘ
47
Aby rozsławić naszą szkołę organizujemy akcje promocyjne w Galerii Korona
48
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.