Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGrażyna Nawrocka Został zmieniony 6 lat temu
1
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Dorota Potejko- koordynator projektu Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Osób Niepełnosprawnych Urząd Miasta Poznania 20 września 2005 r.
2
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA I CELE PROJEKTU
3
1. LEPSZA OFERTA USŁUG Zwiększenie stopnia przygotowania instytucji otoczenia ON w Poznaniu, realizujących zadania wspierające aktywność zawodową > przygotowanie do profesjonalnego świadczenia usług dostosowanych do potrzeb ON > wzrost poziomu kwalifikacji w zakresie obsługi niepełnosprawnego klienta > wzrost wiedzy o systemie rehabilitacji zawodowej ON > wzrost świadomości i zrozumienia potrzeb ON
4
2. ROZWÓJ FORM WSPARCIA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 3
2. ROZWÓJ FORM WSPARCIA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 3. ZWIĘKSZENIE POTENCJAŁU ZAWODOWEGO I MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA PRACY PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE 4. ZWIĘKSZENIE ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
5
GRUPA DOCELOWA PROJEKTU
6
BENEFICJENCI PROJEKTU: > publiczne instytucje rynku pracy – PUP,OHP, Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości > jednostki Urzędu Miasta Poznania – WZiSS, MOPR, MZdsON, OZiRON, Centrum Doradztwa Zawodowego, Wydział Działalności Gospodarczej > inne instytucje – biura karier, poradnie PP Ogółem pracownicy instytucji otoczenia współpracującego z ON w zakresie wspierania ich aktywności zawodowej
7
1. DOBÓR GRUPY DOCELOWEJ > KONSULTACJE z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami rynku pracy - czy obsługują osoby niepełnosprawne ? - czy posiadają wiedzę na temat osób niepełnosprawnych ? - czy posiadają wiedzę na temat specyficznych potrzeb osób z niepełną sprawnością ? - jak reagują, gdy trafia do nich klient niesprawny ? - czy potrafią ocenić jego możliwości ? - czy posiadają odpowiednie narzędzia ?
8
2. SYGNALIZOWANE PROBLEMY > BARK WIEDZY Z ZAKRESU:
2. SYGNALIZOWANE PROBLEMY > BARK WIEDZY Z ZAKRESU: - możliwości i ograniczeń psychofizycznych ON w pracy - zakresu wsparcia jakie może uzyskać ON - praw, przywilejów ON - psychologicznych aspektów pracy z niepełnosprawnym klientem - roli samorządu terytorialnego w aktywizacji zawodowej ON - potrzeb zawodowych ON > BRAK FACHOWEJ OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
9
PLANOWANE DZIAŁANIA
10
1. SZKOLENIA DLA OSÓB MAJĄCYCH WPŁYW NA AKTYWIZACJĘ ZWODOWĄ ON Zakres:
1. SZKOLENIA DLA OSÓB MAJĄCYCH WPŁYW NA AKTYWIZACJĘ ZWODOWĄ ON Zakres: > wiedza o zdrowiu i niepełnosprawności > środowisko lokalne osób niepełnosprawnych > prawo a niepełnosprawni > psychologiczne aspekty pracy z niepełnosprawnym klientem > rehabilitacja zawodowa i jej znaczenie w integracji ON na otwartym rynku pracy Formy: wykłady, treningi uczestniczące, wizyty studyjne
11
2. OPRACOWANIE , WYDANIE I DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW INFORMACYJNO – METODYCZNYCH > poradnik pracy z klientem niepełnosprawnym > informator o instytucjach wspierających zatrudnienie oraz świadczonych przez nie usługach
12
INFORMACJE OGÓLNE
13
CZAS TRWANIA PROJEKTU 15 sierpnia 2005 rok – 14 listopada 2006 rok DATA PODPISANIA UMOWY 10 sierpnia 2005 rok WARTOŚĆ PROJEKTU ,00
14
1. Projektodawca nie przewiduje współpracy z partnerami lecz z wykonawcami zewnętrznymi wybranymi w drodze zamówień publicznych. 2. Osiągnięte rezultaty będą oceniane przez ON i uczestników szkoleń w oparciu o odpowiednie pomiary poziomu zadowolenia klienta i usługodawcy. 3. Program nie zakłada tworzenia nowych struktur jest elementem kompleksowych działań Miasta ujętych w Strategii Polityki Społecznej oraz Poznańskim Programie Integracji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych.
15
NA JAKIE NAPOTKALIŚMY PROBLEMY. JAKIE BŁĘDY ZOSTAŁY POPEŁNIONE
NA JAKIE NAPOTKALIŚMY PROBLEMY ? JAKIE BŁĘDY ZOSTAŁY POPEŁNIONE ? JAKICH BŁĘDÓW BĘDZIEMY UNIKAĆ ?
16
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.