Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

wyniki badania społecznego Wyszków 2014

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "wyniki badania społecznego Wyszków 2014"— Zapis prezentacji:

1 wyniki badania społecznego Wyszków 2014
Badania warunków życia i jakości usług publicznych wyniki badania społecznego Wyszków 2014 opracowanie: dr Cezary Trutkowski

2 Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Zawartość prezentacji 1 Informacje o badaniu 2 Postawy mieszkańców 3 Ocena warunków życia i jakości usług publicznych

3 1 Kontekst badań Informacje o badaniu
Badanie miało za zadanie dostarczyć władzom samorządowym oraz innym zainteresowanym wiedzy niezbędnej w procesie planowania zrównoważonego rozwoju lokalnego. Kontekst badań Badanie koncentruje się na: Czynnikach wpływających na jakość życia mieszkańców Usługach realizowanych przez instytucje samorządowe

4 1 Cele badania Badanie warunków życia i jakości usług publicznych
Informacje o badaniu Badanie warunków życia i jakości usług publicznych Określenie problemów i potrzeb społecznych Poznanie postulatów mieszkańców dotyczących działań władz gminy Poznanie oczekiwań mieszkańców w odniesieniu do kierunku rozwoju gminy Identyfikacja najważniejszych problemów gminy, według mieszkańców Cele badania

5 1 Wielkość próby i jej realizacja
Informacje o badaniu Próba w badaniu jest reprezentatywną próbą gospodarstw. W WYSZKOWIE ogółem jest „domostw” (unikalnych adresów mieszkalnych) Do badania wylosowano 371 gospodarstw domowych (+ 111 gospodarstw w próbie rezerwowej). zakładana wielkości przedziału ufności = 5% (tzw. błąd pomiaru) zakładany poziom ufności = 95% Ankiety zrealizowano w 293 gospodarstwach (wykorzystując adresy z próby rezerwowej) – oznacza to realizację zakładanej wielkości próby na poziomie 78,9% Terenowa realizacja badania była prowadzona (koordynowana i nadzorowana) przez FRDL Centrum Mazowsze Wielkość próby i jej realizacja

6 1 Informacje o badaniu Próba była warstwowana do wyodrębnionych obszarów. Badanie jest reprezentatywne na poziomie całej gminy, ale nie na poziomie poszczególnych obszarów (sołectw). Analizując dane zawarte w raporcie, porównując je i wyciągając z nich wnioski należy mieć na uwadze: odsetek odpowiedzi „nie wiem” fakt, że jednostką analizy było gospodarstwo domowe (mimo, że dla płynności narracji w raporcie stosowane jest zamiennie z „mieszkańcy”, „badani” itp.) (używany czasami w raporcie symbol „n=„ oznacza liczbę odpowiedzi na dane pytanie, do której należy odnieść podany odsetek) Uwagi metodologiczne

7 Skład gospodarstw domowych
Charakterystyka respondentów

8 Skład gospodarstw domowych
Charakterystyka respondentów 70,3 %

9 Źródła utrzymania gospodarstw
(możliwych wiele wskazań) Charakterystyka respondentów

10 Główne źródła utrzymania i sytuacja materialna mieszkańców

11 Sytuacja mieszkaniowa badanych
Charakterystyka respondentów

12 Sytuacja mieszkaniowa badanych
Charakterystyka respondentów

13 Charakterystyka respondentów
Sytuacja stałych domowników Charakterystyka respondentów

14 2 Postawy mieszkańców

15 Zadowolenie z miejsca zamieszkania

16 Zadowolenie z miejsca zamieszkania

17 Gmina WYSZKÓW, jako miejsce do życia

18 Sposób postrzegania miasta

19 Postrzeganie zamożności gminy a jej ocena

20 Ocena gminy a sytuacja życiowa domowników

21 Sytuacja życiowa a ocena gminy

22 Zainteresowanie sprawami gminy
Czy w ciągu ostatnich trzech miesięcy komuś z domowników zdarzyło się:

23 Źródła informacji

24 Zainteresowanie sprawami gminy a aktywność

25 Zainteresowanie sprawami gminy a aktywność

26 Zainteresowanie sprawami gminy, a jej ocena

27 Zaangażowanie w życie gminy

28 Zaangażowanie w życie gminy a zainteresowanie jej sprawami

29 Zaangażowanie w życie gminy a poczucie bezpieczeństwa

30 Zaangażowanie w życie gminy a sytuacja materialna

31 Zaangażowanie w życie gminy a jej ocena

32 Aktywność społeczna

33 Aktywność społeczna

34 Aktywność społeczna

35 Działalność społeczna a ocena gminy

36 Poczucie wpływu

37 Poczucie wpływu a zadowolenie z zamieszkania w gminie

38 KTO ma poczucie wpływu na sprawy lokalne?

39 Poczucie wpływu a ocena życia w gminie

40 Zaufanie i postrzeganie relacji społecznych

41 Poziom społecznego zaufania a ocena gminy

42 Poczucie bezpieczeństwa

43 Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy

44 Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy

45 Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy
Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo bezpieczeństwo w miejscach publicznych w naszej gminie? Czy jest tam na ogół:

46 Poczucie bezpieczeństwa a zaufanie

47 Oceny warunków życia i jakości usług publicznych
3 Oceny warunków życia i jakości usług publicznych

48 Ocena władz gminy – działalność informacyjna

49 Ocena władz Miasta i Gminy – działalność informacyjna

50 Działalność informacyjna władz a poczucie wpływu

51 Działalność informacyjna władz a ocena gminy

52 Działalność informacyjna władz a ocena gminy

53 Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców

54 Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców

55 Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców

56 Ocena pracy Urzędu Miasta
Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo NASTAWIENIE urzędników miejskich DO MIESZKAŃCÓW załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta?

57 Uwarunkowania oceny pracy Urzędu

58 Uwarunkowania oceny pracy Urzędu

59 Uwarunkowania oceny pracy Urzędu

60 Ocena działań BURMISTRZA
Skala ocen szkolnych 1-6 % wskazań poszczególnych ocen Średnia: 3,62 Mediana*: 4 *Mediana - miara tendencji centralnej, dla której połowa obserwacji (50%) leży powyżej, a druga połowa poniżej jej wartości

61 Ocena działalności BURMISTRZA a sytuacja materialna
Skala ocen szkolnych 1-6

62 Ocena działalności BURMISTRZA a zainteresowanie sprawami gminy
Skala ocen szkolnych 1-6

63 Ocena działalności BURMISTRZA a ocena polityki informacyjnej
Skala ocen szkolnych 1-6

64 Ocena działalności BURMISTRZA a poczucie wpływu na sprawy lokalne
Skala ocen szkolnych 1-6

65 Ocena działalności BURMISTRZA a ocena pracy Urzędu
Skala ocen szkolnych 1-6

66 Ocena działań RADY MIASTA
Skala ocen szkolnych 1-6 % wskazań poszczególnych ocen Średnia: 3,28 Mediana*: 3 *Mediana - miara tendencji centralnej, dla której połowa obserwacji (50%) leży powyżej, a druga połowa poniżej jej wartości

67 Ocena działań RADY MIASTA a sytuacja materialna
Skala ocen szkolnych 1-6

68 Ocena działalności RADY MIASTA a zainteresowanie sprawami gminy
Skala ocen szkolnych 1-6

69 Ocena działalności RADY MIASTA a ocena polityki informacyjnej
Skala ocen szkolnych 1-6

70 Ocena działalności RADY MIASTA a poczucie wpływu na sprawy lokalne
Skala ocen szkolnych 1-6

71 Ocena działalności RADY MIASTA a ocena pracy Urzędu
Skala ocen szkolnych 1-6

72 Środowisko i otoczenie

73 Środowisko i otoczenie

74 Środowisko i otoczenie
1. Jakość WODY PITNEJ 2. Czystość POWIETRZA 3. Czystość ŚRODOWISKA NATURALNEGO 4. Obecność PRZYRODY w otoczeniu człowieka 5. Dbałość instytucji publicznych o stan ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO 6. Estetykę BUDYNKÓW PUBLICZNYCH 7. Czystość MIEJSC PUBLICZNYCH 8. Odbiór śmieci z gospodarstw domowych 9. Możliwość SEGREGACJI ŚMIECI

75 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

76 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

77 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

78 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

79 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

80 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach

81 Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
1. Dostępność publicznego TRANSPORTU ZBIOROWEGO na terenie gminy 2. Jakość publicznego TRANSPORTU ZBIOROWEGO na terenie gminy 3. Jakość / stan nawierzchni DRÓG / ULIC 4. Przepustowość głównych tras komunikacyjnych w gminie w godzinach szczytu 5. Dostępność TRAS ROWEROWYCH 6. Bezpieczeństwo na drogach 7. Utrzymanie dróg publicznych W ZIMIE

82 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

83 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

84 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

85 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

86 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
UWAGA! Wyniki dla tych respondentów, którzy udzielili odpowiedzi na pytanie

87 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
UWAGA! Wyniki dla tych respondentów, POSIADAJĄCYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM / SZKOLNYM

88 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

89 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

90 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

91 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

92 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

93 Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze

94 Edukacja 1. Jakość nauczania w SZKOŁACH PODSTAWOWYCH
2. Jakość nauczania w SZKOŁACH GIMNAZJALNYCH 3. Jakość WYPOSAŻENIA szkół 4. Dostępność PRZEDSZKOLI 5. Dostępność PLACÓW ZABAW DLA DZIECI 6. Dostępność ŚWIETLIC SZKOLNYCH dla dzieci i młodzieży 7. Dostępność ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH dla dzieci i młodzieży 8. Dostępność RÓŻNYCH FORM ciekawego spędzania czasu wolnego dla dzieci i młodzieży

95 Rozwój przedsiębiorczości

96 Rozwój przedsiębiorczości

97 Rozwój przedsiębiorczości

98 Sytuacja materialna rodziny a ocena gminy

99 Sytuacja materialna rodziny a zaufanie społeczne

100 Sytuacja materialna rodziny a zaufanie społeczne

101 Aktywność / wykluczenie społeczne

102 Aktywność / wykluczenie społeczne

103 Pomoc społeczna i zdrowie

104 Pomoc społeczna i zdrowie

105 Pomoc społeczna i zdrowie

106 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

107 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

108 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

109 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

110 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

111 Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej

112 Polityka społeczna 1. działalność INSTYTUCJI OPIEKI SPOŁECZNEJ
2. przystosowanie budynków publicznych do POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 3. możliwość skorzystania przez potrzebujących z USŁUG OPIEKUŃCZYCH finansowanych przez GMINĘ 4. POMOC udzielaną PRZEZ INSTYTUCJE GMINY osobom znajdującym się w gorszym położeniu 5. POMOC udzielaną PRZEZ ORGANIZACJE SPOŁECZNE osobom znajdującym się w gorszym położeniu 6. Zainteresowanie instytucji gminnych problemami SENIORÓW 7. dostęp do LEKARZY SPECJALISTÓW 8. Funkcjonowanie APTEK

113 Kultura, sport i rekreacja

114 Kultura, sport i rekreacja

115 Kultura, sport i rekreacja

116 Czynniki kształtujące kapitał społeczny

117 Czynniki kształtujące kapitał społeczny

118 Kultura, sport i rekreacja

119 Sfera kultury, sportu i rekreacji
1. Działalność DOMÓW KULTURY 2. działalność BIBLIOTEK 3. możliwość udziału w imprezach sportowych JAKO WIDZ 4. możliwość CZYNNEGO UPRAWIANIA sportu 5. możliwość uczestniczenia JAKO WIDZ/SŁUCHACZ w życiu KULTURALNYM 6. możliwości PODJEMOWANIA DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH 7. możliwości czynnego UCZESTNICZENIA w różnych działaniach społecznych 8. DOSTĘPNOŚĆ MIEJSC, w których dorośli mogą spędzać czas wolny poza domem 9. dostęp do miejsc rekreacji (wypoczynku na łonie natury) w najbliższej okolicy Pana(i) zamieszkania 10. jakość DRÓG DLA PIESZYCH w Pana(i) najbliższej okolicy

120 Najbardziej palące problemy
(+) (-) Najbardziej palące problemy

121 Preferencje budżetowe mieszkańców

122 Budowa hali sportowej? Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji? % wskazań 23,2% 49,5% 27,3% 18,2% : 81,8% 30,0% : 70,0% 36,4% : 63,6%

123 Budowa hali sportowej? Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość uczestniczenia w imprezach sportowych jako widz? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji?

124 Budowa hali sportowej? Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość czynnego uprawiania sportu? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji?

125 Budowa hali sportowej? Jaką ocenę wystawiliby Państwo BURMISTRZOWI za jego działalność w czasie tej kadencji? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji? Akceptacja dla budowy hali sportowej rośnie wśród zwolenników Burmistrza Ocena:

126 Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jakie jest Państwa zdanie, na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta i przeniesienia tam dotychczasowej bazy sportowej? % wskazań 36,1% 36,8% 26,9% 47,8% : 52,2% 45,6% : 54,4% 56,5% : 43,4%

127 Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość uczestniczenia w imprezach sportowych jako widz? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta?

128 Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość czynnego uprawiania sportu? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta?

129 Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jaką ocenę wystawiliby Państwo BURMISTRZOWI za jego działalność w czasie tej kadencji? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta? Akceptacja dla pomysłu budowy kompleksu sportowego ZDECYDOWANIE rośnie wśród zwolenników Burmistrza Ocena:

130 Dziękuję za uwagę Badania warunków życia i jakości usług publicznych
WYSZKÓW 2014 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "wyniki badania społecznego Wyszków 2014"

Podobne prezentacje


Reklamy Google