Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
wyniki badania społecznego Wyszków 2014
Badania warunków życia i jakości usług publicznych wyniki badania społecznego Wyszków 2014 opracowanie: dr Cezary Trutkowski
2
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Zawartość prezentacji 1 Informacje o badaniu 2 Postawy mieszkańców 3 Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
3
1 Kontekst badań Informacje o badaniu
Badanie miało za zadanie dostarczyć władzom samorządowym oraz innym zainteresowanym wiedzy niezbędnej w procesie planowania zrównoważonego rozwoju lokalnego. Kontekst badań Badanie koncentruje się na: Czynnikach wpływających na jakość życia mieszkańców Usługach realizowanych przez instytucje samorządowe
4
1 Cele badania Badanie warunków życia i jakości usług publicznych
Informacje o badaniu Badanie warunków życia i jakości usług publicznych Określenie problemów i potrzeb społecznych Poznanie postulatów mieszkańców dotyczących działań władz gminy Poznanie oczekiwań mieszkańców w odniesieniu do kierunku rozwoju gminy Identyfikacja najważniejszych problemów gminy, według mieszkańców Cele badania
5
1 Wielkość próby i jej realizacja
Informacje o badaniu Próba w badaniu jest reprezentatywną próbą gospodarstw. W WYSZKOWIE ogółem jest „domostw” (unikalnych adresów mieszkalnych) Do badania wylosowano 371 gospodarstw domowych (+ 111 gospodarstw w próbie rezerwowej). zakładana wielkości przedziału ufności = 5% (tzw. błąd pomiaru) zakładany poziom ufności = 95% Ankiety zrealizowano w 293 gospodarstwach (wykorzystując adresy z próby rezerwowej) – oznacza to realizację zakładanej wielkości próby na poziomie 78,9% Terenowa realizacja badania była prowadzona (koordynowana i nadzorowana) przez FRDL Centrum Mazowsze Wielkość próby i jej realizacja
6
1 Informacje o badaniu Próba była warstwowana do wyodrębnionych obszarów. Badanie jest reprezentatywne na poziomie całej gminy, ale nie na poziomie poszczególnych obszarów (sołectw). Analizując dane zawarte w raporcie, porównując je i wyciągając z nich wnioski należy mieć na uwadze: odsetek odpowiedzi „nie wiem” fakt, że jednostką analizy było gospodarstwo domowe (mimo, że dla płynności narracji w raporcie stosowane jest zamiennie z „mieszkańcy”, „badani” itp.) (używany czasami w raporcie symbol „n=„ oznacza liczbę odpowiedzi na dane pytanie, do której należy odnieść podany odsetek) Uwagi metodologiczne
7
Skład gospodarstw domowych
Charakterystyka respondentów
8
Skład gospodarstw domowych
Charakterystyka respondentów 70,3 %
9
Źródła utrzymania gospodarstw
(możliwych wiele wskazań) Charakterystyka respondentów
10
Główne źródła utrzymania i sytuacja materialna mieszkańców
11
Sytuacja mieszkaniowa badanych
Charakterystyka respondentów
12
Sytuacja mieszkaniowa badanych
Charakterystyka respondentów
13
Charakterystyka respondentów
Sytuacja stałych domowników Charakterystyka respondentów
14
2 Postawy mieszkańców
15
Zadowolenie z miejsca zamieszkania
16
Zadowolenie z miejsca zamieszkania
17
Gmina WYSZKÓW, jako miejsce do życia
18
Sposób postrzegania miasta
19
Postrzeganie zamożności gminy a jej ocena
20
Ocena gminy a sytuacja życiowa domowników
21
Sytuacja życiowa a ocena gminy
22
Zainteresowanie sprawami gminy
Czy w ciągu ostatnich trzech miesięcy komuś z domowników zdarzyło się:
23
Źródła informacji
24
Zainteresowanie sprawami gminy a aktywność
25
Zainteresowanie sprawami gminy a aktywność
26
Zainteresowanie sprawami gminy, a jej ocena
27
Zaangażowanie w życie gminy
28
Zaangażowanie w życie gminy a zainteresowanie jej sprawami
29
Zaangażowanie w życie gminy a poczucie bezpieczeństwa
30
Zaangażowanie w życie gminy a sytuacja materialna
31
Zaangażowanie w życie gminy a jej ocena
32
Aktywność społeczna
33
Aktywność społeczna
34
Aktywność społeczna
35
Działalność społeczna a ocena gminy
36
Poczucie wpływu
37
Poczucie wpływu a zadowolenie z zamieszkania w gminie
38
KTO ma poczucie wpływu na sprawy lokalne?
39
Poczucie wpływu a ocena życia w gminie
40
Zaufanie i postrzeganie relacji społecznych
41
Poziom społecznego zaufania a ocena gminy
42
Poczucie bezpieczeństwa
43
Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy
44
Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy
45
Poczucie bezpieczeństwa a ocena gminy
Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo bezpieczeństwo w miejscach publicznych w naszej gminie? Czy jest tam na ogół:
46
Poczucie bezpieczeństwa a zaufanie
47
Oceny warunków życia i jakości usług publicznych
3 Oceny warunków życia i jakości usług publicznych
48
Ocena władz gminy – działalność informacyjna
49
Ocena władz Miasta i Gminy – działalność informacyjna
50
Działalność informacyjna władz a poczucie wpływu
51
Działalność informacyjna władz a ocena gminy
52
Działalność informacyjna władz a ocena gminy
53
Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców
54
Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców
55
Ocena władz gminy – postawy względem inicjatyw mieszkańców
56
Ocena pracy Urzędu Miasta
Jak, ogólnie rzecz biorąc, oceniacie Państwo NASTAWIENIE urzędników miejskich DO MIESZKAŃCÓW załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta?
57
Uwarunkowania oceny pracy Urzędu
58
Uwarunkowania oceny pracy Urzędu
59
Uwarunkowania oceny pracy Urzędu
60
Ocena działań BURMISTRZA
Skala ocen szkolnych 1-6 % wskazań poszczególnych ocen Średnia: 3,62 Mediana*: 4 *Mediana - miara tendencji centralnej, dla której połowa obserwacji (50%) leży powyżej, a druga połowa poniżej jej wartości
61
Ocena działalności BURMISTRZA a sytuacja materialna
Skala ocen szkolnych 1-6
62
Ocena działalności BURMISTRZA a zainteresowanie sprawami gminy
Skala ocen szkolnych 1-6
63
Ocena działalności BURMISTRZA a ocena polityki informacyjnej
Skala ocen szkolnych 1-6
64
Ocena działalności BURMISTRZA a poczucie wpływu na sprawy lokalne
Skala ocen szkolnych 1-6
65
Ocena działalności BURMISTRZA a ocena pracy Urzędu
Skala ocen szkolnych 1-6
66
Ocena działań RADY MIASTA
Skala ocen szkolnych 1-6 % wskazań poszczególnych ocen Średnia: 3,28 Mediana*: 3 *Mediana - miara tendencji centralnej, dla której połowa obserwacji (50%) leży powyżej, a druga połowa poniżej jej wartości
67
Ocena działań RADY MIASTA a sytuacja materialna
Skala ocen szkolnych 1-6
68
Ocena działalności RADY MIASTA a zainteresowanie sprawami gminy
Skala ocen szkolnych 1-6
69
Ocena działalności RADY MIASTA a ocena polityki informacyjnej
Skala ocen szkolnych 1-6
70
Ocena działalności RADY MIASTA a poczucie wpływu na sprawy lokalne
Skala ocen szkolnych 1-6
71
Ocena działalności RADY MIASTA a ocena pracy Urzędu
Skala ocen szkolnych 1-6
72
Środowisko i otoczenie
73
Środowisko i otoczenie
74
Środowisko i otoczenie
1. Jakość WODY PITNEJ 2. Czystość POWIETRZA 3. Czystość ŚRODOWISKA NATURALNEGO 4. Obecność PRZYRODY w otoczeniu człowieka 5. Dbałość instytucji publicznych o stan ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO 6. Estetykę BUDYNKÓW PUBLICZNYCH 7. Czystość MIEJSC PUBLICZNYCH 8. Odbiór śmieci z gospodarstw domowych 9. Możliwość SEGREGACJI ŚMIECI
75
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
76
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
77
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
78
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
79
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
80
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
81
Infrastruktura drogowa, transport i bezpieczeństwo na drogach
1. Dostępność publicznego TRANSPORTU ZBIOROWEGO na terenie gminy 2. Jakość publicznego TRANSPORTU ZBIOROWEGO na terenie gminy 3. Jakość / stan nawierzchni DRÓG / ULIC 4. Przepustowość głównych tras komunikacyjnych w gminie w godzinach szczytu 5. Dostępność TRAS ROWEROWYCH 6. Bezpieczeństwo na drogach 7. Utrzymanie dróg publicznych W ZIMIE
82
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
83
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
84
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
85
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
86
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
UWAGA! Wyniki dla tych respondentów, którzy udzielili odpowiedzi na pytanie
87
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
UWAGA! Wyniki dla tych respondentów, POSIADAJĄCYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM / SZKOLNYM
88
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
89
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
90
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
91
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
92
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
93
Oświata i inne działania edukacyjno-wychowawcze
94
Edukacja 1. Jakość nauczania w SZKOŁACH PODSTAWOWYCH
2. Jakość nauczania w SZKOŁACH GIMNAZJALNYCH 3. Jakość WYPOSAŻENIA szkół 4. Dostępność PRZEDSZKOLI 5. Dostępność PLACÓW ZABAW DLA DZIECI 6. Dostępność ŚWIETLIC SZKOLNYCH dla dzieci i młodzieży 7. Dostępność ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH dla dzieci i młodzieży 8. Dostępność RÓŻNYCH FORM ciekawego spędzania czasu wolnego dla dzieci i młodzieży
95
Rozwój przedsiębiorczości
96
Rozwój przedsiębiorczości
97
Rozwój przedsiębiorczości
98
Sytuacja materialna rodziny a ocena gminy
99
Sytuacja materialna rodziny a zaufanie społeczne
100
Sytuacja materialna rodziny a zaufanie społeczne
101
Aktywność / wykluczenie społeczne
102
Aktywność / wykluczenie społeczne
103
Pomoc społeczna i zdrowie
104
Pomoc społeczna i zdrowie
105
Pomoc społeczna i zdrowie
106
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
107
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
108
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
109
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
110
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
111
Uwarunkowania oceny sfery polityki społecznej
112
Polityka społeczna 1. działalność INSTYTUCJI OPIEKI SPOŁECZNEJ
2. przystosowanie budynków publicznych do POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 3. możliwość skorzystania przez potrzebujących z USŁUG OPIEKUŃCZYCH finansowanych przez GMINĘ 4. POMOC udzielaną PRZEZ INSTYTUCJE GMINY osobom znajdującym się w gorszym położeniu 5. POMOC udzielaną PRZEZ ORGANIZACJE SPOŁECZNE osobom znajdującym się w gorszym położeniu 6. Zainteresowanie instytucji gminnych problemami SENIORÓW 7. dostęp do LEKARZY SPECJALISTÓW 8. Funkcjonowanie APTEK
113
Kultura, sport i rekreacja
114
Kultura, sport i rekreacja
115
Kultura, sport i rekreacja
116
Czynniki kształtujące kapitał społeczny
117
Czynniki kształtujące kapitał społeczny
118
Kultura, sport i rekreacja
119
Sfera kultury, sportu i rekreacji
1. Działalność DOMÓW KULTURY 2. działalność BIBLIOTEK 3. możliwość udziału w imprezach sportowych JAKO WIDZ 4. możliwość CZYNNEGO UPRAWIANIA sportu 5. możliwość uczestniczenia JAKO WIDZ/SŁUCHACZ w życiu KULTURALNYM 6. możliwości PODJEMOWANIA DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH 7. możliwości czynnego UCZESTNICZENIA w różnych działaniach społecznych 8. DOSTĘPNOŚĆ MIEJSC, w których dorośli mogą spędzać czas wolny poza domem 9. dostęp do miejsc rekreacji (wypoczynku na łonie natury) w najbliższej okolicy Pana(i) zamieszkania 10. jakość DRÓG DLA PIESZYCH w Pana(i) najbliższej okolicy
120
Najbardziej palące problemy
(+) (-) Najbardziej palące problemy
121
Preferencje budżetowe mieszkańców
122
Budowa hali sportowej? Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji? % wskazań 23,2% 49,5% 27,3% 18,2% : 81,8% 30,0% : 70,0% 36,4% : 63,6%
123
Budowa hali sportowej? Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość uczestniczenia w imprezach sportowych jako widz? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji?
124
Budowa hali sportowej? Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość czynnego uprawiania sportu? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji?
125
Budowa hali sportowej? Jaką ocenę wystawiliby Państwo BURMISTRZOWI za jego działalność w czasie tej kadencji? vs Czy Państwa zdaniem samorząd Wyszkowa powinien zainwestować w budowę nowej hali sportowej, nawet gdyby odbyło się to kosztem innych inwestycji? Akceptacja dla budowy hali sportowej rośnie wśród zwolenników Burmistrza Ocena:
126
Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jakie jest Państwa zdanie, na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta i przeniesienia tam dotychczasowej bazy sportowej? % wskazań 36,1% 36,8% 26,9% 47,8% : 52,2% 45,6% : 54,4% 56,5% : 43,4%
127
Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość uczestniczenia w imprezach sportowych jako widz? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta?
128
Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jak oceniacie Państwo w NASZEJ GMINIE możliwość czynnego uprawiania sportu? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta?
129
Budowa kompleksu sportowego na obrzeżach miasta?
Jaką ocenę wystawiliby Państwo BURMISTRZOWI za jego działalność w czasie tej kadencji? vs Opinia na temat pomysłu wybudowania nowoczesnego kompleksu sportowego (m.in. nowego stadionu i hali sportowej) na obrzeżach miasta? Akceptacja dla pomysłu budowy kompleksu sportowego ZDECYDOWANIE rośnie wśród zwolenników Burmistrza Ocena:
130
Dziękuję za uwagę Badania warunków życia i jakości usług publicznych
WYSZKÓW 2014 Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.