Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1

2 Klasa 1 w roku szkolnym 2017/18 Dwujęzyczność Rozwój wrodzonych talentów Ocenianie kształtujące

3 Klasa dwujęzyczna: Wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego;
Biegła znajomość języka angielskiego w czterech podstawowych sprawnościach językowych: rozumienie tekstu mówionego, mówienie, czytanie i pisanie; Rozbudzenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez ukazywanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka angielskiego; Wykorzystywanie języka obcego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.

4 Tematyka bloku anglojęzycznego w klasie pierwszej:
Czytanie i pisanie Wypowiadanie się w małych formach teatralnych Edukacja muzyczna Edukacja plastyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja matematyczna Zajęcia komputerowe Zajęcia techniczne Wychowanie fizyczne Edukacja językowa

5 Lekcje języka angielskiego
Klasa I 3 godziny Klasa II 4 godziny Klasa III 4 godziny

6 Jak Państwo myślą, ilu z tych uczniów jest zdolnych?

7 KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE

8 Teoria inteligencji wielorakich
Howarda Gardnera H. Gardner wyróżnił 8 typów inteligencji:

9 Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji rozwinięte w różnym stopniu.
Tworzą one niepowtarzalny „profil inteligencji”, który podlega zmianom w trakcie naszego rozwoju. Wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują. Każdą inteligencję można rozwijać, „słabsze” poprzez te „mocniejsze”.

10 Teoria Howarda Gardnera
To przede wszystkim: inne spojrzenie na możliwości rozwojowe i szanse edukacyjne dziecka, spojrzenie na ucznia w sposób nieoceniający, inna niż tradycyjna wizja szkoły, inna wizja człowieka dorosłego.

11 Ocenianie kształtujące – „Ocenianie pomagające się uczyć”
Polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać jak przebiega proces uczenia się, aby: Nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, Uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.

12

13

14

15

16

17 Ocenianie kształtujące:
Powoduje, że uczeń: wie po co się uczy, czego się ma nauczyć uczy, po czym pozna, że się nauczył, umie ocenić czy się nauczył; Może przejąć kontrolę i odpowiedzialność za własne uczenie się; Raport Organizacji Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z 2005 r. dowodzi skuteczności tego sposobu oceniania w poprawie wyników nauczania, przygotowaniu do uczenia się przez całe życie wyrównywaniu szans edukacyjnych.

18 rozwój talentów uczniów,
Klasa I dwujęzyczna to: praca nad rozwojem wrodzonych zdolności dzieci zgodnie z teorią inteligencji wielorakich, rozwój talentów uczniów, indywidualne tempo pracy dostosowane do rozwoju każdego ucznia, ocenianie kształtujące, zajęcia opierające się na działaniach praktycznych i zdobywaniu umiejętności przygotowujących do przyszłego życia, aktywna nauka języka angielskiego.

19 Czy mają Państwo pytania?
Dziękuję za uwagę Agata Borkowska


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google