Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1
2
Klasa 1 w roku szkolnym 2017/18 Dwujęzyczność Rozwój wrodzonych talentów Ocenianie kształtujące
3
Klasa dwujęzyczna: Wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego;
Biegła znajomość języka angielskiego w czterech podstawowych sprawnościach językowych: rozumienie tekstu mówionego, mówienie, czytanie i pisanie; Rozbudzenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez ukazywanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka angielskiego; Wykorzystywanie języka obcego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.
4
Tematyka bloku anglojęzycznego w klasie pierwszej:
Czytanie i pisanie Wypowiadanie się w małych formach teatralnych Edukacja muzyczna Edukacja plastyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja matematyczna Zajęcia komputerowe Zajęcia techniczne Wychowanie fizyczne Edukacja językowa
5
Lekcje języka angielskiego
Klasa I 3 godziny Klasa II 4 godziny Klasa III 4 godziny
6
Jak Państwo myślą, ilu z tych uczniów jest zdolnych?
7
KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE
8
Teoria inteligencji wielorakich
Howarda Gardnera H. Gardner wyróżnił 8 typów inteligencji:
9
Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji rozwinięte w różnym stopniu.
Tworzą one niepowtarzalny „profil inteligencji”, który podlega zmianom w trakcie naszego rozwoju. Wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują. Każdą inteligencję można rozwijać, „słabsze” poprzez te „mocniejsze”.
10
Teoria Howarda Gardnera
To przede wszystkim: inne spojrzenie na możliwości rozwojowe i szanse edukacyjne dziecka, spojrzenie na ucznia w sposób nieoceniający, inna niż tradycyjna wizja szkoły, inna wizja człowieka dorosłego.
11
Ocenianie kształtujące – „Ocenianie pomagające się uczyć”
Polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać jak przebiega proces uczenia się, aby: Nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, Uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.
17
Ocenianie kształtujące:
Powoduje, że uczeń: wie po co się uczy, czego się ma nauczyć uczy, po czym pozna, że się nauczył, umie ocenić czy się nauczył; Może przejąć kontrolę i odpowiedzialność za własne uczenie się; Raport Organizacji Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z 2005 r. dowodzi skuteczności tego sposobu oceniania w poprawie wyników nauczania, przygotowaniu do uczenia się przez całe życie wyrównywaniu szans edukacyjnych.
18
rozwój talentów uczniów,
Klasa I dwujęzyczna to: praca nad rozwojem wrodzonych zdolności dzieci zgodnie z teorią inteligencji wielorakich, rozwój talentów uczniów, indywidualne tempo pracy dostosowane do rozwoju każdego ucznia, ocenianie kształtujące, zajęcia opierające się na działaniach praktycznych i zdobywaniu umiejętności przygotowujących do przyszłego życia, aktywna nauka języka angielskiego.
19
Czy mają Państwo pytania?
Dziękuję za uwagę Agata Borkowska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.