Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEdward Łukasik Został zmieniony 6 lat temu
1
Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Piotrkowie Trybunalskim
2
Od wielu lat nasza szkoła podejmuje szereg działań związanych z promocją zdrowia
3
Edukacja zdrowotna stanowi ważny element programu nauczania i wychowania naszej szkoły
4
W roku szkolnym 2007/2008 nasza szkoła przystąpiła do programu „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”
5
4 CZERWCA 2009 ROKU szkoła uzyskała akces przynależności do
REJONOWEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJACYCH ZDROWIE w zakresie wdrażania i upowszechniania idei szkół promujących zdrowie
6
AKCES
7
26 WRZEŚNIA 2011 ROKU Kurator Oświaty Jan Kamiński wręczył Certyfikaty Szkoły Promującej Zdrowie wybranym placówkom województwa łódzkiego. Certyfikat Sieci Szkół Promujących Zdrowie Województwa Łódzkiego otrzymała Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza – jedyna z piotrkowskich szkół podstawowych .
8
NASZ CERTYFIKAT
9
ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW
STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań WYMIAR ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz życiu i pracy szkoły 5 2. Struktura dla realizacji programu szkoła promująca zdrowie 3. Szkolenia i systematyczne informowanie oraz dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie 4,8 4. Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia Średnia liczba punktów dla standardu pierwszego (dla 4 wymiarów): 4,9
10
STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań
11
PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA
STANDARD PIERWSZY Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA Niewielki udział członków zespołu promocji zdrowia w szkoleniach dotyczących Szkoły Promującej Zdrowie
12
STANDARD DRUGI Klimat społeczny sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów Badana grupa Średnia liczba punktów Uczniowie 4,2 Nauczyciele 4,5 Pracownicy niepedagogiczni szkoły 4,7 Rodzice 4,4 Średnia liczba punktów dla standardu drugiego : 4,5
13
STANDARD DRUGI Klimat społeczny sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów
14
PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA
STANDARD DRUGI Klimat społeczny sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA Zaburzenia komunikacji w grupie rówieśniczej
15
STANDARD TRZECI Szkoła prowadzi edukację zdrowotną uczniów, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy jej jakości i skuteczności WYMIAR ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW 1. Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,8 2. Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 4,9 3. Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 4,6 4. Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 4,0 Średnia liczba punktów dla standardu trzeciego : 4,6
16
STANDARD TRZECI Szkoła prowadzi edukację zdrowotną uczniów, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy jej jakości i skuteczności
17
PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA
STANDARD TRZECI Szkoła prowadzi edukację zdrowotną uczniów, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy jej jakości i skuteczności PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA Mała świadomość uczniów na temat realizacji edukacji zdrowotnej na poszczególnych zajęciach edukacyjnych
18
STANDARD CZWARTY Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami WYMIAR ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW 1.Budynek szkoły, pomieszczenia i wyposażenie 4,8 2.Czystość i estetyka pomieszczeń 3.Organizacja przerw międzylekcyjnych i śródlekcyjnych 4,4 4.Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej 4,7 5.Żywienie w szkole 4,6 Średnia liczba punktów dla standardu czwartego : 4,7
19
STANDARD CZWARTY Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami
20
PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA
STANDARD CZWARTY Warunki i organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami PROBLEM PRIORYTETOWY WYMAGAJĄCY ROZWIĄZANIA Brak oferty zajęć ruchowych dla uczniów w czasie przerw międzylekcyjnych
21
OCENA EFEKTÓW DZIAŁAŃ 4,5 WYMIARY BADANA GRUPA Dobre samopoczucie
ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW DLA GRUPY ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW DLA WYMIARU Dobre samopoczucie w szkole Uczniowie 4,1 4,5 Nauczyciele 4,6 Pracownicy niepedagogiczni 4,8 Rodzice 4,3 Podejmowanie działań dla umacniania zdrowia 4,4 4,2
22
OCENA EFEKTÓW DZIAŁAŃ
23
PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA
OCENA EFEKTÓW DZIAŁAŃ PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA Kłótnie i nieporozumienia wśród uczniów Spędzanie przez uczniów dużej ilości czasu przy komputerze i telewizji
24
OGÓLNE WYNIKI AUTOEWALUACJI
25
CEL Poprawa komunikacji w grupie rówieśniczej
26
WNIOSKI Działania związane z promocją zdrowia zajmują znaczące miejsce w polityce szkoły. Społeczność szkolna zna, rozumie i akceptuje koncepcję Szkoły Promującej Zdrowie. Członkowie społeczności szkolnej aktywnie uczestniczą w realizacji programu Szkoły Promującej Zdrowie.
27
WNIOSKI Szkoła prowadzi różnorodne i atrakcyjne zajęcia z edukacji zdrowotnej. Podczas realizacji imprez i przedsięwzięć prozdrowotnych szkoła współpracuje z różnymi organizacjami i instytucjami społeczności lokalnej. Edukacja zdrowotna jest prowadzona w sposób ciągły i w wielu obszarach.
28
NAJWIĘKSZE OSIĄGNIĘCIE
Aktywny i świadomy udział społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie edukacji zdrowotnej
29
im. Henryka Sienkiewicza w Piotrkowie Trybunalskim
Dziękuję za uwagę Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Piotrkowie Trybunalskim
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.