Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę."— Zapis prezentacji:

1 Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji

2 Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę

3 Poznańskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
Istnieje od 1 stycznia 2013 roku. Prowadzone jest przez 4 organizacje pozarządowe: Wielkopolską Radę Koordynacyjną Związek Organizacji Pozarządowych Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP Stowarzyszenie Na Tak Wielkopolskie Forum Organizacji Osób z Niepełnosprawnościami Nazwa zadania: „Wspieranie funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz rozwoju lokalnego społeczeństwa obywatelskiego poprzez prowadzenie Poznańskiego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu”. Aktualna umowa na prowadzenie Centrum kończy się 31 grudnia 2016 roku.

4 Założenia częściowej ewaluacji przeprowadzonej przez operatorów:
Dostosowanie realizowanych działań do potrzeb grupy docelowej. Ocena podjętych w projekcie działań pod kątem ich efektywności i skuteczności w osiągnięciu celów określonych w ofercie. Identyfikacja słabych i mocnych stron.

5 Pytania badawcze w ewaluacji przeprowadzonej przez operatorów:
Na ile skuteczne i adekwatne do potrzeb mieszkańców są oferowane w Centrum Bukowska obszary wsparcia? W jakim stopniu funkcjonowanie Centrum Bukowska przekłada się na realizację zakładanych w ofercie celów i rezultatów? Na ile dobór partnerów do oferty jest optymalny? Elementy ewaluacji: Ankiety wśród klientów Centrum Wywiady fokusowe wśród klientów Centrum Karty refleksji wypełniane przez poszczególnych operatorów

6 Wnioski z ewaluacji Głównym źródłem informacji o Centrum są elektroniczne narzędzia informowania. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się: możliwość bezpłatnego wynajmu pomieszczeń, doradztwo i szkolenia (w tym doradztwo prawne oraz warsztaty). Osoby, które skorzystały z oferty Centrum deklarują pełne zadowolenie z zakresu i jakości świadczonych usług. W opinii klientów działalność Centrum jest w Poznaniu zbyt słabo rozpropagowana W Centrum funkcjonuje koordynator, który w imieniu Partnerów odpowiada za osiąganie planowanych wskaźników i rezultatów a kompleksowość wsparcia zapewnia wymiana informacji pomiędzy poszczególnymi Partnerami.

7 Wnioski z ewaluacji cd. W opinii klientów Centrum sprawdza się pod kątem przygotowania i kompetencji osób świadczących usługi (zwłaszcza w przypadku wsparcia przy zakładaniu organizacji pozarządowych, jako źródło wiedzy i miejsce wymiany doświadczeń z innymi organizacjami). Pozytywnie zaopiniowany został również kontakt z przedstawicielami Centrum (atmosfera, życzliwość, zaangażowanie). Wsparcie udzielane przez Centrum według jego klientów przekłada się na wymierne efekty, szczególnie w przypadku młodych organizacji (szybsza rejestracja w KRS, pozyskiwanie dotacji, inicjowanie nowych działań, sprawna realizacja projektów (np. pozyskiwanie wolontariuszy do projektów). Podkreślana jest eksperckość Centrum (wsparcie szkoleniowe, usługi świadczone przez lokalnych liderów na rzecz mieszkańców Poznania).

8 Wnioski z ewaluacji – elementy wymagające doprecyzowania i poprawy:
Zbyt mała świadomość poznaniaków o istnieniu takiego miejsca, położenie większego nacisku na promocję działalności Centrum. Podejmowanie większej liczby działań na rzecz integracji sektora pozarządowego w Poznaniu oraz zwiększenie identyfikacji/ przywiązania organizacji pozarządowych do tego miejsca. Poprawa działań związanych z pośrednictwem w wolontariacie (brak pełnego dostępu do bazy wolontariuszy, duży nacisk kładziony na doradztwo, a nie pośredniczenie pomiędzy wolontariuszami a organizacjami pozarządowymi). Zwiększenie dostępności sal oraz sprzętu (małe pomieszczenia, mała ich liczba w porównaniu do potrzeb, konieczność rezerwacji za pomocą personelu Centrum a nie np. poprzez system informatyczny, zwiększenie możliwości korzystania z sal wieczorami i/lub weekendy).

9 Wnioski z ewaluacji – elementy wymagające doprecyzowania i poprawy:
Zapewnienie specjalisty, który zajmowałby się tylko wolontariatem. Centrum w niewystarczający sposób podejmuje działania wspólne dla wszystkich Partnerów (oferta kojarzona jest głównie z poszczególnymi organizacjami, a nie Centrum jako całością) Zdaniem Partnerów, Centrum spełnia swoją rolę, widoczny jest również wzrost zainteresowania/aktywności mieszkańców (spotkania KDO, Rady Osiedla Jeżyce, debaty). Według Partnerów realizację zadania utrudnia: niemożliwość rejestracji siedzib organizacji w Centrum, ograniczenia statutowe poszczególnych Partnerów co do wsparcia na rzecz innych grup, niski poziom środków finansowych przeznaczanych na funkcjonowanie Centrum.

10 Podstawowe założenia przy opracowywaniu nowej koncepcji funkcjonowania Centrum
Wprowadzenie wyraźnego podziału zadań pomiędzy poszczególnymi operatorami Centrum na: Zadania związane z prowadzeniem i koordynowaniem działalności Centrum jako całości – zatrudnienie koordynatora, dbanie o ofertę centrum, zarządzanie przestrzenią wspólną (bezpłatne udostępnianie jej zainteresowanym organizacjom/grupom nieformalnym) Zadania merytoryczne związane ze wspieraniem organizacji pozarządowych i/lub grup nieformalnych (np. inkubator dla młodych organizacji pozarządowych, doradztwo i szkolenia, porady prawne, warsztaty, szkolenia itp.) Zadania związane z promocją i organizacją wolontariatu - wyodrębnienie ich z pozostałych obszarów działalności Centrum.

11 Podstawowe założenia przy opracowywaniu nowej koncepcji funkcjonowania Centrum
Zwiększenie dostępności pomieszczeń znajdujących się w Centrum dla organizacji pozarządowych nie będących jego operatorami. Zapewnienie przestrzeni do prowadzenia nieodpłatnego punktu pomocy prawnej. (w fazie konsultacji) Zapewnienie przestrzeni do prowadzenia miejskiego Centrum Inicjatyw Lokalnych, którego operator odpowiedzialny będzie za udzielanie mikrodotacji organizacjom pozarządowym w trybie tzw. regrantingu.

12 Podstawowe założenia przy opracowywaniu nowej koncepcji funkcjonowania Centrum
Zwiększenie środków finansowych na zadania realizowane w Centrum Bukowska (w zależności od możliwości budżetowych) Większy nacisk na promowanie Centrum wśród mieszkańców Poznania oraz większa liczba projektów realizowanych wspólnie z Urzędem Miasta Poznania. Ściślejsza współpraca pomiędzy Centrum jako całością a Urzędem Miasta Poznania (wspólne inicjatywy, wymiana informacji, promowanie działań adresowanych do organizacji pozarządowych)

13 Planowane działania przez UMP:
Zorganizowanie spotkania z obecnymi operatorami Centrum w celu przeanalizowania dotychczasowej działalności i stworzenia wspólnych rekomendacji na przyszłość. Przygotowanie projektu ogłoszenia konkursowego na realizację zadań w Centrum Bukowska w latach Przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań w Centrum oraz wybór operatorów.

14 Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
Opracowanie: Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych UMP 61  , 61  ,

15


Pobierz ppt "Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę."

Podobne prezentacje


Reklamy Google