Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAntoni Zakrzewski Został zmieniony 6 lat temu
1
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL
2
Produkt projektu ElaStan
3
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA: praca nie zawsze jest tam gdzie pracownicy
wiele osób ma kompetencje ale nie jest w stanie daleko dojeżdżać do pracy (długi czas dojazdu, wysokie koszty…) pracodawcy niechętnie zlecają pracę do domu, bo nie mogą kontrolować pracownika pracownicy nie zawsze mogą pracować w domu (powody techniczne, finansowe, rodzinne, psychologiczne). E-centra telepracy mają pokazać, że elastyczne formy zatrudnienia są możliwe do zrealizowania w praktyce. Chcemy aby po projekcie pozostał trwały rezultat (samodzielny byt gospodarczy). Wyżej opisane e-centra służyć będą działaniom na rzecz zahamowania odpływu kapitału intelektualnego z miejscowości w których powstaną, równocześnie stanowić będą potencjalną ofertę dla absolwentów uczelni. Według badań jakich dokonaliśmy trakcie procesu diagnostycznego, e-centra telepracy będą mogły świadczyć na rzecz lokalnych przedsiębiorców te usługi i realizować na ich rzecz te zadania, które nie są wykonywane ze względu na trudności ze znalezieniem odpowiednich pracowników lub gdy rozmiar zadania zleconego przez jednego przedsiębiorcę nie uzasadnia zatrudnienia pracownika w pełnym wymiarze godzin. Przykładami tego typu zadań są: badania telefoniczne rynku, infolinia poświęcona produktowi, telefoniczna promocja produktu, obsługa stron www, obsługa baz danych, mailingowe akcje reklamowe, prowadzenie sekretariatu. Równocześnie działania opisane powyżej prowadzą do zwiększenia konkurencyjności lokalnych przedsiębiorstw, będących jednocześnie beneficjentami ostatecznymi projektu. E-centra telepracy będą prowadzić działalność non profit do końca trwania projektu, to jest: 31 marca 2008 roku. Po tej dacie przewiduje się działalność w innej formule biznesowej.
4
ROLA e-Centra Telepracy
udostępnienie W PEŁNI wyposażonego biura wraz z urządzeniami komputerowymi i telekomunikacyjnymi uwiarygodnienie telepracownika poprzez stały adres miejsca pracy i zapewnienie fachowego nadzoru e - centra zwiększają stopień wykorzystania nowych technologii informatycznych finansowanie kosztów eksploatacji biura do końca trwania projektu Wyposażenie biura: Adaptacja pomieszczeń, meble, salka konferencyjna, komputery, okablowanie strukturalne, telefony, Internet Zwykle partner nie posiadający stałego adresu, lub miejsca w którym można się spotkać nie jest dla nas wiarygodny, wynika to z przeświadczenia, że jeśli ktoś nie zainwestował, to pewnie chce nas oszukać – przeświadczenie to nie jest przecież bezpodstawne, wynika z doświadczeń, stąd właśnie tego typu uwaga Koszty eksploatacji – praktycznie wszystkie jakie przyszły autorowi budżetu do głowy, w dalszej części będzie bardziej szczegółowa lista, oczywiście bez kosztów samego pracownika
5
FUNKCJONALNOŚĆ e-Centra Telepracy 12 STANOWISK PRACY
OŚRODEK SZKOLENIOWY – e-learning PUNKT OBSŁUGI KLIENTÓW FIRMY (filia) Centrum Informacji i Promocji Gminy/Miasta Punkt konsultacyjny dla MŚP
6
e-Centra Telepracy REALIZACJA PUŁTUSK LOKALIZACJE: GARWOLIN RADOM
7
ZASADY FINANSOWANIA. E – centra telepracy działają jako instytucje non profit, finansowane ze środków Unii Europejskiej. W ramach projektu, finansowaniu będą podlegać: koszty budowlanych robót modernizacyjnych e – centrów koszty wyposażenia technicznego e – centrów (infrastruktura tele-techniczna, umeblowanie, komputery) działalność bieżąca e – centrum: koszty najmu pomieszczeń, opłaty za wykorzystane media, opłaty za usługi telefoniczne i dostęp do Internetu koszty eksploatacyjne typu: papier, tonery do sprzętu biurowego koszty zatrudnienia kierownika e - centrum W ramach projektu finansowaniu NIE będą podlegać: wynagrodzenie pracowników wykorzystujących e – centrum telepracy W świetle posiadanych przez Partnerstwo informacji, wszystkie rezultaty projektu ElaStan, będą własnością Skarbu Państwa.
8
REALIZACJA e-Centra Telepracy Twojego pracownika
To może być miejsce pracy Twojego pracownika
9
REALIZACJA e-Centra Telepracy PRZYKŁADOWE MODELE DZIAŁANIA.
Model I: - Pracodawca deleguje swojego pracownika do pracy w e-Centrum Telepracy (udostępnienie miejsca pracy będzie wsparciem dla niego) bezpłatne udostępnienie miejsca pracy podmiotowi, który chce zatrudnić tele – pracownika: - Model II: Osoby samozatrudnione działające na rzecz kilku pracodawców, wykonują prace w e-Centrum (ułatwiamy dostęp do pracodawców zainteresowanych współpracą z telepracą) - Internetowa Platforma do Aukcji Zleceń
10
REALIZACJA e-Centra Telepracy Grafik komputerowy Księgowość
JAKIMI USŁUGAMI ZAINTERESOWANI SĄ PRACODAWCY W WYNIESIONYCH MIEJSCACH PRACY: Grafik komputerowy Księgowość Telefoniczne akcje promocyjne i informacyjne Usługi infolinii Usługi wprowadzania danych, (tworzenie baz danych, edycja) - Akcje mailingowe Usługi analityka biznesowego
12
DZIĘKUJEMY ZA POŚWIĘCONY NAM CZAS
e-Centra Telepracy CZAS NA PYTANIA Rafał Talarek Koordynator Projektu ElaStan w Garwolinie Stowarzyszenie „Wspólnota Powiatowa” Procesy Inwestycyjne Sp. z o.o. DZIĘKUJEMY ZA POŚWIĘCONY NAM CZAS
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.