Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDyta Mazurowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału przedszkolnego 0 B Wychowawca: Alina Golska
2
Zajęcia niezorganizowane (obszar nr 7) Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania fizycznego i nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia uczniów i wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej: odkrywamy pasje, zainteresowania i talenty.
3
Dla dzieci w wieku przedszkolnym taniec jest formą aktywności przejawiającą się w określonej formie ruchowej, sposobem przeżywania i przekazywania emocji. Ćwiczenia ruchowo - taneczne zaspokajają nie tylko potrzeby ruchowe dziecka, ale także rozwijają szereg jego dyspozycji psychofizycznych jak spostrzegawczość, pamięć, koncentracje uwagi, szybką reakcję, koordynację wzrokowo – ruchową. Aby przyczynić się do rozwoju zainteresowań i uzdolnień ruchowych dzieci w naszym przedszkolu, do popularyzacji tańca nowoczesnego i tradycyjnego uczestniczyłam w warsztatach i kursach metodycznych: Taneczne doznania łączące pokolenia, Klasyka dla syka (KLANZA), Rozwijanie zdolności i talentów dzieci przedszkolnych (ODN) Elementy muzykoterapii i relaksacji w pracy z dziećmi nadpobudliwymi (Edukator Oświaty K. Palińska) Wynikiem szkoleń jest opracowanie wielu układów tanecznych z dziećmi 5,6-letnimi. Moje cele: Kształtuję pozytywne postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką. Pokazuję muzykę i taniec jako jedną z form aktywności ruchowej. Rozwijam zainteresowania dzieci, przygotowuję do aktywnego życia. Wzmacniam motywację dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień. Rozwijam indywidualne zdolności każdego dziecka, jego inicjatywę, aktywność i samodzielność.
4
Kształtuję ekspresję twórcza. Udział w programach z okazji uroczystości przedszkolnych. Rozwijam umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością jak różne uroczystości przedszkolne.
6
Zapewniam dzieciom uzdolnionym ruchowo warunków do rozwijania swych umiejętności. Rozwijam postawy współdziałania zespołowego i wzajemnej współodpowiedzialności. Kształtuję odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz drugiej osoby. Rozwijam tolerancję wobec innych osób i zachowań. Dbam o prawidłową postawę ciała i przeciwdziałam wadom postawy. Opis osiągnięć dziecka: Poznanie podstawowych kroków, figur tanecznych, aerobikowych, tańca klasycznego, jazzu, funky, fitness i innych oraz łączenie ich w układ.
7
Wspólne tworzenie części i całych układów tanecznych. Wykonywanie układów tanecznych do choreografii nauczycielki. Zwiększenie koordynacji ruchowej, refleksu, zwinności, zręczności, poczucia rytmu. Łączenie elementów z krokami tanecznymi.
8
Diagnozowanie własnej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych. Hartowanie organizmu, dbałość o higienę i zdrowie. Dbanie o prawidłową postawę ciała, sprężystą sylwetkę.
9
Opanowanie podstawowych elementów ruchowych z przyborem
10
Opanowanie i doskonalenie podstawowych kroków wybranego tańca ludowego
11
Dziękujemy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.