Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń"— Zapis prezentacji:

1 warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

2 Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia 3. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 4. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów 

3 TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU
( z uwagi na bardzo mocno ograniczona ilość godzin proponowane w ramach przedmiotu zagadnienia zostaną jedynie omówione w sposób sygnalizacyjny) Wprowadzenie do przedmiotu: cele, treści oraz warunki zaliczenia przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. Cechy dobrego fotografa a cechy dobrego nauczyciela. Podobieństwa czy istotne różnice?   

4 3. Podstawy pozaszkolnego kursu fotografowania: motyw, tło, odległość, sztuka kadrowania. Fotografia to malowanie światłem. Kolor-barwa w fotografii 4. Szkolna i pozaszkolna działalność pedagoga: zdjęcia grupowe i portretowe, zdjęcia jako środek dydaktyczny, zdjęcie jako element lub sposób realizacji metody dydaktycznej. 5. Doskonalenie zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć. 6. Umiejętność analizy i ewaluacji obrazu fotograficznego (podczas prezentacji projektów studentów)

5 Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie:
Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania 

6 4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych
5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania, a tym samym wyrażania siebie.

7 Literatura Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice 2014. Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa 2010.  Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice 2011. Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.

8 Literatura Hacking J. Historia fotografii. Warszawa 2014.
Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa 2012. Zawojski P. (red.) Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii. Szczecin Hoy H. Wielka księga fotografii. Warszawa 2006. Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009.

9 Na ocenę zaliczeniową składa się:
aktywność studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 15 punktów (po 3 punkty za każde z 5 ćwiczeń) grupa 1 – 2.4, 23.4, 21.5, 2.7, 16.7 grupa 2 – 23.4, 21.5, 21.5, 2.7, 16.7 2. prezentacja samodzielnie wykonanego projektu fotograficznego /cyklu fotografii (min3-max5) i ich omówienie w ciągu max 5 minut (punktacja 1-20 punktów) grupa 1 – dwa ostatnie zajęcia: 2.7, 16.7 grupa 2 – dwa ostatnie zajęcia: 2.7, 16.7 RAZEM: =35

10 Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu warsztaty fotograficzne: 15 punktów za aktywność na ćwiczeniach 20 punktów za projekt fotograficzny 0 – 17 ocena – 20 ocena – 24 ocena – 27 ocena – 30 ocena – 35 ocena 5.0

11 bardzo proszę o wcześniejszy
konsultacje soboty pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres:


Pobierz ppt "warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń"

Podobne prezentacje


Reklamy Google