Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Czarnecka Został zmieniony 7 lat temu
1
Zebranie rodziców 01.09.2016r. Witamy w Przedszkolu nr 42!
2
Przedszkole Grupy Statut Procedura
3
Grupy W przedszkolu jest 6 oddziałów - grup Grupa I „Biedronki”
Grupa II „Krasnoludki” Grupa III „Misie” Grupa IV „Wesołe Ludki” Grupa V „Plastusie” Grupa VI konkurs na nazwę
4
Podział na grupy § 4 Statutu przedszkola 4. Dopuszcza się łączenie oddziałów w przypadku: a) choroby, urlopu nauczyciela, b) absencji dzieci, c) w czasie schodzenia i rozchodzenia dzieci, d) zmniejszenia ilości dzieci w oddziale mniej niż 25 osób. e) innej nieprzewidzianej sytuacji.” 5. W przypadku łączenia grup liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać W przypadku grup mieszanych wiekowo przejście w kolejnym roku szkolnym dziecka młodszego do grupy wiekowo starszej zależy od daty jego urodzenia; dzieci urodzone w okresie 1 stycznia do 30 czerwca danego roku kalendarzowego przechodzą do grupy wiekowo starszej, dzieci urodzone 1 lipca do 31grudnia pozostają w tej samej grupie; data urodzenia dziecka nie stanowi kryterium jego przeniesienia jeśli jest to dziecko o specjalnych potrzebach rozwojowych.
5
Koncepcja pracy przedszkola
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 42 W RYBNIKU MISJA Nasze przedszkole jest placówką, w której dzieci poznają zasady współżycia społecznego, współdziałania, mają możliwość radosnego i bezpiecznego przeżycia każdego dnia. Stwarzamy każdemu dziecku warunki do wszechstronnego rozwoju w oparciu o rozpoznanie jego potrzeb i możliwości, kształtowania poczucia własnej wartości, pokonywania trudności oraz rozwijania uzdolnień i zainteresowań. Pragniemy wyposażyć wychowanków w wiedzę i umiejętności umożliwiające udany start szkolny, rozwijać kompetencje komunikacyjne i aktywność twórczą oraz kształtować otwartość na wiedzę.
6
Koncepcja pracy przedszkola
WIZJA Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Znają siebie i swoje możliwości. Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci. Realizowany program wychowania sprzyja wyzwalaniu aktywności własnej dzieci, rozwija ich zainteresowania i służy osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole. Program wychowania przedszkolnego wzbogacony jest programami własnymi nauczycieli oraz ofertą zajęć dodatkowych. Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość kształtowania poczucia własnej wartości i odkrywania swoich możliwości. Nauczyciele znają potrzeby, możliwości i zainteresowania dzieci. Ciekawa i bogata oferta zajęć i zabaw, umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć gwarantują jakość pracy. Nauczyciele współpracują ze sobą dzielą się zdobytą wiedzą, poszukują innowacyjnych rozwiązań i stale doskonalą swoje umiejętności. Przedszkole współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców w życie całego przedszkola. Pracownicy przedszkola współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne. Przedszkole stale wzbogaca swoje wyposażenie. Podejmuje działania służące modernizacji wyposażenia, podnoszeniu estetyki pomieszczeń i zapewnieniu właściwej realizacji procesu wychowawczo – dydaktycznego. Przedszkole podejmuje działania na rzecz promocji placówki. Dbamy o pozytywny wizerunek w środowisku – współpracujemy z lokalnymi instytucjami, mediami, pozyskujemy sponsorów. Przedszkole posiada sprawny i skuteczny system zarządzania. Zarządzanie placówką oparte jest na partnerstwie i komunikacji otwartej, członkowie Rady Pedagogicznej są współtwórcami wszelkich działań podejmowanych przez przedszkole.
7
Praca wychowawczo - dydaktyczna
1. „Nasze przedszkole” autorstwa Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaba – Żabińskiej. Program do realizacji we wszystkich grupach wiekowych. 2. „Znam siebie, komunikuję się, i współpracuję z innymi, dostrzegam ich problemy” – własny program wychowania nr P42/43135/1/2005. Program do realizacji we wszystkich grupach wiekowych. 3. „Tęczoludek uczy i ostrzega” – program własny z zakresu bezpieczeństwa, nr P Program do realizacji we wszystkich grupach wiekowych. 4. „Zabawy z literami” – własny program z zakresu przygotowania do nauki czytania i pisania, nr P42/43135/1/2008. Program do realizacji we wszystkich grupach wiekowych. 5. „Zabawa słówkami” autorstwa Agnieszki Przygodzkiej i Lidii Wrona. Program został dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu programów nauczania przeznaczonych dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych, numer dopuszczenia: DKOS – 5002 – 100/03. Program do realizacji we wszystkich grupach wiekowych. 6. „Kochamy dobrego Boga” – program ogólnopolski nr AZ-0-01/10 z 9.VI.2010r. Zgodnie z podstawą programową katechezy z r. Program do realizacji w gr. IV i V.
8
Zmiany w prawie oświatowym
Obowiązek przedszkolny dziecka 6. letniego oraz prawo dziecka 4. i 5. letniego do wychowania przedszkolnego Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 35) wprowadza zmiany dotyczące wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat. Dzieci sześcioletnie (urodzone w2010r.) – mają obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Na rodzicach spoczywa obowiązek zgłoszenia dziecka do wychowania przedszkolnego Dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym – kontynuują przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2011 r.) oraz dzieci czteroletnie (urodzone w 2012r.) – mają prawo do korzystania z wychowania przedszkolnego.
9
Dzień w przedszkolu 6:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Rozmowy indywidualne z rodzicami i dziećmi. Zabawy indywidualne i zespołowe na sali gimnastycznej Zabawy indywidualne i zespołowe,
10
Dzień w przedszkolu 8:00-9:00 Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa.
REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8:00-9:00 Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. Przygotowanie do śniadania, nakrywanie do stołu, zabiegi higieniczne, cel wychowawczy, Śniadanie Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w trakcie jedzenia, samodzielne sprzątanie po posiłku – w gr. III, IV , V i VI 9:00-10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna. Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową, w tym zajęcia z j.angielskim 10:00-11:00 Zajęcia i zabawy dowolne. Indywidualna praca stymulacyjna, praca z dzieckiem zdolnym . Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Zabawy i gry ruchowe na powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia, wycieczki. Zabawy badawcze i manipulacyjne, bogacenie doświadczeń dziecka w kontaktach z najbliższym środowiskiem. 11:00-12:00 11:00-11:15 cd. zabawy i gry ruchowe na powietrzu 11:15-11:30 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. 11:30-12:00 Obiad- kształtowanie nawyków kulturalnych. 12:00-13:00 Poobiedni relaks na leżakach gr. I i II - słuchanie literatury dziecięcej, muzyki, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe. Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową.
11
Dzień w przedszkolu 13:00-14:00 Cd. Poobiedni relaks w gr. I, II
Zabawy z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu. Realizacja pomysłów dzieci. Zajęcia dodatkowe i twórcza praca zespołowa i indywidualna. 14:00-15:00 Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku. 14:15 – 14:30 Podwieczorek 14:30 – 15:00 Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. 15:00-17:00 Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. Zajęcia i zabawy dowolne - plastyczne, ruchowe na sali gimnastycznej. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami.
12
Procedura SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
Wszystkie dzieci przychodzące do przedszkola między 6.00 – 7.00 przebywają w sali gr. VI do godziny 7.00. Od godz każda grupa przebywa w swojej sali. Od godz – 9.00 dyżur w szatni pełni oddziałowa w przedszkolu. Przedszkole jest zamykane o godz W godzinach przyprowadzania dzieci do przedszkola tj. od 600 – 900, rodzic przekazuje dziecko dyżurującemu pracownikowi przedszkola ( nauczyciel, oddziałowa w przedszkolu ). Rodzic przyprowadzający dziecko po godz. 900 jest zobowiązany do doprowadzenia dziecka do sali zabaw i przekazania go pod opiekę nauczyciela.
13
Procedura ROZCHODZENIE I ODBIERANIE DZIECI Z PRZEDSZKOLA
Przedszkole jest otwierane w celu odbioru dzieci o godzinach: 12, 13 oraz od 14. W przypadku odbierania dziecka w innej godzinie niż jest to w umowie, rodzic powinien poinformować przedszkole. Dzieci zapisane do godz. 13, 14 – sprowadzane są przez oddziałową przedszkola do szatni i tam przekazane rodzicowi. Od godz. 14 w szatni dyżur pełni oddziałowa przedszkola, dzwoni do odpowiedniej sali i prosi dziecko, po które przyszedł rodzic lub osoba przez niego upoważniona. Dzieci ze wszystkich sal samodzielnie schodzą do szatni. Od godz wszystkie dzieci przebywają w sali gr. VI
14
Procedura Rodzice przyprowadzają do przedszkola tylko dzieci zdrowe.
Dziecka chorego lub z podejrzeniem choroby nie należy przyprowadzać do przedszkola. Dzieci z wyraźnymi objawami chorobowymi (np. zakatarzone, przeziębione, kaszlące, z gorączką, wysypką itp.) nie mogą przebywać w grupie z dziećmi zdrowymi. W stanach infekcji, chorób skórnych, zakaźnych oraz po urazach (złamania, zabiegi chirurgiczne, inne) dziecko nie może uczęszczać do przedszkola do czasu całkowitego wyleczenia. Rodzice mają obowiązek zgłaszania wszelkich poważnych dolegliwości i chorób zakaźnych dziecka oraz udzielania nauczycielowi wyczerpujących informacji na ten temat. Nauczyciele na bieżąco podają rodzicom informację o samopoczuciu dziecka lub zauważonych zmianach w zachowaniu w czasie pobytu w przedszkolu. W czasie pobytu dziecka w przedszkolu, w przypadku zaobserwowania wystąpienia lub zgłoszenia przez dziecko niepokojących objawów i złego samopoczucia, stanowiącego zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania samego dziecka oraz innych dzieci w przedszkolu (m.in. uporczywy kaszel, uporczywy katar, wymioty, biegunka, ból brzucha, ból ucha, wysypka niewiadomego pochodzenia, podwyższona temperatura, urazy i inne) nauczyciel ma obowiązek powiadomienia telefonicznego rodzica/opiekuna prawnego oraz poinformowania dyrektora o stanie zdrowia dziecka. Po otrzymaniu od nauczyciela lub dyrektora informacji o stanie zdrowia dziecka rodzic jest zobowiązany do niezwłocznego odebrania dziecka z przedszkola, ze wskazaniem konieczności konsultacji lekarskiej.
15
Dokumenty Upoważnienie do odbioru dziecka z przedszkola - numer telefonu! Ankieta Oświadczenie woli religia
16
Umowa Czas pobytu dziecka w przedszkolu – rejestracja wejścia i wyjścia kartą Czy można zmieniać umowę? Opłaty Rachunek bankowy !!! Spóźnienie Rozwiązanie umowy
17
Opłaty Opłaty za posiłki – uwaga zmiana ! Śniadanie 1,40 zł
Obiad ,40 zł Podwieczorek 1,20 zł opłata za godziny przed i po podstawie programowej 1 zł za każda rozpoczęta godzinę – zgodnie z umową W ramach opłat za żywienie – niespodzianka mikołajkowa, wielkanocna, z okazji Dnia Dziecka poczęstunek na balu, tyta dla 6 latka, prowiant na wycieczki,
18
Umowa Zasady odpłatności – naliczenia do 10 – go dnia każdego miesiąca, informacja e mail, Umowa – termin płatności, nr konta, wypowiedzenie, Prosimy nie doliczać odsetek i nie zaokrąglać kwot! Zwrot za religię – jeżeli religia jest po 13.00
19
Rejestracja czasu pobytu dziecka w przedszkolu
Rodzice są zobowiązani do używania kart i kontrolowania czasu pobytu dziecka na swoich indywidualnych kontach, które mogą założyć na portalu: Na w/w portalu należy się zarejestrować. Podczas rejestracji za pomocą przeglądarki Google Chrome lub za pomocą Facebook należy wpisać numer telefonu i zaznaczyć zgodę na otrzymywanie e - maili.
20
Rejestracja czasu pobytu dziecka w przedszkolu
Karty: Pierwsza karta jest darmowa i podlega zwrotowi po zakończeniu uczęszczania dziecka do przedszkola. Nie wolno na niej pisać, drukować itp. !!! Można jedynie nakleić plaster, papier samoprzylepny z imieniem dziecka – dot. rodziców, którzy mają dwoje i więcej dzieci w przedszkolu! Każde dziecko ma przypisaną konkretną kartę lub karty – rodzeństwa! Proszę zwracać uwagę w przypadku nieobecności jednego z dzieci aby zarejestrować właściwą kartę! Każda kolejna karta kosztuje 7 zł. Opłatę za dodatkowe karty wpłacamy na rachunek Funduszu Rady Rodziców ! Nowa karta będzie wydana dopiero po wpływie opłaty na konto. Za zgubienie lub zniszczenie karty rodzic ponosi koszt zakupu nowej karty w kwocie 7 zł.
21
Umowa Statut przedszkola
Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora do skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola w wypadku: 1/ zalegania z opłatą – jeżeli rodzice zalegają z opłatą powyżej 30 dni od ustalonego terminu, 2/ nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka trwającej ponad 30 dni, 3/ nie odbierania dziecka w określonym czasie i nie przestrzegania regulaminu przedszkola.
22
Rada Rodziców W przedszkolu działa Rada Rodziców
Wybory na pierwszym zebraniu
23
Rada Rodziców Do zakresu działań rady rodziców należy w szczególności:
współudział w realizacji zadań ogólnoprzedszkolnych, a w tym: organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju przedszkola, popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówce i działaniach, dydaktycznych, pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy, uczestniczenie w planowaniu wydatków przedszkola oraz podejmowanie prac służących zdobywaniu funduszy na rzecz placówki, wzbogacenie wyposażenia przedszkola
24
Rada Rodziców współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci, organizowanie wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami, pomoc dzieciom ubogim uczęszczającym do przedszkola, udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci, wzbogacenie ceremoniału i zwyczajów przedszkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu, rozwijanie, z pomocą rady pedagogicznej, poradnictwa wychowawczego dla rodziców, udział w podnoszeniu higieny i kultury zdrowotnej, utrzymaniu higieny, ładu i porządku w placówce. uchwalenie Regulaminu Rady,
25
Rada Rodziców podejmowanie uchwał dotyczących żywienia dzieci w przedszkolu, zaopiniowanie statutu, programu i planu pracy przedszkola oraz ewentualnych projektów innowacji, eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla przedszkola, zaopiniowanie planu finansowego przedszkola na kolejny rok kalendarzowy, współpraca z innymi organami przedszkola czy rozwiązywaniu spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem przedszkola
26
Wyprawka przedszkolaka
Przybory do zajęć plastycznych kupuje przedszkole Rodzice wpłacają na podane niżej konto składkę na zakup przyborów do zajęć plastycznych w kwocie 30 zł na półrocze. Składkę można wpłacić jednorazowo za cały rok szkolny. W skład wyprawki wejdą min. chusteczki higieniczne, pasta do zębów, kredki, farby, plastelina, kleje, nożyczki, papier, blok rysunkowy, wycinanki, itp. Rachunek bankowy Funduszu Rady Rodziców Bank BGŻ
27
Wyprawka przedszkolaka
Wyprawka Biedronki Wygodne kapcie Piżamka Ubranka do przebrania w szafce w szatni Wyprawka Krasnoludki Wyprawka Misie Szczoteczka do zębów Poduszka i kocyk w płóciennym worku - podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka Wyprawka Wesołe Ludki, Plastusie oraz grupa VI Strój gimnastyczny Zeszyt do religii
28
Ubezpieczenie
29
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.