Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty"— Zapis prezentacji:

1

2 Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
z języka obcego nowożytnego oprac. Małgorzata Bukowska-Ulatowska na podstawie materiałów ze stron internetowych MEN , ORE oraz CKE wrzesień 2017 r.

3 egzamin ósmoklasisty od 2018/2019
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U poz. 60) od 2018/2019 obowiązkowy egzamin przeprowadzany w formie pisemnej w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej sprawdza, w jakim stopniu uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej wyniki nie wpływają na ukończenie szkoły, ale stanowią jedno z kryteriów rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej

4 jeden poziom: II.1 – kontynuacja
egzamin ósmoklasisty obejmuje: język polski matematykę język obcy nowożytny jeden przedmiot do wyboru: biologia / chemia / fizyka / geografia / historia (od 2021/2022) jeden język obcy nowożytny, uczony w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych w szkole (pisemna deklaracja) jeden poziom: II.1 – kontynuacja

5 źródło: materiały ORE

6 + komunikaty dyrektora CKE

7 zapowiedzi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
materiały informacyjne i dydaktyczne: od XI 2017 r. arkusze pokazowe: XII 2017 r. harmonogram, komunikaty i informacje: 1 IX 2018 r. arkusze próbnego egzaminu: XII 2018 r.  wyniki pierwszego egzaminu: VI 2019 r.

8 zadania zamknięte i otwarte
arkusz egzaminacyjny 90 minut (z możliwością wydłużenia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) 45-55 zadań (12-15 wiązek) zadania zamknięte i otwarte częściowy pomiar umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej

9 skuteczność komunikacyjna
poprawność językowa skuteczność komunikacyjna

10 Znajomość funkcji językowych Rozumienie tekstów pisanych
arkusz egzaminacyjny Rozumienie ze słuchu Znajomość funkcji językowych Rozumienie tekstów pisanych Znajomość środków językowych Wypowiedź pisemna

11 Rozumienie ze słuchu teksty adaptowane lub oryginalne, czytane przez rodzimych użytkowników języka nagranie (płyta CD) z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, odpowiedzi na pytania) 12-14 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok % max. liczby punktów

12 zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej
rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi

13 Znajomość funkcji językowych
zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami) 10-12 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok % max. liczby punktów

14 zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej
znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

15 Rozumienie tekstów pisanych
teksty adaptowane lub oryginalne do 850 wyrazów zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, odpowiedzi na pytania) 12-16 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok % max. liczby punktów

16 zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej
rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi

17 Znajomość środków językowych
zakres środków gramatycznych – określony w Informatorze teksty adaptowane lub oryginalne zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, parafraza zdań, tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy, układanie fragmentów zdań z podanych fragmentów leksykalnych) 10-12 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok % max. liczby punktów

18 zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej
znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

19 Wypowiedź pisemna jedno zadanie (bez możliwości wyboru)
krótki tekst informacyjny (notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, lub wpis na blogu) z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia, wyrażania i uzasadniania opinii itp. wyrazów polecenie w języku polskim, 3 podpunkty do rozwinięcia w wypowiedzi zdającego podany początek wypowiedzi ok. 20% max. liczby punktów

20 zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej
znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

21 Co może nam pomóc, co warto wypróbować, jakie działania podjąć?
Co może być największym wyzwaniem dla moich uczniów (poszczególnych klas, grup oraz pojedynczych osób)? Co może nam pomóc, co warto wypróbować, jakie działania podjąć?

22 Dziękuję za uwagę Małgorzata Bukowska-Ulatowska
,

23


Pobierz ppt "Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty"

Podobne prezentacje


Reklamy Google