Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży."— Zapis prezentacji:

1 „Szkoła możliwości”. Podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017.

2 1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.

3 88 organów prowadzących 307 szkół 1  zł.

4

5 2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.

6 Czy zatem programowania powinno się uczyć od najmłodszych lat?
„[…] programowanie jest alfabetem XXI w.” Marc Prensky* Czy zatem programowania powinno się uczyć od najmłodszych lat?

7 nauka programowania w szkołach
szerokopasmowy Internet w szkołach program „Aktywna Tablica”

8 Założenia pilotażu Cel szczegółowe pilotażu:
Czas pilotażu: 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w praktyce szkolnej wprowadzenia programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej.  Cel szczegółowe pilotażu: Testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej oraz rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli, Uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.

9 3.Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości

10 Szkoła wiodąca „PRYM” „Nauczyciel wychowujący do wartości” Promowaniu idei wolontariatu szkolnego Wycieczki do miejsc historycznych związanych z dziedzictwem kulturowym

11 połączenie programu wychowawczego i programu profilaktyki w jeden dokument zawierający treści wychowawcze i profilaktyczne Zwiększenie dodatku funkcyjnego  dla nauczycieli pełniących funkcję wychowawcy klasy

12 4. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

13 wprowadzanie systemu dualnego w szkołach w kształceniu zawodowym
doradztwo zawodowe uzależnienie finansowania branżowego szkolnictwa od zapotrzebowania na rynku pracy wprowadzanie systemu dualnego w szkołach w kształceniu zawodowym

14 Centra Kształcenia Praktycznego w każdym powiecie
opinie urzędów pracy o kształceniu w zawodzie utworzenie „Korpusu Fachowców” Fundusz Rozwoju Edukacji Zawodowej (FREZ)

15 Najważniejsze założenia do zmian w systemie oświaty

16 Zmiany struktury szkolnictwa
8-letnia szkoła podstawowa, 4-letnie liceum ogólnokształcące, 5-letnie technikum 5 – letnia szkół branżowa Drugi stopień (2 lata) Pierwszy stopień (3 lata) Zmiany struktury szkolnictwa

17 wprowadzenie diagnozy funkcjonalnej jako podstawy wsparcia dziecka z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF). powołanie wiodących poradni psychologiczno-pedagogicznych placówka specjalistyczna

18 zwiększenie wsparcia małych szkół oraz wzmocnienie roli małych szkół jako ośrodków kulturalno-społecznych współpraca z organizacjami pozarządowymi

19 wprowadzenie obowiązku oceny pracy nauczycieli i rozszerzenie trzystopniowej skali oceny pracy nauczyciela uwzględnienie udziału doradcy metodycznego w procedurach awansu zindywidualizowanie długości ścieżki awansu nauczyciela w zależności od jakości pracy nauczyciela wydłużenie pierwszego stażu z 9 miesięcy do 1 roku i 9 miesięcy, zindywidualizowanie długości ścieżki awansu nauczyciela w zależności od jakości pracy nauczyciela przygotowanie oferty doskonalenia zawodowego dla np.(…) asystenta ucznia obcojęzycznego w Krajowy Plan Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli

20 Co Nas czeka od września….

21 Od 1 września 2016 r. wszystkie dzieci 6-letnie oraz wszystkie chętne dzieci 5-letnie i 4-letnie mają mieć zapewnione miejsce realizacji wychowania przedszkolnego. Nauka pisania wraca do zerówek Od września obowiązuje również podstawie programowej wychowania przedszkolnego uwzględniono umiejętności z zakresu czytania i przygotowania dzieci do nabywania umiejętności pisania, a także umiejętności matematycznych jako umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole. Nowelizacja dostosuje również wymagania do możliwości psychofizycznych i komunikacyjnych oraz tempa rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych, w tym dzieci z ograniczeniami wynikającymi z niepełnosprawności Od 1 września 2016 r. zniesienie obowiązku prowadzenia „godzin karcianych” w ramach innych zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły. Oceny z religii i etyki znajdą się na świadectwie Od 1 września 2016 r. uczeń, który uczęszcza zarówno na religię, jak i na etykę, otrzyma na świadectwie oceny z obu tych przedmiotów. Obie wliczać się też będą do średniej.

22 Z dniem 1 stycznia 2017 r. absolwent będzie mógł wnieść odwołanie od wyniku weryfikacji sumy punktów z części pisemnej egzaminu maturalnego do Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego . Odwołanie będzie wnoszone za pośrednictwem dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o wyniku weryfikacji sumy punktów. Możliwość wykonania fotografii pracy egzaminacyjnej podczas dokonywania wglądu z dniem 12 lipca 2016 r. Możliwość ta dotyczy egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Od 1 września 2016 r. nowe standardy pracy i wyposażenia młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych i ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych Od 6 kwietnia 2016 r. każdy wyjazd w okresie wolnym od zajęć szkolnych, tj. w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni organizowany jest podlega zgłoszeniu właściwemu kuratorowi oświaty, ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku. Dopuszczalne formy wypoczynku w kraju lub za granicą to w szczególności: kolonie, półkolonie, zimowiska, obozy i biwaki.

23  Zmiany w zakresie rekrutacji od 1 września 2016 r.
Wobec rezygnacji z przeprowadzania sprawdzianu w klasie VI szkoły podstawowej wynik tego sprawdzianu został zastąpiony nowym kryterium, tj. ocenami z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego wymienionymi na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej. Terminy składania dokumentów, do: 1)publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego i klas pierwszych publicznych szkół podstawowych - określa do końca stycznia organ prowadzący; 2)publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas pierwszych publicznych gimnazjów, klas pierwszych publicznych szkół ponadgimnazjalnych i na semestr pierwszy publicznych szkół policealnych - określa do końca stycznia właściwy kurator oświaty. Z dniem 1 stycznia 2017 r. oceny pracy dyrektora dokonywać będzie organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę Od 1 kwietnia 2016 r. każdy wyjazd w okresie wolnym od zajęć szkolnych, tj. w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni organizowany jest podlega zgłoszeniu właściwemu kuratorowi oświaty, ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku. Dopuszczalne formy wypoczynku w kraju lub za granicą to w szczególności: kolonie, półkolonie, zimowiska, obozy i biwaki.

24 NOWOŚCI W KONKURSACH PRZEDMIOTOWYCH

25 „Szkoła możliwości”= szkoła z wyobraźnią
„Stawianie nowych pytań, ukazywanie nowych możliwości, rozpatrywanie starych problemów z nowego punktu widzenia wymaga twórczej wyobraźni i oznacza prawdziwy postęp w nauce” Albert Einstein

26 Innowacja niejedno \ ma imie
Rekomendacje Podkarpackiego Kuratora Oswiaty (inowacja z plusem) dla „modelowych” innowacji

27 PROGRAMY EDUKACYJNE W dniach 29 sierpnia - 30 listopada 2016r. będzie można składać wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.2. "innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji Cyfrowej" Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Ze środków unijnych przeznaczonych na konkurs ,00 zł

28

29 ROK WOLONTARIATU

30 Małgorzata Rauch


Pobierz ppt "1. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży."

Podobne prezentacje


Reklamy Google