Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?"— Zapis prezentacji:

1 Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Warszawa, r.

2 „Skutecznie prowadzone zajęcia z doradztwa zawodowego motywują do nauki i mogą zapobiec nieprzemyślanym decyzjom dotyczącym dalszej ścieżki edukacji i kariery, co ma znaczenie przy dzisiejszym wysokim bezrobociu wśród ludzi młodych. ” Źródło: Anna Patrycja Czepiel, Dlaczego należy zwiększyć efektywność doradztwa zawodowego w polskich szkołach? ANALIZA FOR, 2013

3 Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER

4 Działanie 2.14. Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ Oś priorytetowa II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie Poddziałanie 2. Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości usług z zakresu całożyciowego doradztwa edukacyjno-zawodowego Okres realizacji projektu: styczeń 2016 – kwiecień 2018

5 Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER
Cel projektu: stworzenie ram efektywnego funkcjonowania doradztwa edukacyjno-zawodowego w systemie oświaty poprzez: opracowanie programów realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego dla poszczególnych typów szkół, przygotowanie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych w zakresie funkcjonowania wewnątrzszkolnych systemów doradztwa. 

6 Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER
Szczegółowe zadania: wypracowanie rekomendacji na temat kierunków zmian w systemie doradztwa, przygotowanie programów preorientacji i orientacji zawodowej oraz programów realizacji doradztwa edukacyjno – zawodowego do testowania, testowanie programów w 26 wybranych losowo szkołach, wypracowanie ostatecznych wersji programów z uwzględnieniem wyników testowania oraz zmian w systemie edukacji, opracowanie rekomendacji do rozporządzenia MEN dotyczącego doradztwa zawodowego w systemie oświaty, przygotowanie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych funkcjonowania wewnątrzszkolnych systemów doradztwa zawodowego, realizacja seminariów wdrożeniowych dla JST. 

7 Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER
do czerwca 2017 r. będą testowane materiały wypracowane dotychczas w ramach realizacji projektu do końca 2017 r. opracowywane zostaną ostateczne wersje programów doradztwa edukacyjno-zawodowego uwzględniające wnioski z testowania oraz zmiany w prawie oświatowym (w tym nową strukturę systemu oświaty oraz wprowadzenie zapisów dotyczących doradztwa zawodowego do prawa oświatowego). do końca 2017 r. zostaną przygotowane rekomendacje do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej dotyczącego doradztwa zawodowego w systemie oświaty. Będzie ono obowiązywać najpóźniej od września 2018 r. programy wypracowane w projekcie zostaną udostępnione po ukazaniu się tego rozporządzenia.

8 Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER
Cele preorientacji (przedszkole) i orientacji zawodowej ( I etap edukacyjny) oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego Rekomendowane metody i techniki oraz formy pracy nauczyciela – doradcy zawodowego Rekomendowane zasoby wspomagające realizację zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego Projekty mini podstawy programowej do ramowych planów doradztwa edukacyjno-zawodowego dla poszczególnych typów szkół Cele doradztwa edukacyjno-zawodowego Treści nauczania – wymagania szczegółowe: w obszarze: Poznanie siebie, Świat zawodów i rynek pracy, Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Słownik pojęć Harmonogram działań doradczych Scenariusze zajęć

9 „Zawodowa droga do przyszłości”
Lider: Ecorys Polska Sp. z o.o. Partner: Biuro Edukacji m. st. Warszawy Wartość projektu: ,00 zł Poziom dofinansowania 88,99 % 400 uczniów z 25 warszawskich  gimnazjów 30 nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu (CKP) Czas realizacji projektu: „Zawodowa droga do przyszłości”

10 Gimnazja Bemowo (86) Białołęka (121, 123) Bielany (71) Mokotów (7, 8)
Praga Południe (19, 20, 21, 23, 27, 28) Praga Północ (30) Ochota (15) Śródmieście (37, 40) Targówek (142) Wawer (101,102, 104) Włochy (112) Wola (51, 61) Wesoła (118, 120) Gimnazja

11 1 2 3 4 5 6 Warsztaty w CKP Warsztaty kompetencji miękkich
Specjalistyczne warsztaty w CKP Warsztaty kompetencji miękkich Warsztaty specjalistyczne w CKP 3 Indywidualne doradztwo zawodowe Warsztaty dla nauczycieli 4 Warsztaty kompetencji miękkich 5 Wycieczki do zakładów pracy Wycieczki w zakładów pracy Indywidualne doradztwo zawodowe 6 Warsztaty dla nauczycieli

12 Uczniowie z 19 gimnazjów rozpoczęli udział w projekcie (25)
265 uczniów (400) wzięło udział w CKP1 272 uczniów wzięło udział w konsultacjach z doradcą zawodowym (pierwsze spotkanie) 41 skorzystało z konsultacjach z doradcą zawodowym (drugie spotkanie) 40 uczniów wzięło udział w warsztatach z kompetencji miękkich 30 nauczycieli wzięło udział w warsztatach Realizacja projektu

13

14 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google