Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Wasilewska Został zmieniony 8 lat temu
1
ZASADY PROMOCJI W EUROREGIONIE GLACENSIS KŁODZKO 16 lutego 2010 Szkolenie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska 2007 -2013
2
Wszyscy beneficjenci programu zobowiązani są do odpowiedniego uwidocznienia zasad w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu. W przypadku, gdy projekt otrzyma dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, beneficjent zapewnia, aby opinia publiczna oraz podmioty uczestniczące zostały o tym dofinansowaniu poinformowane za pośrednictwem umieszczenia w widocznym miejscu loga: 1. Nazwa programu oraz logo Unii Europejskiej 2. Logo Euroregionu Glacensis
3
Wymogi dotyczące promocji projektu są wiążące od momentu podpisania umowy Niespełnienie powyższego wymogu może w swojej konsekwencji doprowadzić do niewypłacenia dofinansowania lub ewentualnie zwrotu wypłaconych środków
4
Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11.07.2006 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 08.12.2006 Podręcznik Prezentacji Wizualnej Umowa o dofinansowanie
5
Logo programu oraz Unii Europejskiej
6
Logo, nazwa Programu, a także wizerunek graficzny służą do szybkiej identyfikacji programu wsparcia i stanowią istotny wkład na rzecz zwiększenia stopnia popularności wśród opinii publicznej. Zastosowanie: materiały, publikacje tablice wystawowe gadżety reklamowe wizytówki strony internetowe programu wszelkiego rodzaju promocja programu
7
LOGO EUROREGIONU GLACENSIS
8
Ponieważ otrzymują Państwo dofinansowanie z rezerwy celowej Budżetu Państwa, zapisy umowy nakładają na Państwo obowiązek informowania o dofinansowaniu: „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska 2007 -2013“
9
Przykłady umieszczania zasad promocji
11
W przypadku realizacji działania np. zakup wyposażenia placu zabaw Beneficjent winien na tablicy informacyjnej umieścić informację, iż konkretne działanie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska 2007 - 2013
15
Podczas szkoleń i seminariów powinien być wystawiony baner lub tablica promocyjna Materiały informacyjne, promocyjne, szkoleniowe, zakupiony sprzęt, dokumentacja projektu musi zawierać odpowiednie wskazane wcześniej oznaczenia
20
Zasady promocyjne muszą być umieszczane w widocznych miejscach. W przypadku publikacji drukowanych (np. foldery) na pierwszej bądź ostatniej stronie Naruszenie obowiązku promocji skutkuje zmniejszeniem dotacji o wartość wydatków dla których nie spełniono obowiązku
23
Dziękuję za uwagę Małgorzata Kraczuk Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Glacensis Mail: biuro@eg.ng.plbiuro@eg.ng.pl Tel:74/867-71-30
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.