Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHalina Włodarczyk Został zmieniony 8 lat temu
1
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej
2
O nas… Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 Specjalnych od lat działają na rzecz ekologii…
3
… a nasze praca już kolejny raz została uhonorowana międzynarodowym certyfikatem Zielona Flaga!
4
W szkole działa również Klub Naszej Ziemi zrzeszający uczniów, którym ekologiczny tryb życia nie jest obcy.
5
Działamy także międzynarodowo: jesteśmy cz ł onkami projektu Litter less – Better life (Mniej śmieci – lepsze życie) w programie eTwinning. Współpracujemy ze szkołami z Grecji, Litwy, Łotwy, Cypru, Węgie r, Chorwacji, Mołdawii, Włoch, Bułgarii, Hiszpanii, Portugalii i Czech, wspólnie działając na rzecz troski o środowisko naturalne oraz zdrowy tryb życia.
7
Segregacja śmieci w naszej szkole Na terenie placówki stale prowadzona jest segregacja odpadów. Na korytarzach znajdują się kubły, w których umieszczamy posegregowane odpady.
9
W tym roku zorganizowaliśmy również wielką wymianę ubrań – zarówno pomiędzy uczniami, jak i nauczycielami.
10
Wszyscy byli niezwykle zainteresowani, a nawet pojawiły się liczne sugestie, że podobne akcje powinny być organizowane cyklicznie. Dzięki wymianie ubrań zyskują one nowe życie, zamiast lądować na śmietniku.
11
Jednakże najważniejszym podejmowanym przez nas działaniem w bieżącym roku szkolnym jest realizacja zadań ogólnopolskiego projektu Litter Less – Śmieci mniej organizowanym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska oraz Wrigley Company.
13
W ramach projektu w szkole zorganizowano cykl zajęć warsztatowych. Równolegle odbywały się zajęcia dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 6 oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy. Koniecznym było rozdzielenie zajęć ze względu na specyfikę funkcjonowania i rozwój poznawczy uczniów (w szkole zawodowej kształci się młodzież niepełnosprawna w stopniu lekkim, a w szkole przysposabiającej do pracy – młodzież niepełnosprawna intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym).
14
W ramach zajęć wszyscy uczniowie przypominali sobie najważniejsze wiadomości dotyczące segregacji odpadów, takie jak: kolory kubłów na odpady, odpadki, które można wrzucać do odpowiednich pojemników, jak również te, które nie powinny się tam zająć, zagrożenia związane z odpadami niebezpiecznymi.
15
…a następnie pracowali samodzielnie rozwiązując karty pracy
16
i zadania interaktywne
17
Jednak to nie wszystko Chcąc propagować ideę 3R – Reduce, Reuse, Recycle, wykonaliśmy szereg plakatów zachęcających do racjonalnego postępowania z odpadami, a przede wszystkim – zmniejszenia ich ilości.
20
Efekty naszej pracy zamieściliśmy w formie filmiku na portalu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QSLIbhzq wug https://www.youtube.com/watch?v=QSLIbhzq wug
21
Zachęcaliśmy również wszystkich do podejmowania realnych działań na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. W tym celu stworzyliśmy kodeks, który następnie zamieściliśmy w Internecie w wersji polskiej i angielskiej: https://prezi.com/4at_um2t0aoo/jak-nie- produkowac- odpadow/?utm_campaign=share&utm_medium=co py https://www.emaze.com/@ACIZICIZ/how-not-to- produce
22
Ukoronowaniem naszych działań był organizowany w szkole Regionalny Festiwal Recyklingu „Recyklingowe love”, w którym wzięli udział uczniowie z Rudy Śląskiej, Zabrza oraz Bytomia. Zmagali się oni w licznych potyczkach, wykazując się ogromem wiedzy w dziedzinie recyklingu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.